روانشناسی

چرا همسرم حرف من را نمی‌فهمد؟

دلیل درک گفتار زن چیست؟ بیشتر مشکلاتی که در زندگی زناشویی به وجود می آید به این دلیل است که همسر حرف های گفته شده را نمی فهمد. این مقاله را از مجله اینترنتی بنوان مشاهده کنید.

ضرورت درک متقابل میان زن و شوهر

درک متقابل در یک رابطه واقعاً مهم است. اگر زوجین به خوبی یکدیگر را درک کنند، زندگی زناشویی موفق خواهد بود. برای ایجاد تفاهم متقابل بین زوجین باید عوامل متعددی در زندگی آنها در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن و به کارگیری کامل این عوامل، زوج ها می توانند خود را درک کنند و در کنار هم شاد زندگی کنند.

دلایل نفهمیدن حرف همسر چیست؟

تعارض ناشی از عدم هماهنگی زن و شوهر از علل عدم تفاهم زن و شوهر است. یکی از متداول ترین نیازهایی که افراد دارند درک یا برقراری ارتباط با دیگران به خصوص همسرشان است.

عدم بیان احساسات واقعی از دلایل نفهمیدن حرف همسر

محققان آسیب پذیری را با صمیمیت مرتبط می دانند. زیرا آسیب پذیری شناخت فرد دیگری را ممکن می سازد. یعنی تا زمانی که آسیب پذیری خود را افزایش ندهید و باز نکنید، هیچ کس دیگری نمی فهمد چه چیزی در شما پنهان است تا شما را درک کند. برای یک ارتباط عاطفی خوب با دوست خود صحبت کنید، احساس خوبی خواهید داشت! از

مرتبط  ۳ توصیه علمی فرزند پروری به والدین برای ارتباط بهتر با فرزندان

دیدن کنید

عدم وضوح در صحبت‌ها از دلایل نفهمیدن حرف همسر

در نظر داشته باشید که برای صحبت با همسرتان به اتاق بروید. با این حال او حاضر به بحث نشد و اتاق را ترک کرد. اگر شجاع و آسیب پذیر را انتخاب کردید، می توانید به او بگویید: وقتی در مورد مشکلات خود صحبت کردیم و شما اتاق را ترک کردید، احساس ترس و ناکافی کردم. می ترسم لیاقت نداشته باشم که این مشکل را برای من حل کنی. آیا فکر می کنید حل مشکلات به عنوان دو بزرگسال غیرممکن است؟ در این مثال می بینید که پنهان کردن نفرت در برابر آسیب پذیری و دیده شدن چقدر بیهوده است و انکار ترس از قرار گرفتن در معرض چقدر شجاعانه است. احساسات شما آسیب پذیر هستند.

راهکارهایی برای درک بهتر حرف‌های همسر

اما چگونه شریک خود را در طول مذاکرات درگیر نگه دارید؟ برای درک حرف های شما و هماهنگی با شما؟

با آگاهی صحبت کنید

دقیق صحبت کردن به این معنی است که گوینده کلمات را طوری انتخاب می کند که شنونده احساس جدایی و تدافعی نکند. سپس این به شریک شنونده کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کند زیرا ممکن است در این راه احساس راحتی نکنند. مهارت های ارتباط موثر به شما در این امر کمک می کند.

روی یک موضوع تمرکز کنید

گاهی اوقات در یک مکالمه ناگهان می خواهید هر آنچه در دل دارید بخورید و در این لحظه احساس می کنید این فرصت را دارید که تمام مشکلات خود را با همسرتان بیان کنید. اما در نظر بگیرید که آیا او می تواند این اطلاعات بمب را به دست آورد یا خیر. اگر یک سری مشکلات برای مردتان ایجاد کنید و به او بدهید، او حرف شما را نمی فهمد و به آنها پاسخ نمی دهد.

مرتبط  مردان از گفتن این جمله می‌ترسند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا