روانشناسی

مجرد بمانیم یا ازدواج کنیم؟

در واقع هیچ قانون کلی برای داشتن یک زندگی خوب وجود ندارد. یعنی نمی توان گفت که ازدواج راه سعادت یا تجرد است. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به مجرد ماندن یا ازدواج می پردازیم.

مجرد بمانیم یا ازدواج کنیم؟

دنیا پر از آدم های زیباست که هر کدام زندگی منحصر به فردی دارند. نحوه نوشتن کپی رایتینگ بخش جادویی شادی برای همه است. آیا یک فرمول جادویی برای همه وجود دارد؟

تحقیقات درباره وضعیت تاهل چه می‌گویند؟

طبق برخی مطالعات، زندگی زناشویی بهتر از مجردی است، اما این مطالعات ناقص است و به دروغ می گویند افراد متاهل خوب زندگی می کنند. در واقع این که می گویند زندگی زناشویی از نظر علمی برای افراد بهتر است درست نیست و علم نمی تواند آن را ثابت کند. این درست نیست که بگوییم ازدواج می تواند در درازمدت زندگی شاد و موفقی را برای افراد ایجاد کند. گاهی اوقات برخی از خواننده ها رقابت را می دزدند و موفق تر ظاهر می شوند. بر اساس سایر مطالعات بر اساس آمارهای کلان و ملی، افراد مجرد سالم ترین افراد جامعه هستند. اگر به زندگی مجرد یا متاهل نگاه کنیم، به راحتی می توان فهمید که چقدر در زندگی آنها شادی کمتری وجود دارد.

مرتبط  هشدار، شب‌ها هرگز دیر نخوابید

پس مجردی یا متاهلی؟ کدام را باید انتخاب کرد؟

هیچ راه بهتری برای زندگی وجود ندارد و نمی توان گفت مجرد یا متاهل بودن بهتر است. درست است که در برخی موارد افراد مجرد وضعیت بهتری نسبت به افراد متاهل دارند، اما شرایط دیگری وجود دارد که زندگی زناشویی را موفق تر و جذاب تر می کند. پس شنونده باید عاقل باشد. با نگاهی به مطالعات علمی مختلف که یکی از این دو سبک زندگی را بر دیگری ترجیح می دهند، به موارد زیر توجه کنید:

حرف از میانگین‌ها و متوسط‌گیری‌هاست

تمام مطالعات رنگ بر اساس میانگین نمونه های آماری به عنوان متاهل یا مجرد انجام و تایید می شود. آنها از میانگین صحبت می کنند و استثناها را نادیده می گیرند. بنابراین، نتایج تحقیقات علمی برای همه مناسب نیست.

حرف از انتخاب شخصی افراد است

هرکسی در زندگی انتخاب هایی دارد. افراد متاهل ترجیح می دهند زندگی خود را با فرد دیگری تقسیم کنند، اما افرادی هستند که ازدواج را انتخاب می کنند و از این انتخاب کاملا راضی هستند. بنابراین نظر و انتخاب زندگی افراد بر اساس علاقه آنهاست، چه چیزی دوست دارند و چه چیزی را دوست دارند و نمی توان گفت ازدواج عادی است و یکی بد و دیگری بد. br>

دلایل اشتباه برای ازدواج کردن

برخی معتقدند ازدواج معجزه ای است که بسیاری از مشکلات زندگی آنها را حل می کند و راه خوشبختی را باز می کند. این اشتباه است یکی از عوامل ازدواج و سوء تفاهم است.

برای حل مشکلات رابطه عاطفی

ازدواج دوا یا درمان نیست. اما برخی افراد معتقدند که ازدواج مشکلات شخصیتی و روابط آنها را حل می کند. مشکلات ارتباطی و رفتاری افراد با ازدواج حل نمی شود، بلکه بسیار عمیق تر است. اگر دو نفر از نظر ارتباطی و رفتاری از نظر دانش رشد کرده باشند، این رشد می تواند در زندگی آنها موفق باشد.

مرتبط  مردان به این زنان خیانت می‌کنند

برای فرار از تنهایی

احساس تنهایی می تواند گاهی سخت و طاقت فرسا باشد، اما دلیلی برای ازدواج وجود ندارد تا از آن اجتناب کنید. این دلیل خوبی برای ترک دنیای تجرد نیست. اگر در مجردی فرد شاد و سازنده ای نیستید، در زمان ازدواج نیز خوشبختی را تجربه نخواهید کرد.

برای اثبات چیزی

برخی افراد می خواهند با ازدواج چیزی را به دیگران ثابت کنند. مثلاً فرزند طلاق تصمیم به ازدواج می گیرد تا به دیگران و والدین نشان دهد که از آنها بهتر است و برخلاف آنها وارد یک رابطه سالم شده است. برخی ازدواج می کنند تا نشان دهند که بزرگ و مستقل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا