روانشناسی

این نشانه‌ها می‌گوید شما فردی غرغرو هستید!

شکایت مفهومی است که احتمالا برای همه آشناست. اما طبق تعریف شکایت به معنای همیشه سرزنش کردن، شکایت کردن یا عیب جویی از دیگران است. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان، علائم مبتلایان را بیان می کنم.

نشانه های افراد غرغرو

متوفی می تواند همسر، والدین یا کارفرما باشد. وجه مشترک این 3 گروه، نزدیکی و استحکام رابطه آنهاست که شامل وابستگی می شود، یعنی روابطی که رها کردن آنها دشوار است.

تکر کردن هر درخواستی بیش از ۲ بار از نشانه های افراد غرغرو

اگر تمایلی به همسر، فرزند یا اطرافیان خود دارید، تکرار دوبار آن فایده ای نخواهد داشت. چند وقت یکبار از دیگران می خواهید کاری را انجام دهند که یک درخواست نیست، بلکه یک درخواست است؟

راه حل: پرس و جو را بعد از شرط 2 متوقف کنید و مستقیماً مشکل را حل کنید. به عنوان مثال، اگر فرزندتان جوراب هایش را در اتاق پرتاب کند، دفعه بعد که به او بگویید این کار را انجام ندهید، دوباره این کار را انجام می دهد و دفعه بعد باید او را بنشینید و از او بپرسید که چرا این کار را انجام داده است.

بهانه‌ای که برای غر زدن می‌یابید آن‌قدرها ناراحت‌کننده نیست

گاهی اوقات قلدری به رفتار کنترل شده تبدیل می شود. مثلا دخترش ماشین ظرفشویی را به جای سینک روی اجاق گاز قرار می دهد. در واقع خوب است. اما شما می خواهید این ظرف را در سینک قرار دهید. او برخلاف میل شما کاری انجام می دهد، پس او را بگیرید و هر کاری می خواهید با او انجام دهید. اگر گوش ندهد، شروع به فریاد زدن می کند.

مرتبط  این مردان فقط رابطه نامشروع می‌خواهند نه ازدواج

ابزار: دفعه بعد که به دلیل برآورده نشدن درخواست شما ناراحت شدید، از خود بپرسید: واقعا چرا ناراحتم؟ مثلا آشپزی با گاز چه اشکالی دارد؟ به جای هدر دادن انرژی خود در تلاش برای کنترل دیگران، آنچه را که می ترسید تجزیه و تحلیل کنید و دریابید که چرا اینقدر شما را ناراحت می کند.

این نکات را برای ایجاد روابط عاطفی بهتر بخوانید. این دو هرگز زوج خوبی نخواهند شد! از

دیدن کنید

بیشتر جملات شما با «تو» شروع می‌شود

تشخیص گریه با جملات بسیار آسان است. اگر مرتباً از جملاتی که با \”شما\” شروع می شوند استفاده می کنید، شاکی هستید. هرگز زباله ها را به موقع بیرون نمی آورید، همیشه جوراب هایتان را وسط اتاق می گذارید، هرگز حمام را بعد از دوش گرفتن تمیز نمی کنید، همیشه مهمانی ها را بدون صحبت با من ترتیب می دهید، همیشه غذا را بدون نمک می پزید، عادت دارید. از اصلاح من کنی حریص. همه این عبارات اتهامی هستند و می توانند دیگران را در حالت تدافعی قرار دهند.

راه حل: از عباراتی استفاده کنید که نشان می دهد شما یک شرکت کننده فعال در مکالمه هستید و نه فقط یک منتقد. فرض کنید می خواهم بعد از دوش گرفتن حمام را تمیز کنم. تعجب می کنم که چرا این کار را انجام می دهم؟

احساس درماندگی کردن از نشانه های افراد غرغرو

اگر از فرزندتان می‌خواهید جوراب‌هایش را وسط اتاق نگذارد یا از شوهرتان بخواهید سیگار را ترک کند، وقتی این چیزها را می‌پرسد به بهانه‌های خود فکر کنید.
راه حل: ابتدا باید آنچه را که می توانیم و نمی توانیم کنترل کنیم، بپذیریم. به عنوان مثال، اگر شوهر شما سیگار می کشد، شما او را دوست دارید و می ترسید که او برای سلامتی خود در خطر باشد، اما نمی توانید او را متوقف کنید. بنابراین بهتر است روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید.

مرتبط  اگر به ما خیانت شد، چگونه برخورد کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا