روانشناسی

مردان از گفتن این جمله می‌ترسند

اینکه به همسرتان بگویید دوستش دارید ممکن است به معنای هدیه یا عشق گران قیمت نباشد. حتی اگر این خط را نگویید باز هم مشکلات و استرس پیش خواهد آمد. این مطلب را در مجله اینترنتی بنوان دنبال کنید.

گفتن جمله دوستت دارم به همسر

آیا تا به حال شنیده اید که مردان با چشم های خود و زنان با گوش های خود عاشق می شوند؟ مردان معمولاً این را می دانند، پس چرا از گفتن “دوستت دارم” به شریک زندگی خود خودداری می کنند؟

آسیب در گذشته از موانع گفتن جمله دوستت دارم به همسر

بسیاری از مردم ناخودآگاه این عبارت را از درد و رنج گذشته حذف می کنند. رویدادهایی مانند تجارب ناموفق زندگی مشترک یا خیانت در گذشته، ابراز احساسات و عشق خود را به صورت کلامی برای افراد دشوار می کند، زیرا درد رابطه شکست خورده قبلی را به همراه دارد. در واقع پرهیز از این جمله مخالف درد و رنج آینده است.

از احساسات شما به خودش مطمئن نیست‌

یکی از عواملی که شریک زندگی تان را از گفتن دوستت دارم باز می دارد، عدم قطعیت پاسخ شماست. برای برخی از مردان، ابراز عشق جسورانه بدون اینکه بدانند طرف مقابل چه واکنشی نشان خواهد داد، کمی ترسناک است. این ترس آنها را از گفتن آن عبارت تا زمانی که به احساسات طرف مقابل متقاعد نشده است باز می دارد.

مرتبط  زنان از چه مردانی خوششان می آید؟

داشتن درگیری‌های شخصی از موانع گفتن جمله دوستت دارم به همسر

شخصی که روبروی شما نشسته ممکن است با مسائل و مشکلات مهمی درگیر باشد، به عنوان مثال:

  • او مشکلات خانوادگی دارد
  • جابز ذهن او را کنترل می کند
  • نگرانی هایی در مورد سلامت دوستان یا آشنایان وجود دارد

مردی ممکن است نتواند علاقه خود را ابراز کند اگر دچار مشکل شود.

نمی‌خواهد احساساتش را بروز بدهد

آیا احساس می کنید مرد زندگی شما دور است و درک احساسات او دشوار است؟ اگر او به شما نگفته است که شما را دوست دارد، احتمالاً نمی خواهد احساسات خود را نشان دهد. به عنوان مثال، برخی از افراد نمی توانند احساسات واقعی خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارند زیرا:

  • آنها نمی خواهند ضعیف یا آسیب پذیر به نظر برسند
  • آنها نمی دانند چگونه احساسات خود را بیان کنند
  • از کودکی احساسات خود را ابراز نمی کنند و به این وضعیت عادت کرده اند

اگر مرد زندگی شما واقعاً ساکت و محجوب است، معمولاً در ابراز محبت مشکل دارد. مردان ساکت اغلب ابراز عشق خود را با کلمات دشوار می دانند.

آماده نبودن برای ابراز علاقه از موانع گفتن جمله دوستت دارم به همسر

همه روابط عاشقانه با هم کار نمی کنند. روابط با سرعت های متفاوتی حرکت می کنند و هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای نشان دادن احساسات عاشقانه وجود ندارد. ممکن است طرف مقابل هنوز آماده نشان دادن علاقه نباشد. در حالی که برخی در عرض چند ماه به این نقطه می رسند، برخی حتی ممکن است تا 1 سال طول بکشد.

مرتبط  ترفندهایی برای ارتباط با دیگران که قطعا نمی‌دانید +ویدیو

خیال می‌کند به‌روش خودش ابراز علاقه کرده است

اگرچه احساس دوست داشتن برای شما معنایی دارد، اما باید اعتراف کنم که برخی از مردان ترجیح می دهند به جای گفتن این دو کلمه جادویی، عشق و فداکاری خود را با اعمال خود نشان دهند. او ممکن است هر روز از محل کار تماس بگیرد تا حال شما را بپرسد، برای شما هدیه بخرد و با شما وقت بگذراند. همه این موارد به طور غیر مستقیم نشان دهنده عشق شریک زندگی شماست و می تواند به اندازه عشق من به شما ارزشمند باشد.

پیشنهاد تحقیق: برای داشتن یک زندگی شاد چه کنیم؟ خواندن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا