روانشناسی

این افراد هرگز چاق نمی‌شوند

وقتی احساس می کنید که بو و طعم غذا مثل سابق نیست و نمی خواهید هیچ غذایی بخورید، دچار بی اشتهایی شده اید. در این مقاله از مجله آنلاین بنوان به بررسی بی اشتهایی عصبی در انسان می پردازیم.

بی اشتهایی عصبی در افراد

علت اصلی بی اشتهایی طولانی مدت مشکلات عصبی است که باعث بی اشتهایی عصبی می شود. در ادامه به شما توضیح کامل می دهیم.

بی اشتهایی عصبی یا آنورکسیا

این بیماری که امروزه به خصوص در بین خانم ها رایج شده است برای کنترل وزن و حفظ بدن بسیار مهم است به همین دلیل با روش ها و تلاش های فراوان جان خود را برای کاهش وزن به خطر می اندازند بی اشتهایی مهم نیست که افراد چقدر وزن کم می کنند زیرا آنها همیشه از اضافه وزن و چاق می ترسند. بی اشتهایی عصبی راهی اشتباه، ناسالم و در برخی موارد خطرناک است که افراد سعی می کنند با مشکلات عاطفی خود کنار بیایند. وقتی فردی از بی اشتهایی رنج می برد، تصادفی بودن را با ارزش ترین چیز در خود می داند.

علائم بی‌اشتهایی عصبی

حالات عصبی و علائم جسمی گرسنگی هستند. این اختلال شامل رفتار و اضطرابی مانند عدم درک چاقی و ترس از چاقی و چاقی است. تشخیص علائم ناراحتی بسیار دشوار است، زیرا ممکن است فرد خیلی لاغر نباشد، بنابراین بهتر است با پزشک مشورت کرده و بیماری را به درستی درمان کنید. 15 ضعف بزرگی که هر زن برای داشتن یک رابطه خوب باید بداند را بشناسید.

مرتبط  هشدار، طلاق عاطفی در کمین زندگی شماست

عوامل ایجاد کننده بی اشتهایی عصبی

علت اصلی این بیماری هنوز ناشناخته است. این بیماری مانند سایر بیماری ها به عوامل بیولوژیکی، فیزیولوژیکی و محیطی بستگی دارد.

عوامل بیولوژیکی

هنوز مشخص نیست که کدام ژن بر این بیماری تأثیر می گذارد، اما تغییرات ژنتیکی ممکن است افراد را مستعد بی اشتهایی کند. برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعد کمال گرایی و حساسیت هستند. همه اینها منجر به بی اشتهایی می شود.

عوامل فیزیولوژیکی

افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی معمولا از اختلالات عاطفی رنج می برند، از رژیم های غذایی افراطی و ناسالم پیروی می کنند و حتی زمانی که گرسنه هستند از خوردن خودداری می کنند. این افراد معتقدند که هرگز وزن کم نمی کنند زیرا حس کمال دارند. این افراد فشار خون و استرس نیز دارند و برای کاهش استرس رژیم غذایی خود را قطع می کنند.

عوامل محیطی

در جامعه مدرن، مد بر پیچیدگی تأکید دارد. مردم امروز برای لاغری ارزش قائل هستند. از طرفی فشار همسالان میل به کاهش وزن را افزایش می دهد

چه افرادی مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی می‌شوند؟

این بیماری در دختران و زنان بسیار شایع است. اما به دلیل افزایش فشار اجتماعی، این بیماری در پسران و مردان رو به افزایش است. این بیماری بیشتر در جوانان دیده می شود. با این حال، افراد در هر سن و جنسیتی می توانند بی اشتهایی عصبی را تجربه کنند. اما درصد افراد بعد از چهل سالگی بسیار کمتر است. به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، نوجوانان بیشتر در معرض خطر هستند. علاوه بر این، در این سن، مردم بیشتر نگران این هستند که دیگران در مورد وزن و بدن خود چه فکر می کنند.

مرتبط  با این کارها رابطه عاشقانه‌تان عمیق می‌شود +ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا