بهداشت و سلامت

مضرات سس مایونز که باید بدانید

اگر می خواهید از سس مایونز به عنوان سس سالاد استفاده کنید، سس مایونز خانگی با چربی های سالم درست کنید و از این چربی های سالم استفاده کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان مهمترین خطرات سس مایونز بیان شده است.

مضرات سس مایونز: قند فراوانی دارد

سس مایونز معمولی 1 گرم شکر در هر قاشق غذاخوری دارد که اگر مصرف خود را به همان 1 یا 2 قاشق غذاخوری محدود کنید، زیاد نیست. اما اگر فکر می کنید با انتخاب سس مایونز کم چرب یا بدون چربی، انتخاب درستی می کنید، دوباره فکر کنید. سس مایونز کم چرب معایبی دارد، مانند محتوای قند بالا (بیش از 4 گرم در هر قاشق غذاخوری) که معادل یک قاشق چایخوری شکر در هر قاشق غذاخوری مایونز است. اگر می خواهید غذای سالم بخورید و قند خون را تنظیم کنید، سس مایونز. به خصوص نسخه کم چرب آن انتخاب خوبی نیست.

مواد تشکیل دهنده آن مصنوعی است

سس مایونز تجاری، علاوه بر امگا 6 و شکر، حاوی مواد نگهدارنده، افزودنی ها و مواد مصنوعی مانند مونوسدیم گلوتامات یا MSG است. سس مایونز تازه خانگی را می توان تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد، اما سس مایونز تجاری تا یک ماه قابل نگهداری است. مواد شیمیایی اضافه شده به سس مایونز و غذاهای فرآوری شده بی خطر هستند، اما برخی افراد پس از خوردن غذاهای حاوی این مواد شیمیایی سردرد، حالت تهوع و ضعف را تجربه می کنند.

مرتبط  روده‌های خود را با مصرف گلوتامین ایمن کنید

خطر عفونت برای زنان باردار از مضرات سس مایونز

به دلیل ضعف سیستم ایمنی، زنان باردار مستعد ابتلا به بیماری های عفونی هستند و خوردن غذاهایی که می توانند عفونت و باکتری را به دیگران منتقل کنند بسیار خطرناک است. سس مایونز یکی از این مواد غذایی است زیرا معمولا حاوی تخم مرغ نپخته یا کاملا خام است و تخم مرغ خام ممکن است حاوی باکتری های عفونی باشد که می تواند باعث مسمومیت غذایی شدید شود.

جلوی اشتهای کودکان را می گیرد

بچه ها معمولا خردل به خصوص سس مایونز را دوست دارند. با این حال باید در نظر داشت که این سس ها حاوی مواد شیمیایی و چربی زیادی هستند که باعث ایجاد حس سیری کاذب در کودکان می شود. به این ترتیب کودکان پس از خوردن چربی های بد موجود در این سوپ تمایلی به خوردن ندارند و اشتهای خود را کاملا از دست می دهند. از سوی دیگر، شما در بزرگسالی در معرض خطر چاق شدن هستید.

باعث جوش و آکنه پوستی می‌شود

افرادی که مستعد آکنه و جوش هستند باید از روغن های مضر اجتناب کنند. سس مایونز باعث ایجاد روغن های ناسالم در پوست، بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه می شود.

باعث ایجاد مشکلات شدید قلب می‌شود

دستگاه امروزی فست فود آورده است و فست فود نیاز به استفاده از سس های چرب و مضر مانند سس مایونز دارد. اثرات سس مایونز باعث بسته شدن عروق خونی و افزایش خطر بیماری قلبی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا