بهداشت و سلامت

میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

انرژی بیشتر بدن شما را خسته نمی کند. عصر خستگی به سراغمان می آید. این احساس گاهی به حدی می رسد که عملکرد و تمرکز ما را در فعالیت های روزانه کاهش می دهد. برخی افراد از غذاهای غنی از قند یا کافئین برای افزایش انرژی استفاده می کنند. اما بسیاری از مردم نمی دانند که میوه ها برای افزایش انرژی مفید هستند. برای آشنایی بیشتر با این نیروگاه، با خبرنامه آنلاین بنوان همراه باشید.

زردآلو

زرد آلو دارای مقدار زیادی قند طبیعی است. همین قند به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین با ایجاد احساس سیری میل شما را به مصرف سایر میان وعده‌های مضر و چرب کاهش می‌دهد. ویتامین B6 و ویتامین A از دیگر مواد مغذی موجود در زردآلو هستند.

آناناس

آناناس در هنگام خستگی و خستگی به شادابی کمک می کند. این فرمول ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های B1، B6، C، منگنز و روی است. علاوه بر این، الیاف زیادی در فرش وجود دارد.

مرکبات

مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و لیمو ترش باعث افزایش آدرنالین در بدن می شود. پرتقال در مقایسه با سایر مرکبات؛ سرشار از آب، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین است. به همین دلیل به سرعت انرژی بدن را افزایش می دهد.

موز

خوردن موز خیلی سریع به شما انرژی می دهد. موز سرشار از کربوهیدرات و منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی است. میزان قند و پتاسیم موجود در موز انرژی بدن را در کمترین زمان ممکن افزایش می دهد.

مرتبط  روز جهانی یوگا : سلامتی را در آغوش بگیرید

انگور

انگور حاوی مقدار زیادی گلوکز و آب است. هر زمان که احساس خستگی و افسردگی کردید، فقط یک لیوان انگور یا آب انگور بنوشید. به این ترتیب مقداری از آب مورد نیاز بدن را تامین می کنید. اگر دیابت دارید، در خوردن انگور مراقب باشید.

سیب

تاثیر سیب بر خواب آلودگی صبحگاهی بیشتر از قهوه است. سیب خام حاوی کربوهیدرات، فیبر و قند است. این میوه به آرامی هضم می شود و انرژی موجود در آن به آرامی وارد بدن می شود. سیب هنگام پخته شدن یا خیساندن در آب استحکام خود را از دست می دهد. از طرفی اگر سیب با پوست خورده شود، خواص آن بیشتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا