روانشناسی

هشدار، شب‌ها هرگز دیر نخوابید

هر فردی با توجه به نیازهای جسمانی خود می تواند مدت زمان خواب را تعیین کند، اما به طور متوسط ​​۷ تا ۸ ساعت خواب با کیفیت در شب برای سلامت بدن بسیار مهم است. به همین دلیل، کم خوابی می تواند به تفکر و توانایی ما در کنترل احساساتمان آسیب برساند. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به عوارض جدی شیفت شب می پردازیم.

اثرات وحشتناک شب بیداری

شما باید خطرات و عوارض جانبی بی خوابی را در نظر بگیرید زیرا به طور مستقیم با سلامتی شما مرتبط است.

خواب چگونه بر سلامت روان تاثیر می‌گذارد؟

اگر فکر می کنید دیر بیدار شدن مضر است، باید بدانید که دانشمندان می گویند کم خوابی تاثیر منفی بر سلامت روان دارد.

عوارض شب بیداری طولانی

یکی از بدترین پیامدهای بیدار شدن در نیمه شب، کم خوابی است که می تواند منجر به مشکلات قلبی، افسردگی و واکنش های غیرطبیعی حتی به کوچکترین مشکلات شود. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که در افراد سالم و افسرده، خواب طولانی شبانه با اختلالات عاطفی مرتبط است و می تواند باعث اختلال در فعالیت های روزانه در روز بعد شود.

اختلالات شناختی

یکی از اثرات منفی دیر بیدار ماندن بر مغز، افزایش خطر زوال عقل و زوال شناختی است. این به این دلیل است که کمبود خواب باعث می شود مغز از دفع سموم و پروتئین های اضافی جلوگیری کند. طبق یک مطالعه اخیر، سن 50 سالگی؛ در دهه‌های 60 و 70، چرت‌های کوتاه خطر افسردگی را 30 درصد در مقایسه با چرت‌های معمولی و بدون وقفه افزایش می‌داد.

مرتبط  تاثیر ترافیک بر مغز : از بی‌خوابی تا اختلال شناختی

از سوی دیگر، بیدار شدن برای مدت طولانی. کم خوابی یا کم خوابی می تواند باعث تغییرات منفی در روند یادگیری شود. حافظه کوتاه مدت؛ حافظه بلند مدت؛ توجه، همچنین می تواند بر تصمیم گیری و هوشیاری تأثیر بگذارد. این مقاله را در مورد روابط عاشقانه بخوانید که هر زنی دوست دارد با این مردان ازدواج کند.

کاهش خلق و خو از اثرات وحشتناک شب بیداری

آیا اغلب پس از بیدار ماندن طولانی مدت احساس بداخلاقی و بدخلقی می کنید؟ آیا خواب خوب شبانه باعث بهبود خلق و خوی شما می شود؟ خواب با خلق و خوی شما و احساس شما در روز بعد مرتبط است. محققان دریافته‌اند که خوابیدن فقط 4.5 ساعت در هفته می‌تواند شما را از نظر ذهنی خسته، غمگین، عصبانی و استرس‌زا کند. با این حال، خواب کافی می تواند خلق و خوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا