دانستنی

همه آنچه که باید در مورد پشه بدانید + ویدیو

پشه ها گروهی از حشرات هستند که بیشتر آنها انگل هستند. پشه ها، پستانداران، خزندگان و غیره از خون حیوانات دیگر تغذیه می کنند، به عنوان مثال، نیش پشه و خارش می تواند آزاردهنده باشد. برخی از گونه های پشه ناقل بیماری های مختلف هستند. مالاریا، تب زرد و غیره بیماری های خطرناکی هستند که توسط انواع خاصی از پشه ها منتقل می شوند. بدن این موجودات از 3 قسمت سر، سینه و شکم تشکیل شده است که دارای 6 پا و بدن هستند. برای اطلاعات بیشتر با بنوانماگ همراه باشید.


تنها پشه ماده نیش می زند

پشه های نر برای تخم گذاری به خون نیاز دارند. این پشه پروتئین مورد نیاز برای تخم گذاری را با تغذیه از خون تامین می کند. از آنجایی که پشه های نر تخم نمی گذارند، از شیره گیاهان و گل ها تغذیه می کنند. علاوه بر این، زمانی که حشره تخم نمی گذارد، گیاهان و گل ها را می خورد.

نیاز به آب برای تولید مثل

زنبورها فقط به چند اینچ آب برای تخم گذاری نیاز دارند. لاروهای پشه در گودال های کوچک شروع به رشد کردند. برخی از گونه های پشه ها تخم های خود را در آب راکد ناشی از بارندگی می گذارند. با از بین بردن سوراخ هایی که از تخم گذاری پشه ها در سوراخ ها جلوگیری می کند، از شر پشه خلاص شوید.

مرتبط  آیا نور خورشید زرد است؟

انواع پشه

در زندگی روزمره، ممکن است مجبور شوید با حشرات مختلفی دست و پنجه نرم کنید. این حیوانات نه تنها در تزریق خود مشکل ایجاد می کنند، بلکه برخی از پشه ها ناقل بیماری های خطرناک نیز هستند. پشه ها با تغذیه از افراد آلوده این بیماری ها را گسترش می دهند

پشه سالک  

تب دنگی توسط پشه تب دنگی، یک بیماری انگلی که در برخی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می شود، به انسان منتقل می شود. بیماری سالک توسط انگل لیشمانیا ایجاد می شود که توسط پشه ها منتقل می شود. این بیماری انواع مختلفی دارد که شایع ترین آنها زخم های پوستی است. اندازه و شکل ضایعه از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

پشه مالاریا

پشه های مالاریا یکی از اصلی ترین انواع حشرات عامل مالاریا هستند. این بیماری باعث مرگ افراد زیادی در سراسر جهان می شود. این حشرات در تابستان و تابستان فراوان هستند. مالاریا در اثر نیش مالاریا ایجاد می شود که علائمی مانند تب، لرز، درد و غیره ایجاد می کند. هنگامی که پشه نیش می زند، انگل وارد جریان خون می شود و شروع به آلوده کردن گلبول های قرمز می کند. نوع خاصی از مالاریا توسط ویروس های مناطق گرمسیری آفریقا ایجاد می شود. این بیماری باعث مرگ افراد زیادی در این کشور آفریقایی شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا