دانستنی

۴ سیستم سرمایشی پرطرفدار

در تابستان و در روزهای گرم، یک سیستم خنک کننده مناسب می تواند از شما در برابر گرمای تابستان محافظت کند. با انتخاب سیستم خنک کننده مناسب می توانید در تابستان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید و بر اساس چیدمان خانه یا آپارتمان خود انتخاب مناسبی داشته باشید. ما را در دلتاماگ دنبال کنید.

انواع سیستم سرمایشی

همه ما انواع قدیمی کولر، پنکه و کولر آبی را می شناسیم که مدت هاست مهمان خانه های ما بوده اند و در بسیاری از شهرهای ایران تابستان را بدون آنها نمی توان سپری کرد. اما سیستم های خنک کننده جدید مانند تهویه مطبوع ما را بسیار خنک تر نگه می دارند. معایب و مزایای آبشار که برای همه ما بسیار قدیمی و آشناست چیست؟

کولر آبی

بسیاری معتقدند لوله های هوای قابل مشاهده در شهرهای مختلف ایران از جمله یزد اولین سیستم خنک کننده جهان است. برخی این فن ها را پیشرو ماشین آلات مدرن آب می دانند. تهویه آب از سیستم خنک کننده تبخیری با استفاده از موتور یکپارچه و پمپ آب استفاده می کند. اما مزایا و معایب کولرهای آبی که هر کدام از ما داریم چیست؟

معایب و مزایای کولر آبی

یکی از مزیت های کولر گازی در مقایسه با انواع دیگر سیستم های خنک کننده، قیمت مناسب آنهاست. نگهداری و تعمیر یخچال، آب و برق و هزینه های عملیاتی سالیانه آن نسبت به هزینه یخچال گازی در صدر فهرست سیستم های خنک کننده قرار دارد. استفاده از یخچال و فریزر آسان است و کار با آن آسان است و می دانید، اما این یخچال ها چه معایبی دارند که هر روز باید این نوع سیستم خنک کننده را پیدا کرد. این کولر به مصرف آب وابسته است و در مواقعی که آب کافی نباشد یا فشار کافی در لوله ها وجود نداشته باشد می تواند مشکل ساز شود. نگهداری و سرویس سالیانه این یخچال ها بسیار پرهزینه است و بعد از گذشت چند سال هزینه زیادی برای تعمیر موتور یخچال به شما تحمیل می شود.

مرتبط  خطرات هوش مصنوعی از نظر بیل گیتس

کولر گازی

در گذشته کولرها از برق اضافی استفاده می کردند و به هر دلیلی توسط مالکان استفاده می شد، اما این سیستم های خنک کننده در حال حاضر مجهز به کمپرسورهایی هستند که مصرف بهینه برق را در پی دارد. . این کولرها از گاز استفاده شده در یخچال برای خنک کردن محیط استفاده می کنند.

معایب ومزایای کولر گازی

آیا کولر گازی شما یک سیستم خنک کننده در نظر گرفته می شود که بهترین سرمایش و کمترین هزینه را برای شما به ارمغان می آورد؟ با استفاده از کولر می توان رطوبت و دمای مورد نظر را تنظیم کرد و تازگی داشت که با کولر آبی امکان پذیر نیست. هزینه خرید، نصب و نگهداری و هزینه برق مصرفی در یخچال های گازی، همه این گزینه ها نسبت به گزینه های خنک کننده آبی برتری دارند و در این رقابت، این سیستم خنک کننده یخچال d’water ارزان ترین باقی مانده است.<

فن کوئل

فن کویل یک سیستم خنک کننده محبوب است که نیاز به همرفت داخلی دارد. این سیستم خنک کننده در انواع سقفی، کفی، دیواری و سقفی موجود است و در مناطق تجاری و اداری و یا منازل مسکونی کاربرد فراوانی دارد. فن کول می تواند سیستم گرمایشی نیز ارائه دهد و برای کسانی که به دنبال بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی در یک محصول هستند، گزینه ای اقتصادی است.

معایب و مزایای فن کوئل

این سیستم خنک کننده نسبت به کولرها و کولرهای آبی کم صداتر است. همچنین نصب آن آسان است، اما هزینه نصب اولیه بسیار بالاست و همه نمی توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، فن به عنوان یک کولر آبی در دمای بالا به خوبی کار نمی کند و برای شهرهایی که حداکثر دما در تابستان از 37 درجه بیشتر نمی شود، مناسب است.

مرتبط  لغو حکم اعدام خرس ماده قاتل

سیستم VRF ( وی ار اف )

سیستم سرمایشی که به تازگی وارد رقابت در بین سیستم های سرمایشی شده و گسترده ترین سیستم سرمایش دمایی در ادارات و بیمارستان ها به شمار می رود، یکی از انواعی است که برای سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش قابل استفاده است. این نوع سیستم خنک کننده کاربردهای همه جانبه ای دارد.

معایب و مزایای سیستم وی ار اف

این سیستم های خنک کننده مقرون به صرفه بوده و در مقایسه با سایر رقبا هزینه نصب و اجرای مناسبی دارند. علاوه بر این، مصرف انرژی متعادلی دارد که آن را به یک انتخاب قابل بحث تبدیل می کند، اما نقطه ضعف این سیستم ضعف این سیستم خنک کننده است. کوچکترین نشت گاز می تواند باعث از کار افتادن کل دستگاه شود. علاوه بر این، استفاده از VRF برای سیستم های گرمایشی می تواند گران باشد.

نتیجه‌گیری

برای آن روزهای گرم تابستان، به صرفه ترین و مناسب ترین انتخاب شما در بین انواع سیستم های سرمایشی منزل چیست؟ آیا کانال یا سیستم خنک کننده مرکزی مجزای می شناسید که از آن نوعی که در بالا صحبت کردیم نباشد؟ یا آیا از یک کولر آبی با عملکرد تنظیم دما محدود راضی هستید و قصد ندارید سیستم خنک کننده منزل را برای رسیدن به خنک کننده مطلوب تغییر دهید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا