دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره مبل چسترفیلد؛ زیبایِ کلاسیک و اصیل

در این مقاله به نکات جالبی در مورد مبل چسترفیلد اشاره کرده ایم. چگونه معروف و محبوب شد و راز ماندگاری این مبلمان زیبا و بدیع چیست؟

مروری بر تاریخچه یکی از اصیل‌ترین مبل‌های بریتانیایی

مبل چسترفیلد یکی از محبوب ترین مبل ها در جهان است. زیبایی این طرح مبل، تطبیق پذیری آن است. در اتاق های هتل، دفاتر و اتاق های پذیرایی یافت می شود. در اینجا این سوال مطرح می شود: چگونه دستگاه محبوب و گسترده شد؟

برای پاسخ به این سوال نگاهی به تاریخچه چسترفیلد ضروری است. آیا دوست دارید بدانید؟ پس بیایید شروع کنیم.

اختراع مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد در سال‌های نخست اختراع در منازل اشراف بریتانیایی

اصطلاح چسترفیلد اولین بار در سال 1800 ابداع شد، اما برای بررسی تاریخچه این مبل باید به گذشته برگردیم. منابع کمتر رسمی می گویند که این مبل توسط مقامات بریتانیایی به عنوان چهارمین ارل چسترفیلد سفارش داده شده است. از 1694 تا 1773.

ارل چهارم یا لرد فیلیپ استانهوپ یکی از ثروتمندترین و مشهورترین مردان زمان خود بود و گفته می شود که یک صنعتگر را استخدام می کرد. یک مبل چسترفیلد درست کنید. . این است او از صنعتگر خواست مبل راحتی بسازد که هنگام ایستادن روی آن لباس نسوزد. نتیجه فقط همین مبل چسترفیلد است. استقبال از مبل Chesterfield Stanhope آن را وارد خانه های نخبگان بریتانیا کرد و به تدریج تبدیل به یک مبلمان محبوب شد. جالب است بدانید که در قرن نوزدهم، ظاهر مبلمان همیشه بیش از سطح راحتی ارزش قائل بود. اما در دوران ویکتوریا، این ترجیح تغییر کرد.

چسترفیلدها در مسیر راحتی بیشتر

چسترفیلد در کلوب‌های معروف و لوکس بریتانیا

در دوران ویکتوریا بود که مبل های چسترفیلد با تغییرات جزئی محبوب تر و راحت تر شدند. ساختار Chesterfields از ابتدا تغییر نکرده است و مدل ها برای نشستن راحت ساخته نشده اند. گفته می‌شود که این ایده قبل از دکمه‌های پایین و کوسن‌های مبل چسترفیلد بوده است. چرا؟ او از مهمانان ناخواسته می خواهد که مبل گرم و نرمی داشته باشند و به سرعت از دردسر خلاص شوند. راحتی آن نیز همان تغییراتی است که در دوره ویکتوریا رخ داده است. مبل های چسترفیلد نه تنها توسط اشراف پذیرفته می شود، بلکه در باشگاه های اشرافی نیز استفاده می شود. باشگاهی که برای ثروتمندان ایجاد شده است تا غذا بخورند و معاشرت کنند.

مرتبط  ۷ نکته طلایی برای افزایش روشنایی در خانه‌های کم‌نور

فروید و شهرت مبل چسترفیلد

تصویری ساختگی از فروید و مبل چسترفیلد معروفش

یکی از مهمترین کاربردهای مبل چسترفیلد روانشناس معروف فروید بود که در دفتر کار خود از آن استفاده می کرد. فروید پدر روانکاوی بود. او اولین فردی بود که با صحبت با مراجعان و نشستن روی مبل معروف مطب خود به درمان و روانکاوی پرداخت. فروید دریافت که خوابیدن مشتریان روی یک مبل نرم و راحت مانند چسترفیلد به آنها کمک می کند تا افکار و احساسات خود را در جلسات روانکاوی رها کنند.

اثری از نوه فروید به نام بلا و استر (Bella and Esther)

به تدریج مبل چسترفیلد در دفتر فروید به یکی از ویژگی های تمرین روانکاوی او تبدیل شد. موضوع مشابهی به محبوبیت Chesterfields کمک کرد. نوه فروید که بعدها هنرمند شد از مبل چسترفیلد در آثارش استفاده کرد. بخشی از امضای آنها نقاشی بلا و استر و دو دختر در وسط است، مطمئناً روی مبل چسترفیلد در تصویر بالا.

استیلای بریتانیا و صدور مد و استایل مخصوص خود به دنیا

مبل چسترفیلد سنتی و کلاسیک

از اواخر قرن شانزدهم تا قرن هجدهم، فتوحات جهانی انگلستان شدید بود. به همین دلیل فرهنگ و سبک زندگی این کشور در نقاط مختلف جهان گسترش یافته است.مبلمان چسترفیلد نیز از محصولات بریتانیایی محسوب می شود که به کشورهایی مانند کانادا، هند، استرالیا و غیره رسیده است تولید مبلمان در کانادا هر نوع مبلمان Chesterfield نام داشت. مثل ما ایرانی ها که از برندهای معروف برای برخی محصولات مانند پودر لباسشویی (Tide) استفاده می کنیم.

جنگ جهانی دوم و سرنوشت مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد در مسیر تغییر در تاریخ

پس از جنگ جهانی دوم، سلطه بریتانیا به تدریج در نقاط مختلف جهان کاهش یافت و بسیاری از مستعمرات و مناطق آن استقلال یافتند. اما میراث این کشور در نقاط مختلف جهان باقی مانده است. یکی از این مزیت ها مبل چسترفیلد بود که هنوز هم شهرت و محبوبیت خود را از دست نداده است، مبل های چسترفیلد در کافه ها، رستوران ها، هتل ها و … محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. استفاده از این مبلمان در مکان هایی مشاهده شده است که هدف آنها شیک و مجلل کردن فضا بوده است.

چسترفیلدهای دنیای معاصر

چسترفیلدهای مدرن

یکی از خوبی های مبل چسترفیلد این است که هرگز از بین نمی رود. در تمامی طرح ها می توان از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کرد. در دنیای شلوغ امروزی، Chesterfields دیگر در تجمل نیست، آنها توسط طراحان در طرح های مختلف استفاده می شود. این روکش های مبل از چرم تا نخی را شامل می شود. طراحی مبل چسترفیلد نیز متفاوت است، شما می توانید با توجه به فضای خود این مبل را سفارش دهید یا خریداری کنید.

مرتبط  آسان و سریع یک تابلوی زیبا بسازید +ویدیو

دلیل محبوبیت مبل‌های چسترفیلد

چسترفیلد ؛ کاربردی و همه‌پسند

اما چرا مبل های چسترفیلد سال هاست که اینقدر محبوب بوده اند؟ حتما دلیلی داره، درسته؟ دلایل این محبوبیت عبارتند از:

راحتی و طراحی مناسب

مبل چسترفیلد ساختاری راحت دارد. البته اگر مثل روزهای اولی که او وارد دنیای مبلمان شد انجام شود به این راحتی ها نیست. اما اگر تشک و تکیه گاه با فوم و مواد نرم پر شود، ساختار مبل بسیار راحت خواهد بود. چسترفیلد به شما اجازه می دهد تا آرام و آرام شوید.

کاربردی و مناسب هر فضا

Chesterfields را می توان در هر طرحی ترکیب کرد. اگر خانه قدیمی دارید، انتخاب چنین مبل راحتی انتخاب مناسبی است. اگر خانه شما طراحی مدرنی دارد، همچنان می توانید به چسترفیلد اعتماد کنید.

این مبل ها نیز کار می کنند. این بدان معنی است که می توانید از آن در اتاق نشیمن استفاده کنید، تلویزیون تماشا کنید یا آن را در قسمت پذیرش قرار دهید. به همین دلیل است که ما با مبل متحرک سروکار داریم و به همین دلیل است که در طول سال ها به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است.

بادوام و مقرون‌به‌صرفه

با خرید کمتر، چند سال پس انداز خواهید کرد. مبل چسترفیلد هم همینطور. طراحی و جنس بسیاری از مبل های چسترفیلد به شما این امکان را می دهد که سال ها از آنها استفاده کنید، بنابراین قیمت مبل دریافت نمی شود.

مروری بر چند نمونه از مبل چسترفیلد برای طراحی داخلی

چسترفیلد در طول سال ها تغییرات زیادی کرده است. آنها دیگر فقط ساختارهای سفت و سخت پوشیده شده با چرم نیستند و در نقش ها و طرح های مختلف موجود هستند. در مطلب زیر نمونه های متفاوتی از این مبل های پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم.

چسترفیلد مدرن با رگه‌هایی از کلاسیسم

طرحی هم کلاسیک و هم مدرن

این مبل چسترفیلد تنظیمات مدرن و سنتی را با ویژگی های طراحی کلاسیک ترکیب می کند. این بدان معنی است که مهم نیست که چگونه دکوراسیون خود را می خواهید. در هر صورت این مبل مطابق سلیقه و نیاز شما خواهد بود. اما چرم مصنوعی و دکمه‌ها مانند چسترفیلدهای سنتی هستند که سال‌ها در طراحی داخلی استفاده می‌شوند.

کوچک و مناسب فضاهای محدود

چسترفیلد مناسب فضاهای کوچک

اگر فضای شما کوچک است و فکر می کنید مبل چسترفیلد آنقدر بزرگ است که در اتاق شما جا نمی شود، در اشتباهید. چسترفیلدها در سبک ها و اندازه های مختلفی عرضه می شوند. همچنین می توانید مدل های جمع و جور برای اتاق هایی با فضای محدود تهیه کنید.

مرتبط  این ایده‌ها در چیدمان منزل قدیمی شده‌اند

اگر فضای محدودی دارید، مطمئن شوید که مبل انتخابی به اندازه کافی راحت و شیک است. مبل راحتی که در عکس بالا می بینید فوم و فنر دارد و این ترکیب راحت و شیک است.

مبل چسترفیلد مقرون‌به‌صرفه پارچه‌ای

چسترفیلد پارچه‌ای

دوران حکومت بریتانیا در کشورهای استعماری گذشته است و نه تنها نخبگان می توانند مبل چسترفیلد را بخرند. حال با دیدن این مدل مبل و انتخاب متریال ارزان می توانید مبل راحتی شیک اما مقرون به صرفه داشته باشید، برای مثال تصویر بالا را ببینید. این مبل طرح چسترفیلد دارد اما پارچه آن مخملی مقرون به صرفه است. بنابراین قیمت نهایی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

چسترفیلد با طراحی مدرن و حتی پست‌مدرن

چسترفیلد با ساختاری مدرن

امروزه طراحان برای بیان خلاقیت خود بازتر هستند. اکنون هیچکس با محدودیت ها و قوانین محدود نمی شود. به عنوان مثال، طراحان در انتخاب رنگ یا طرح مبل هایی مانند Chesterfields مختارند. این بدان معناست که آنها در طراحی و ساخت یک Chesterfield جدید که دارای ویژگی های اصلی است اما متفاوت و مدرن است آزادند. در تصویر بالا نمونه ای از مبل چسترفیلد را مشاهده می کنید که پایه ها و کوسن های آن طراحی مدرنی دارند. و همچنین کمی پست مدرن. o اگر می خواهید مبل خود را خاص کنید، می توانید از این طرح ها الهام بگیرید.

چسترفیلد چرمی برای دفاتر کار

چسترفیلد چرمی برای دفتر کار

علاوه بر ایده های علمی فراوانی که فروید برای روانشناسان به یادگار گذاشت، استفاده از مبل چسترفیلد نیز میراثی ماندگار برای روانشناسان به جا گذاشت. بسیاری از روانشناسان هنوز از مبل چسترفیلد برای ساخت دفتر خود استفاده می کنند. اگر در انتخاب مبل برای چنین فضاهایی سردرگم هستید، Checkerfields را بررسی کنید. چرم این مبل می تواند اصل یا مصنوعی باشد. چرم مصنوعی به راحتی تمیز و نگهداری می شود.

زیباترین مبل های چسترفیلد را ببینید.

در آخر

آنچه ثابت و محبوب است با اصل و ریشه خود با ما می آید و هرگز نمی توانیم از آن فرار کنیم. مبل چسترفیلد یک مبلمان واقعی است که در طول تاریخ به دلیل راحتی و زیبایی فراموش نشده است.

آیا این طرح مبل را دوست دارید؟ اگر به دنبال Chesterfields هستید، کدام یک را ترجیح می دهید؟ آیا می خواهید از مبل خود برای دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا