روانشناسی

همین امروز از منطقه امن خود خارج شوید

منطقه امن مکانی است که همه در آن احساس امنیت و آرامش کنند. این منطقه می تواند شامل مرزهای فیزیکی، دوستی و روابط خانوادگی باشد. اگر برای صحبت با یک فرد خاص و سپری کردن زمان در یک فضای فیزیکی خاص دیر شده اید، باعث می شود از منطقه راحتی خود خارج شوید. ما را در دلتاماگ دنبال کنید.

منطقه امن در روانشناسی به چه معناست

روانشناسان تعاریف زیادی از محیط امن ارائه کرده اند، اما اولین تعریف را روانشناس به نام جودیت باردویک ارائه کرد. منطقه امن حالت روانی است که در آن فرد در سطح خنثی اضطراب قرار دارد و فعالیت های محدودی را انجام می دهد که می تواند به طور منظم بدون احساس خطر انجام شود.

در یک محیط امن، انگیزه زیادی برای رسیدن به اهداف جدید وجود ندارد و همه چیز از یک خط ثابت پیروی می کند.

از منطقه امن تا منطقه رشد

برای اینکه یک فرد رشد کند و پیشرفت کند، باید ریسک های زیادی را متحمل شود. برای یافتن اهداف جدید و انتخاب مسیرهای جدید باید از منطقه راحتی خود خارج شوید. رشد شما خارج از منطقه امن شما است.

مزایای خارج شدن از منطقه امن

بیرون آمدن زودهنگام از منطقه امن برای شما استرس زیادی به همراه خواهد داشت، اما فواید خارج شدن از منطقه امن و تجربه چیزها و خطرات جدید بیشتر از ضرر است. یکی از این مزایا احساس استقلال است. و غرور اگر بپذیریم که در دنیا تنها هستیم و مسئولیت اعمال خود را بپذیریم، مطمئناً خواهیم فهمید که هیچکس جز خودمان نمی تواند رفتار ما را تغییر دهد. برای کسب استقلال، اولین قدم این است که منطقه ایمنی را ترک کنید. مواجهه با این استقلال این اطمینان را به ما می دهد که مشکلات کمی می تواند ایجاد کند. هنگامی که از منطقه راحتی خود خارج می شوید و تجربیات جدیدی کسب می کنید، با بخش های جدیدی از شخصیت خود آشنا می شوید، به این معنی که با بخشی از شخصیت خود آشنا می شوید که قبل از شکوفا شدنش ساکت بوده است. بعد از این خودشناسی ذهن شما بعد جدیدی پیدا می کند.

مرتبط   ۷ عادت زشت در حرف زدن که همین حالا باید ترک کنید

۷ راه برای خارج شدن از منطقه امن

شما لازم نیست نگران خروج از منطقه امن خود باشید. می توانید با گام های کوچک و اقدامات کوچک جدید شروع کنید و برای قدم های بزرگ آماده شوید.

  1. هر روز کارها را متفاوت انجام دهید

فرصت های زیادی برای چالش ها در زندگی روزمره وجود دارد. هنگام غذا خوردن، تلفن همراه و تلویزیون را خاموش کنید و اشکال جدیدی از زندگی روزمره را تجربه کنید. سعی کنید لباس هایی متفاوت از آنچه که معمولا می پوشید بپوشید یا هنگام راه رفتن به محیط اطراف خود توجه کنید. این تغییرات کوچک محدودیت های منطقه امن شما را آشکار می کند. حرکتی که برای فرار از این محدوده ضروری به نظر می رسد.

  1. مهارت های کسب و کار خود را بهبود بخشید

یادگیری مهارت های جدید برای خروج از منطقه امن مفید خواهد بود. یادگیری خلاقیت شما را تقویت می کند و به شما اعتماد به نفس می دهد. با این مهارت ها می توانید کارهای جدید انجام دهید و کارها و مهارت های جدیدی یاد بگیرید. مهارت هایی مانند آموزش، مذاکره و رهبری گروه های کوچک فرصت های جدیدی را برای شما باز می کند.

  1. یک رژیم غذایی جدید را امتحان کنید

برای بسیاری از ما، آزمایش غذاهای جدید به معنای امتحان کردن طعم های جدید است، اما پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند از منطقه راحتی خود خارج شوید. اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید و برنامه‌های غذایی جدیدی مانند گیاه‌خواری را امتحان می‌کنید، این تجربه میل شما را برای امتحان مناطق خلاق جدید افزایش می‌دهد.

  1. هر روز ورزش را شروع کنید
مرتبط  این مردان شما را فقط برای رابطه می‌خواهند

ورزش یعنی تربیت بدن و ذهن برای رویارویی با چالش های بزرگ. اگر ورزش در حال حاضر بخشی از برنامه روزانه شما است و برخی از تمرینات در منطقه راحتی شما هستند، به دنبال تمرینات جدید و چالش های مختلف برای بدن خود باشید. این گام بزرگ می تواند این باشد که برنامه روزانه پیاده روی خود را از 3000 قدم به 5000 قدم یا بیشتر افزایش دهید یا تمرین خود را از پیاده روی به شنا تغییر دهید. برداشتن گام در جهت تعالی و ارتقاء و خروج از منطقه امن مهم است.

  1. خلاق باشید

خلاقیت شامل هر ایده یا فعالیت جدیدی است. یک شعر بخوانید، یک داستان بنویسید یا به یک ایده تجاری جدید برسید. ریسک پذیری شما را از منطقه راحتی خود خارج می کند و خلاقیت ذهن شما را برای ریسک آماده می کند. خلاقیت بهترین راه برای آموزش طرز فکر رشد و رهایی از کمال گرایی است که افراد را دیوانه می کند.

  1. باورهای خود را به چالش بکشید

منطقه امن شما ریشه در باورهای قدیمی شما دارد. برای به چالش کشیدن این منطقه امن، باورهای قدیمی خود را به چالش بکشید. سعی کنید با افرادی که متفاوت از شما فکر می کنند ارتباط برقرار کنید. ژانرهای موسیقی، فیلم‌ها و کتاب‌هایی را که قبلاً نمی‌شناختید کشف کنید. به مکان های جدید بروید و سرگرمی های جدیدی را امتحان کنید که ممکن است از دست داده باشید. به چالش کشیدن باورهای قدیمی و پرورش باورهای جدید تا حد زیادی به رشد و توسعه شخصی شما کمک می کند.

مرتبط  این نشانه‌ها می‌گوید شما تنها هستید!

  1. راستش را بگو

صداقت مانند کاتالیزوری است که رشد شخصی شما را تسریع می کند. با خود و اطرافیانتان صادق باشید. صداقت شما را از منطقه راحتی خود خارج می کند. از طریق ارتباط صادقانه، درک بهتری از خود و افراد اطراف خود به دست خواهید آورد و روابط عمیق تری با دیگران ایجاد خواهید کرد. افرادی که با خود و اطرافیانشان صادق نیستند، همیشه در یک احساس کاذب از خود زندگی می کنند که آنها را در منطقه راحتی کاذب نگه می دارد. همین حالا تمرین صداقت را شروع کنید.

نتیجه‌گیری

رشد و توسعه فردی مسیری است که هرکس در طول زندگی طی می کند. خروج از منطقه امن برای همه در زمان های مختلف و در شرایط مختلف امکان پذیر است. فقط به یاد داشته باشید که خارج از منطقه امن، تجربیات جدید، اهداف جدید، غم ها و شادی ها در انتظار ما هستند. به یاد داشته باشید که شما فقط یک زندگی برای زندگی دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا