روانشناسی

چرا جوانان ازدواج سفید را انتخاب می‌کنند؟

اگر بخواهیم ازدواج سفید را به زبان ساده توضیح دهیم، می‌توان گفت که ازدواج سفید آغاز و ایجاد رابطه زناشویی بین زن و شوهر صرف نظر از نظام قانونی، قانونی، شرعی و سنتی است. در این مطلب از روزنامه اینترنتی بنوان به دلایل ازدواج سفید در میان جوانان می پردازیم.

دلایل ازدواج سفید در جوانان

افزایش روزافزون طلاق در میان خانواده های ایرانی و ترس از طلاق، غرامت بالا، آسیب های اجتماعی پس از طلاق و پایان یافتن این نوع زندگی، به دلیل طولانی و کسل کننده بودن ازدواج، ناامنی در میان جوانان ایجاد می کند. روند قانونی طلاق، پرهیز از تعهدات و مسئولیت های ازدواج رسمی، خلأهای قانونی در حفظ حقوق زنان پس از طلاق، مشکلات مالی و عروسی های زیاد و پرهزینه، عدم توجه زیاد به رفع نیازهای جنسی افراد و پرهیز بیش از حد. ازدواج و شناسنامه یکی از دلایل توضیح این موضوع است. مرجع اصلی زندگی مشترک بدون ازدواج است.

مشکلات مالی و اقتصادی

این غیرقابل انکار است که مشکلات اقتصادی بر تمام عرصه های زندگی مردم تاثیر می گذارد. متاسفانه کشور ما در وضعیت نابسامانی اقتصادی قرار دارد که فشار بر جوانان و کسانی که قصد ازدواج دارند را افزایش می دهد. بسیاری از جوانان به دلیل فقدان شرایط اقتصادی مانند اشتغال و مسکن نمی توانند به طور رسمی متعهد به ازدواج و پیوند زناشویی شوند و ترجیح می دهند روابط عاطفی و جنسی خود را در قالب ازدواج سفید مدیریت کنند.

مرتبط  نشانه‌هایی که می‌گوید اعتماد به نفس پایینی دارید

محک زدن رابطه از دلایل ازدواج سفید در جوانان

وقتی به صحبت های جوانانی که تصمیم به ازدواج یا تصمیم به ازدواج گرفته اند می شنویم، دلایل و مشکلاتی را می بینند که آن ها را مواردی می دانند که نشان می دهد تصمیم عادلانه و عادلانه ای گرفته اند. ازدواج سفید این افراد به دلیل نامشخص بودن موضوع ازدواج که خطرات اقتصادی، حقوقی و اجتماعی ناشی از عدم موفقیت این نوع ازدواج و دستمزد ناشی از طلاق را به همراه دارد، معتقدند باید اطلاعات بیشتری دریافت کنند. . تا آنجا که ممکن است تا همسران آینده بتوانند شریک زندگی و شریک زندگی خود را به روشی باز و شفاف انتخاب کنند.

بالا رفتن آمارهای طلاق

اما وقتی جوانان به آمار طلاق در جامعه ایران توجه می کنند، نسبت به انتخاب صحیح ازدواج دچار اضطراب و تردید می شوند. این مشکل را نمی توان انکار کرد و تمایل جوانان به ازدواج با سفیدپوستان را مشکلی بی ثمر دانست. وقتی به ریشه های طلاق در جامعه ایران نگاه می کنیم. اقتصاد اجتماعی؛ مسائل اجتماعی و فرهنگی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارند.

عدم مسئولیت پذیری از دلایل ازدواج سفید در جوانان

نکته غم انگیز این است که به دلیل ضعف فرهنگ و عدم آمادگی جوانان برای انجام وظایف خود در قبال سایر افراد جامعه، شاهد خروج جوانان از ازدواج رسمی به دلیل مشاغل و مسئولیت های مربوط به خود هستیم. ازدواج. دیدن. به نظر او، آنها می خواهند سیستمی را انتخاب کنند که با وظایف و مسئولیت های شریک زندگی خود دوام نیاورد، این سیستم چیزی نیست، بلکه ازدواج اول است که نه تنها این افراد را مسئول می کند، بلکه رفتاری را که شما نشان می دهید. شما قول خود را به دیگران می دهید.

مرتبط  هر آنچه درباره روانشناسی رنگ سبز باید بدانید

مهم‌ترین نقص در ازدواج سفید

ترویج موقت بودن ازدواج، موقتی بودن و عدم تعهد همسران در ازدواج معتبر، بسیاری از جوانان را از توجه به مزایای ازدواج رسمی برای زن و شوهر باز می دارد. بسیاری از روانشناسان بر این باورند که عدم اطمینان در مورد ثبات و طول عمر یک رابطه ازدواج سفید، آن را به سرمایه گذاری پرخطری برای هر دو طرف تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا