روانشناسی

چرا بعضی افراد ناخن‌های خود را می‌جوند؟

اختلال جویدن ناخن یا اونیکوفاژی می تواند یک رفتار موقت و نسبتاً غیر مخرب باشد. در ابتدا این عمل تنها می تواند دلیلی برای از بین بردن زیبایی باشد. اما به تدریج می تواند به یک مشکل بزرگ و طولانی مدت تبدیل شود. ادامه این مطلب از مجله اینترنتی بنوان.

اختلال جویدن ناخن

اونیکوفاژی اساسا یک اختلال دهانی و زیبایی است که با گاز گرفتن مداوم و غیرقابل کنترل همراه است. برای ناخن و عضلات اطراف آن مضر است.

علائم جویدن ناخن

  • احساس اضطراب، نگرانی یا تنش قبل از غذا خوردن
  • بعد از خوردن غذا احساس آرامش یا خوشحالی می کنید.
  • احساس شرم، خجالت و گناه که اغلب به دلیل ظاهر شدن آسیب فیزیکی به پوست و ناخن ایجاد می شود.
  • آسیب به انگشتان، ناخن ها و بافت کوتیکول
  • صدمات دهانی، مشکلات دندانی، آبسه و عفونت
  • آنیکوفاژی کنترل نشده می تواند منجر به مشکلاتی در روابط خانوادگی و اجتماعی شود.

ناخن جویدن معمولا از دوران کودکی شروع می شود. این پیچیدگی در دوران نوجوانی به اوج خود می رسد. اما تا سن بلوغ ادامه دارد. در بیشتر موارد، این رفتار با افزایش سن کاهش می یابد یا متوقف می شود.

علل جویدن ناخن

جویدن بیش از حد ناخن با اضطراب همراه است. بسته به نتایج، جویدن ناخن می تواند استرس، تنش یا خستگی را کاهش دهد. افرادی که ناخن های خود را می جوند اعتراف می کنند که این کار را زمانی انجام می دهند که می ترسند، ناامید هستند، تنها هستند یا گرسنه هستند. جویدن ناخن می تواند یک عادت باشد که در اثر مکیدن انگشت یا پا ایجاد می شود. زنان در روابط خوب جذب چه مردانی می شوند؟

مرتبط  این مردان از نظر زنان خاص و جذاب هستند

وارد شوید

درمان جویدن ناخن

داروهای قدیمی که برای جلوگیری از جویدن ناخن استفاده می‌شوند معمولاً بی‌اثر هستند. از جمله این داروها می توان به استفاده از فرآورده هایی با طعم تلخ بر روی ناخن ها اشاره کرد که به مرور زمان عادی می شوند. این موانع می تواند دستکش های ساده یا بدون انگشت، جوراب و استفاده از دندان مصنوعی و صفحات گاز گرفتن (دستگاه های ثابتی که برای پیشگیری و از بین بردن عاداتی مانند مکیدن انگشت و ناخن جویدن استفاده می شود) باشد. استفاده از این وسایل می تواند در جویدن یا جویدن ناخن های شما اختلال ایجاد کند. هر گونه درمان موفقیت آمیز اختلال جویدن ناخن با تقویت مثبت و نظارت معمول نیازمند اجازه و همکاری کودک یا بزرگسالی است که ناخن را می جود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا