دکوراسیون داخلی

چگونه از ظروف عتیقه نگهداری کنیم؟

بسیاری از خانم ها علاقه مند به جمع آوری ظروف تخت مدرن، تزئینی یا آنتیک هستند، اما سوال رایج این است که چگونه از این ظروف تخت مراقبت کنیم. در این مقاله از مجله الکترونیکی بنوان به شما توصیه هایی در زمینه نگهداری عتیقه جات و مواد غذایی قدیمی می دهیم.

نگهداری از ظروف عتیقه و قدیمی

  • اگر ظروف مورد علاقه شما قدیمی، قدیمی و نه خیلی شکننده یا ظریف هستند، می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، اما اگر ظروف قدیمی، فرسوده و ظریف هستند، بهتر است از استفاده از آنها خودداری کنید.

    br> br >

  • ظروف قدیمی و لوکس را با صابون ملایم و پارچه نرم تمیز کنید. یک حوله قرار دهید تا از لیز خوردن و ترک خوردن سینک جلوگیری شود.
  • تغییرات ناگهانی دمای آب باعث ایجاد ترک می شود (ترک های کوچک زیاد)، بنابراین از تغییرات ناگهانی دمای آب خودداری کنید. پس از شستن ظروف، آنها را با یک پارچه نرم خشک کنید
  • بوفه را در جعبه یا جعبه عتیقه ای که مناسب نیست قرار دهید و بین آنها یک بالشتک بادی یا پارچه نرم قرار دهید.
  • هرگز ظروف قدیمی و ظریف را در مایکروویو قرار ندهید و در صورت ترک خوردن از آنها استفاده نکنید، زیرا اگر از سرب ساخته شده باشند، این ترک ها وارد غذا می شوند.

نحوه تمیز کردن لکه‌های قدیمی از روی ظروف فانتزی و عتیقه

خیساندن

ظروف را به مدت 1 تا 2 روز در آب سرد مخلوط شده با کمی مواد شوینده، سرکه یا ماده اکسید کننده خیس کنید. سپس آبکش کنید و با حوله خشک کنید. برای زیباتر شدن خانه خود مقاله “این نقاشی خانه شما را مجلل می کند” + فیلم را بخوانید.

مرتبط  ۸ ایده جالب برای دکوراسیون تراس منزل

جوشاندن

پارچه های تیره را می توان با خیس کردن آنها در آب، خیس کردن ملایم آنها، شستن ظروف و نگه داشتن آنها روی حرارت کم به مدت 15 دقیقه تمیز کرد. سپس از یک برس یا اسفنج برای پاک کردن سطح استفاده کنید.

از بین بردن لکه‌های ماندگار

لکه های سنگین تر مانند چای و قهوه را می توان با مقدار کمی سفید کننده (شوینده) و یک اسفنج نرم یا برس پاک کرد.

شیشه پاک کن

پاک کننده های شیشه و پارچه های میکروفیبر برای ظروف شیشه ای ظریف، رنگارنگ و تزئینی مناسب هستند. هنگام استفاده از یک پاک کننده قوی، قسمت کوچکی از کاسه را به عنوان نمونه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به تابه آسیب نمی رساند. پس از آن، ظروف را به خوبی بشویید. هرگز از اسفنج پشمی یا فولادی استفاده نکنید زیرا لکه های بیشتری روی شیشه باقی می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا