بهداشت و سلامت

۷ نشانه که می‌گوید کبد شما در خطر است!

علائم و نشانه های اصلی استرس کبد و احتقان کبد چیست؟ در این مقاله مجله اینترنتی بنوان با علائم هشدار دهنده کبد آشنا می شوید.

علائم هشدار دهنده کبد

در زیر، علائمی را مشاهده خواهید کرد که باید به پاکسازی کبد فکر کنید.

خستگی

خستگی شکایتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن مواجه هستند. خستگی می تواند مشکلاتی در کبد شما ایجاد کند. کبد گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند. بنابراین واضح است که می توان آن را در بدن ذخیره کرد و در صورت نیاز به گلوکز تبدیل و از بدن برای تولید انرژی آزاد کرد. کبد از طریق ذخیره گلیکوژن و تولید گلوکز انرژی را تامین می کند و با خستگی مبارزه می کند. اگر کبد استرس داشته باشد و نیاز به پاکسازی داشته باشد، نمی تواند قند خون را به خوبی کنترل کند. در نتیجه، خستگی و میل شدید به چیزی شیرین وجود خواهد داشت.

نامتعادلی هورمون‌ها و سندروم‌های پیش از قاعدگی

کبد بدن را از مواد شیمیایی و آلاینده ها پاکسازی می کند و هورمون ها از جمله استروژن اضافی را سم زدایی می کند. بنابراین، تعجب آور نیست که اگر کبد در انجام این کار مشکل داشته باشد، بدن نمی تواند از شر استروژن اضافی خلاص شود. علائم استروژن بالا در زنان شامل سندرم پیش از قاعدگی، فیبروم سینه، نوسانات خلقی، افزایش وزن، پریودهای نامنظم و غیره است.

مرتبط  معجزه قرن: هوش مصنوعی پزشکی را متحول می‌کند

نفخ شکم و گاز اضافه در بدن و یبوست

هنگامی که سطح مایعات بدن کم یا زیاد می شود، قلب و اندام های داخلی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و در برخی موارد ممکن است مرگ رخ دهد. فرآیند سم زدایی در کبد توسط مواد سمی ناشی از باکتری های بیماری زا ایجاد می شود، بنابراین عدم تعادل در عملکرد کبد می تواند منجر به مصرف بیش از حد گاز و نفخ بعد از غذا شود.

سطح بالای فلزات سنگین

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مانند فلزات کشاورزی یا صنعتی می تواند به کبد آسیب برساند. زغال سنگ و نفت، پلاستیک، فلز، تجهیزات الکتریکی و غیره. دل را می شکند فلزات سنگین می توانند به کبد آسیب برسانند و باعث بسیاری از بیماری ها شوند. هنگامی که مشکلات کبدی رخ می دهد، فلزات سنگین در بدن جمع می شوند و به طور کلی سه نوع آزمایش شامل آزمایش خون، آزمایش ادرار و میزان جیوه مو انجام می شود. آزمایش های دیگری نیز روی این روش در حال انجام است.

ادرار تیره و پوست زرد

بیلی روبین بیش از حد در خون باعث زردی، رنگ زرد تیره پوست و ادرار می شود که در نهایت منجر به مشکلات کبدی می شود.

آلرژی و حساسیت به مواد شیمیایی

هنگامی که کبد تحت فشار است و نیاز به پاکسازی دارد، می تواند به شدت به مواد شیمیایی واکنش نشان دهد. محصولات شیمیایی مانند گازوئیل، نفت سفید، گاز طبیعی، آفت کش ها، حلال ها، چسب، چسب، پارچه های مختلف، فرمالدئیدها، محصولات پاک کننده، داروها و غیره. متعلق به این مواد شیمیایی است.

مرتبط  با این خوراکی‌ها باردار می‌شوید!

این شامل آلرژی های فصلی و آلرژی های غذایی است. کبد مسئول تجزیه هیستامین اضافی در بدن است و زمانی که آسیب می بیند یا نیاز به پاکسازی دارد، بدن مقادیر زیادی هیستامین را انباشته می کند. افرادی که آسیب شدید کبدی دارند، سطح هیستامین خون بالاتر از حد طبیعی است.

بد خوابی

سالانه حدود 60 میلیون نفر از بی خوابی رنج می برند. مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن، پرش از خواب، بی کیفیتی و خواب کوتاه و غیره است. معمولا برای رفع این مشکل از قرص های خواب آور استفاده می شود. تکنیک های آرام سازی نیز در این زمینه موثر است، اما یکی از ساده ترین راه حل ها بهبود عملکرد کبد است. . ملاتونین یک هورمون “ریتم شبانه روزی” است که بدن ما در تاریکی تولید می کند و خواب شبانه را بهبود می بخشد.

در صورت دارا بودن موارد زیر حتما باید کبد خود را پاکسازی کنید:

  • شما به طور منظم قهوه، الکل، چربی های ناسالم، شکر، طعم دهنده های مصنوعی، شیرین کننده ها یا رنگ های غذایی مصرف می کنید.
  • سیگاری هستید.
  • شما در معرض بسیاری از مواد شیمیایی، مانند مواد شوینده، عطر و ادکلن، و پاک کننده های خشن هستید.
  • او در شهرهای بزرگ و کارخانه ها زندگی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا