روانشناسی

چگونه اعصاب آرام تری داشته باشیم؟

آرام کردن اعصاب یکی از نیازهای انسان امروزی است، زیرا با وجود مشغله های روزانه فراموش می کنیم که مغزمان نیز مانند بدنمان به استراحت نیاز دارد، بنابراین در حالت نابودی قرار می گیریم. انجمن درمان شناختی رفتاری گزارش می دهد که شیوع اختلال شناختی در جمعیت در دهه گذشته افزایش یافته است. با این رویکرد نمی توان منکر نگرانی ایرانی ها شد. با دلتاماک همراه باشید تا راه های کاهش استرس و افزایش آرامش را بررسی کنید.

راه های مناسب برای داشتن اعصاب آرام

عقب ماندگی ذهنی می تواند زندگی روزمره فرد را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد و در صورت عدم کنترل، منجر به اختلالات روانی شود. در این قسمت به راهکارهای لازم برای رسیدن به آرامش بیشتر می پردازیم:

تنفس شکمی

اولین و مهمترین چیزی که می تواند به مغز کمک کند میزان اکسیژن دریافتی است. تنفس صحیح می تواند این خلاء را برای ما پر کند و تمرکز و آرامش را افزایش دهد. برای تنفس شکمی یا تنفس عمیق، بهتر است دراز بکشید یا بنشینید و دست خود را روی شکم خود بگذارید، به این صورت نفس بکشید که هنگام نفس کشیدن دستتان به سمت شکم حرکت کند نه به سمت سینه. نفس خود را به مدت 4 ثانیه نگه دارید و به آرامی بازدم کنید.

مرتبط  دلیل بی میلی جنسی مردان در رابطه چیست؟

برای شمارش ثانیه ها، با شمارش از 1004 تا 1001 شروع کنید. مهمترین بخش تنفس عمیق، شمردن و نگه داشتن صحیح آن است. هوا دارد.

مدیتیشن هدفمند

مدیتیشن به عنوان یکی از موثرترین راه ها برای کاهش استرس و افزایش تمرکز شناخته شده است. بنابراین، بهتر است به طور منظم ساعت ها به مدیتیشن بپردازید. مدیتیشن نه تنها به فرد کمک می کند تا احساسات آرام داشته باشد، بلکه درگیری با بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های عصبی را کاهش می دهد.

تکنیک جاکوبسن برای داشتن اعصاب آرام

به این ترتیب باید شروع به خوابیدن کنید و ماهیچه ها را به شکل دیگری درگیر کنید سپس همان عضلات را شل کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج از این روش، باید بر روی عضلاتی که در حال انقباض و شل شدن هستند تمرکز کنید.

آگاهانه پیاده روی کنید

پیاده روی یک ورزش کاهش دهنده استرس است، اما انجام منظم آن می تواند سطح استرس را افزایش دهد. بنابراین، برای جلوگیری از افکار مخرب، باید به آنچه می بینیم توجه کنیم: درختان، اتومبیل ها، خیابان های عابر پیاده. در این صورت می توانید ذهن خود را کاملاً کنترل کنید و در پایان پیاده روی نتیجه را ببینید.

قبل از هر چیز حقیقت را بپذیرید

به یاد داشته باشید که زندگی شاد ابدی نیست. بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که در روز یا زندگی خود با بدی مواجه نشوید. اگر این واقعیت را بپذیرید، می توانید به روش درست با آن کنار بیایید.

اگر اتفاقات بدی را که ممکن است برایتان اتفاق بیفتد بپذیرید، دیگر نگران و نگران نخواهید بود یا بلافاصله پس از وقوع آنها.

مرتبط  این نشانه‌ها می‌گوید همسرتان خیانت‌کار است

برنامه ریزی برای حال بد

همانطور که در بالا ذکر شد، باید برای روزهای بد برنامه ریزی کنید. در طول روز برای همه ما اتفاقات بدی می افتد. اکنون که این واقعیت را پذیرفته ایم که غم و اندوه و اتفاقات بد رخ می دهد، باید برای آن روزهای بد برنامه ریزی کنیم. این برنامه دارای هر چیزی است که به شما احساس خوبی می دهد. خنده برای بهبود خلق و خو بسیار موثر است. می توانید با تماشای یک فیلم کمدی شروع کنید تا خود را شاد کنید.

طبیعت بسیار تاثیر گذار است

اگر بتوانید روزی 5 دقیقه به طبیعت نگاه کنید و به فکر خود و طبیعت باشید، انرژی از دست رفته را دوباره به دست می آورید و آرامش زیادی پیدا می کنید. با روش ها و تکنیک های موثر برای کاهش استرس خود که در این مقاله توضیح داده شده است، امیدواریم با استفاده از آنها بتوانید استرس و اضطراب خود را کاهش دهید. روش ها و روش های مختلف برای افراد مختلف متفاوت است، اگر روش دیگری را می شناسید که می تواند برای تسکین اعصاب و روان مفید باشد، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا