روانشناسی

چگونه افسردگی پس از ازدواج را درمان کنیم؟

آیا به تازگی ازدواج کرده اید و احساس تحریک پذیری، غمگینی یا ناراحتی می کنید؟ اینها علائم افسردگی بعد از ازدواج است، اما نگران نباشید زیرا می توانید برای پیشگیری از آن اقداماتی انجام دهید. در این مقاله درباره افسردگی بعد از ازدواج و راه های غلبه بر آن صحبت می کنیم. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

افسردگی پس از ازدواج چیست؟

ازدواج یکی از شادترین رویدادهای زندگی است، و ممکن است از کشف علائم افسردگی پس از ازدواج شگفت زده شوید، احساس گناه کنید و از خود بپرسید: «چرا بعد از چیزی که خیلی از آن لذت بردم چنین احساسی دارم؟ طبیعی است. . برای احساس آن، در واقع ازدواج مستلزم تغییرات بزرگ و آغاز مرحله جدیدی از زندگی است. این تغییرات می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و باعث علائم افسردگی شود. گاهی اوقات این احساس می تواند معنای دیگری داشته باشد.

علل افسردگی پس از ازدواج

تأثیرات رسانه ای و فرهنگی و به تصویر کشیدن روز عروسی به عنوان «روز بزرگ» باعث می شود بسیاری از افراد پس از ازدواج احساس غمگینی یا افسردگی کنند. شما در محل کار احساس افسردگی می کنید زیرا احساس می کنید هیچ چیز هیجان انگیزی وجود ندارد که منتظر آن باشید.

مرتبط  بزرگ‌ترین نقطه ضعف آقایان که قطعا نمی‌دانید

گاهی اوقات این احساسات ناشی از این واقعیت است که شریک زندگی شما به شما نیاز دارد یا در مورد شما آنطور که می خواهید فکر می کند. دوست نداشتن و این افکار منجر به خشم، رنجش و افسردگی می شود.

چطور با افسردگی پس از ازدواج مقابله کنیم؟

افسردگی بعد از ازدواج یک احساس طبیعی است که به راحتی قابل کنترل و درمان است. در این بخش به برخی از مهم ترین راهکارهای خودمراقبتی برای افسردگی نگاهی می اندازیم.

۱. دلایل احساس مطمئن‌نبودن از ازدواج را شناسایی کنید

اولین قدم شناسایی این وضعیت است. گاهی اوقات احساس عدم اطمینان در مورد تصمیم ازدواجتان می تواند شما را مضطرب کند و اوضاع را مبهم کند. با صحبت کردن در مورد موقعیت، می توانید به بهترین شکل نگرانی های خود را مدیریت کنید. مثلاً به جای اینکه بگویید: «نمی دانم بعد از ازدواج چگونه رفتار کنم» دلیل شک را عمیقاً درک کنید.

۲. با همسرتان درباره احساسات‌تان صحبت کنید

یک راه مفید برای از بین بردن تردیدها در ازدواج این است که آنها را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. طبق تحقیقات، صحبت در مورد این موضوع صمیمیت بین زن و شوهر را افزایش می دهد و فرصتی را برای هر دو طرف فراهم می کند تا قوانین و انتظاراتی را تعیین کنند. با “من” شروع کنید. جملاتی که با “شما” شروع می‌شوند مهم هستند و اغلب منجر به رفتار تدافعی می‌شوند که از گفتگوی سازنده جلوگیری می‌کند.

۳. بخش‌هایی از زندگی مجردی خود را حفظ کنید

یک جلسه با خانواده یا دوستان ترتیب دهید و زمانی را با هم بگذرانید. فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهید و دوباره هیجان دنیای تنهایی را احساس کنید. اگر به ازدواج علاقه دارید، بهترین سن برای ازدواج چیست؟ من در حال خواندن

مرتبط  ازدواج این دونفر خطرآفرین است!

هستم

۴. هدف جدید تعیین کنید

آیا احساس می کنید ازدواج شما به پایان رسیده است و دیگر به هیچ چیز بزرگی علاقه ندارید؟ اشتباه می کنی، زندگی پر از چیزها و احساسات زیبا و شگفت انگیز است! شما فقط باید اهدافی را تعیین کنید و برای رسیدن به آنها سخت تلاش کنید. برخی از برنامه های جالبی که می توانید از آنها لذت ببرید عبارتند از:

  • برنامه ریزی برای تعطیلات خانوادگی
  • برگزاری جشن خانوادگی؛
  • پس انداز برای خرید خانه جدید؛
  • آمادگی برای اولین سالگرد ازدواج؛
  • به روز رسانی یا تغییر دکوراسیون خانه؛
  • تولد همسر.

محتوای پیشنهادی: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسی این علائم که به شما می گویند مغرور هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا