روانشناسی

چگونه پدر و مادر را برای ازدواج راضی کنیم؟

ازدواج مهمترین تصمیم زندگی هر فرد است و جلب رضایت والدین مهمترین شرط شکل دادن به زندگی است. اساساً ازدواج تنها پیوند دو جوان نیست، بلکه پیوند دو خانواده است. در این مقاله از مجله اینترنتی دلتا به راهکارهای اخذ رضایت والدین برای ازدواج می پردازیم.

روش های جلب رضایت والدین در ازدواج

یکی از مهم ترین شروط برای شروع زندگی مشترک، جلب رضایت والدین است. به همین دلیل والدین نقش زیادی در خوشبختی ازدواج و زندگی مشترک دارند.

تفاوت در سبک ازدواج و نارضایتی والدین

امروزه فضای ازدواج جوانان تغییر کرده است و آنها ترجیح می دهند شریک زندگی آینده خود را خودشان انتخاب کنند. اما با توجه به ساختار سنتی خانواده ایرانی، جلب رضایت خانواده برای این نوع انتخاب و ازدواج همچنان اهمیت زیادی دارد. چرا برخی از افراد همیشه از ایجاد یک رابطه عاطفی خوب خوشحال می شوند؟ از

دیدن کنید

گاهی والدین انتخاب درست فرزندشان را نادیده می‌گیرند

گاهی اوقات انتخاب فرزندان برای ازدواج چندان غیر واقعی به نظر نمی رسد. برخی از جوانان استانداردهای بالا و منصفانه ای برای ازدواج دارند و به نظر می رسد تحصیلکرده تر از والدین خود هستند. با این حال، برخی از والدین نمی‌توانند بدون مشارکت و حمایت آنها در مورد انتخاب‌های زندگی فرزندشان تصمیم بگیرند.

مرتبط  همین امروز از منطقه امن خود خارج شوید

اگر خانواده‌ها مخالف ازدواج فرزندشان باشند، والدین احساس می‌کنند کنار گذاشته شده‌اند. و معتقدند که فرزندشان توجه کافی به آنها ندارد. علاوه بر این نگرانی برای کودک وجود دارد و این نگرانی می تواند منجر به رفتارهایی شود که بین کودک و والدین فاصله ایجاد می کند. والدین در حال حاضر درگیر تجارب عاطفی سرشار از عشق و مراقبت هستند، اما متأسفانه نتایج مطلوب را به بار نمی آورند.

حد و حدود نظر والدین برای ازدواج فرزندشان

والدین در مورد فردی که کودک انتخاب کرده است می گویند: «این فرد برای خانواده ما مناسب نیست، ما اغلب جملاتی مانند «من این شخص را دوست ندارم» می گوییم. حتی کوچکترین تأثیر منفی این کلمات می تواند منجر به عصیان شود و به صورت درگیری ظاهر شود و خصومت، درگیری و بیگانگی از شما ایجاد کند.

جوانان چگونه رضایت والدین برای ازدواج را جلب کنند؟

اگر والدینتان با انتخاب شما موافق نیستند، این کار را عاقلانه و با دوستی و احترام انجام دهید، نه با عصبانیت و درگیری. همه والدین به خوشبختی و خوشبختی فرزندان خود علاقه دارند، پس بهتر است بدون قضاوت و احساسات کاذب به دلایل درگیری والدین خود گوش فرا دهید، مدتی آنها را حذف کنید و با عقل سلیم به موضوع نگاه کنید.

بهترین راه برای جلب رضایت والدین در ازدواج

  • تهدیدها و تجاوزات را کنار بگذارید، بجنگید، بجنگید و سعی کنید در صلح و آرامش به جلو بروید.
  • با والدین خود آرام و منصفانه صحبت کنید و سعی کنید نظر مثبت آنها را جلب کنید.
  • به اعتراضات والدین خود گوش دهید و بدون توجه به احساس آنها برای لحظه ای فکر کنید زیرا ممکن است حق با آنها باشد. سپس دلایل خود را با فردی منصف و قابل اعتماد در میان بگذارید.
مرتبط  چرا بعضی افراد لجباز هستند؟ +ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا