روانشناسی

چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم؟

اکثر دانش آموزان این احساس را می دانند. سر امتحان نشسته‌اید و احساس می‌کنید که قلبتان می‌تپد و قلبتان می‌سوزد. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان در مورد چگونگی غلبه بر استرس امتحان صحبت می کنیم.

چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم

برای غلبه بر اضطراب امتحان، بیایید ببینیم چه چیزی ممکن است باعث آن شود. دلایل زیادی برای اضطراب امتحان وجود دارد و مهم است که بدانید چه چیزی باعث آن می شود.

با تغذیه‌ سالم به استرس امتحان غلبه کنید

شما ساعت های طولانی مطالعه می کنید، بنابراین مهم است که سالم باشید و انرژی را در بدن و ذهن خود نگه دارید. قبل از مطالعه، یک میان وعده کم چرب و بدون پروتئین مانند ماست یونانی، مرغ سرخ شده یا یک تکه پیتزا پنیر کم چرب بخورید. این تنقلات انرژی لازم برای تمرکز بر مطالعه را بدون از دست دادن گرسنگی و انرژی به شما می دهد.

به اندازه‌ کافی بخوابید

اکنون که سالم غذا می خورید و مقدار زیادی آب می نوشید، وقت آن است که عادات خواب خود را بهبود ببخشید. شب قبل از آزمایش خواب راحت داشته باشید.

مرتبط  زنانی با این ویژگی‌ها را از دست ندهید +ویدیو

با ورزش به استرس امتحان غلبه کنید

اگر ورزش را دوست ندارید، اکنون که در تلاش برای حل مشکلات امتحانی هستید، می توانید ورزش را به فعالیت های روزانه خود اضافه کنید تا ذهن شما به چیزی غیر از مطالعه تمرکز کند.

از مشاور دانشگاه کمک بگیرید

همانطور که حفظ سلامت بدن مهم است، حفظ سلامت ذهن نیز مهم است. اگر در مورد آزمون نگران هستید، بهتر است به دفتر مشاوره کالج خود بروید و با فرد مناسب صحبت کنید. مهم ترین راه های غلبه بر افسردگی برای داشتن یک رابطه بهتر چیست؟ از

دیدن کنید

هوشمندانه مطالعه کنید

برای اینکه به خودتان زمان کافی برای آماده شدن برای امتحان بدهید و استرس امتحان را از بین ببرید، برنامه خود را به دقت بررسی کنید و تمام تاریخ های مهم امتحان را از قبل در برنامه خود قرار دهید. هدف خود را قرار دهید که حداقل یک هفته قبل از امتحان برای امتحان آماده شوید.

امتحان دادن را تمرین کنید و چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم

در حالی که مطالعه و تجدید نظر مهم است، بهترین راه برای آماده شدن برای امتحان، تمرین است. با پیدا کردن سوالات از پیش تعریف شده و نوشتن آنها، تست های تمرینی خود را ایجاد کنید.

شما به هر حال باید سر جلسه‌ امتحان بنشینید

مهم نیست که مدام خود را فریب دهید که هیچ آزمایش یا آرزوی بارش برف سنگین یا آنفولانزا وجود ندارد. پس از همه، آزمایش چیزی است که اتفاق می افتد. خیلی عاقلانه است که خودتان را گول بزنید و فکر کنید امتحان خیلی دور است یا سعی کنید از آن اجتناب کنید.

مرتبط  این رفتارهای اشتباه مردان را سرد می‌کند

همه‌ یک جور نیستند، چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم ؟

برخی از افراد ترجیح می دهند صبح زود بیدار شوند و متن را مرور کنند در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند تا دیروقت بیدار بمانند برنامه خود را بر اساس کاری که دیگران انجام می دهند تغییر ندهید

بعضی‌ها دوست دارند به شما استرس وارد کنند

همه ما دوستانی داریم که می گویند روزی 20 ساعت مطالعه می کنند. شاید شما هم در دبیرستان و قبل از دانشگاه دوستی مثل این داشتید. در واقع، آنها واقعاً این کار را انجام نمی دهند، و اگر انجام دهند، برای آنها خوب است.

شما نمی‌توانید هر روز، تمام وقت درس بخوانید

اگرچه واضح است که بازنگری دروس در روزهای آمادگی آزمون بسیار مهم است، اما نمی توانید تمام روز را مطالعه کنید. اگر به سینما بروید یا تفریح ​​کنید، احساس گناه نخواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا