بهداشت و سلامت

۵ تاثیر شکلات تلخ بر سلامت و تناسب اندام

تاثیر شکلات تلخ بر آمادگی جسمانی یکی از مهمترین مسائل نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای سایر افراد است. با گذشت زمان، نگرش مصرف غذا و سبک زندگی در حال تغییر است و هر روز که می گذرد، مصرف کالری مناسب نقش برجسته تری ایفا می کند. مطابق با نمودار کالری

مجله سلامت بنوان پیام بهترین نکات را ارائه می دهد تا به شما کمک کند آنچه را که دوست دارید بخورید و کالری مورد نیاز خود را دریافت کنید. در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات کاملی در مورد تاثیر شکلات تلخ بر کالری و تناسب اندام در اختیار شما قرار دهیم. درباره شکلات بیشتر بیاموزید تا از قدرت آن نهایت استفاده را ببرید.

شکلات تلخ چه تاثیری بر تناسب اندام و سلامت دارد؟

وقتی صحبت از شکلات تلخ و تاثیر آن بر چاقی یا کاهش وزن می شود، به معنای درصد بالایی از تلخی است که باید بالای 69 درصد باشد. این ممکن است از کاهش وزن و همچنین درصد چربی بالا جلوگیری کند.

افزایش متابولیسم بدن با شکلات تلخ

اسیدهای چرب موجود در این نوع شکلات متابولیسم را پس از ورود به بدن سرعت می بخشد. این فعالیت در طول سنتز چربی در شکلات صورت می گیرد که در نهایت منجر به جذب چربی و کربوهیدرات می شود.

مرتبط  عدم تحمل لاکتوز ، علائم و درمان آن

چگونه شکلات با درصد بالای تلخی باعث لاغری می‌شود

اگر می دانید چه زمانی شکلات تلخ بخورید، می توانید از این غذای خوشمزه برای کاهش وزن و کاهش اشتها استفاده کنید. این حرکت می تواند پیام های سیری را در مغز شما فعال کند. بنابراین بهترین زمان برای مصرف شکلات تلخ همراه با غذا است.

کاهش استرس با شکلات

از آنجایی که خوردن شکلات باعث افزایش سطح سروتونین می شود، به راحتی می تواند استرس و اضطراب را کنترل کند. به همین دلیل می توانید به مدت دو هفته هر روز 40 گرم شکلات بخورید.

تاثیر شکلات بر قندخون

خوردن شکلات از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند، این عمل تحت تاثیر مونومرهایی که بخشی از شکلات هستند و سطح قند خون را متعادل می کنند، رخ می دهد.

تاثیر شکلات بر سلامت قلب

بدن خانه بسیاری از میکروب های مفید است که برخی از آنها با تزریق شکلات با ترکیبات ضد التهابی از سلامت قلب حمایت می کنند. پزشکان می گویند اگر به طور منظم شکلات بخورید، ضربان قلب شما را تا 20 درصد کاهش می دهد

ترفندهای خوردن شکلات و تناسب اندام

از خواص شکلات می توان به تقویت حافظه، بهبود خلق و خو، کاهش کلسترول، بهبود بیماری آلزایمر، کاهش فشار خون و ایجاد اندورفین بیشتر اشاره کرد و با این توضیحات نمی توان از مصرف آن چشم پوشی کرد. همانطور که گفته شد، می توانید از شکلات لذت ببرید و نگران زیاده روی در آن نباشید. اگر می دانید چگونه از شکلات تلخ استفاده کنید، برای سلامتی و تناسب اندام شما مفید است.

مرتبط  خواص شگفت‌انگیز ارده کنجد برای کاهش وزن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا