بهداشت و سلامت

راز طول عمر ژاپنی‌ها کشف شد!

ژاپن با 90526 صدساله در حال حاضر در ژاپن بزرگترین جمعیت جهان را دارد. بر اساس گزارش سال 2022 وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، این رقم پنج برابر بیشتر از 20 سال پیش است. در این مقاله مجله آنلاین بنوان با راز ژاپنی طول عمر آشنا شوید.

راز طول عمر ژاپنی ها

جزیره کوچک و دورافتاده اوکیناوا در ژاپن دارای بیشترین جمعیت صد ساله در جهان است. بنابراین شناخت عادات غذایی مردم این منطقه می تواند برای همه ما جالب باشد. در این مقاله به معرفی پنج ماده غذایی می پردازیم که جایگاه مهمی در غذاهای سنتی ژاپنی دارند.

سیب‌زمینی شیرین ژاپنی

سیب زمینی قرمز که به آن emu می گویند، اغلب برای شام یا دسر مصرف می شود. این سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات و آنتوسیانین های سالم است. آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات قرمز و بنفش دارای خواص ضد پیری هستند. مطالعات نشان داده است که این غذاها به بهبود سطح قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

سوپ میسو، راز طول عمر ژاپنی ها

غذاهای ژاپنی شامل انواع غذاهای تخمیر شده است و سوپ میسو یکی از محبوب ترین آنهاست. سوپ میسو از دانه های تخمیر شده سویا تهیه می شود. پروبیوتیک ها، باکتری های زنده یا مخمر موجود در غذاهای تخمیر شده، سلامت قلب و روده را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. بر اساس این مطالعه، مردان و زنانی که بیشترین غذاهای تخمیری (مانند میسو، توفو و تمپه) را مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که به ندرت این غذاها را می‌خوردند، 10 درصد کمتر در معرض مرگ زودهنگام به هر دلیلی بودند.

مرتبط  ۵ تاثیر شکلات تلخ بر سلامت و تناسب اندام

ترب سفید

سبزیجات ریشه ای در غذاهای ژاپنی رایج هستند و فواید سلامتی منحصر به فردی دارند. تربچه از سرماخوردگی جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. یک تربچه حاوی 124 درصد از ارزش روزانه ویتامین C است. سایر سبزیجات ریشه دار عبارتند از هویج، شلغم، هویج وحشی و تربچه.

جلبک دریایی

جلبک دریایی سرشار از مواد معدنی مهم مانند آهن، کلسیم، اسید فولیک و منیزیم است. مصرف روزانه به افزایش محتوای فیبر رژیم غذایی شما کمک می کند. مصرف فیبر کافی با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 مرتبط است. جلبک دریایی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فوکوگزانتین و فوکویدان است که هر دو دارای خواص ضد التهابی، ضد پیری و ضد التهابی هستند. خالی کردن

ماهی مهم‌ترین راز طول عمر ژاپنی ها

چربی های امگا 3 موجود در ماهی به کاهش فشار خون، تری گلیسیرید و کاهش التهاب کمک می کند. در ژاپن، تاتاداکیماسو به معنای “من فروتنانه می پذیرم” است و قبل از غذا برای قدردانی از حیوانات و کشاورزان گفته می شود. این عمل که به خوردن آگاهانه معروف است برای سلامتی و کیفیت زندگی مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا