بهداشت و سلامت

این دمنوش دندان‌های شما را سالم نگه‌می‌دارد

چای سبز یکی از بی نظیرترین نوشیدنی ها برای سلامت بدن است و در کنار تمام فوایدی که دارد برای سلامت و استحکام لثه و دندان ها بسیار موثر است. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان با فواید چای سبز برای دندان آشنا شوید.

نقش چای سبز در سلامتی دندان‌ها و لثه

مردم از زمان های قدیم از چای سبز استفاده می کردند زیرا فواید زیادی برای سلامتی دارد و شرایط مختلف را بهبود می بخشد. در این مقاله به یکی از مهم ترین خواص چای سبز می پردازیم.

مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که چای سبز می نوشند در مقایسه با افرادی که چای سبز نمی نوشند از سلامت دهان و دندان بهتری برخوردار هستند. اگر نوشیدنی هایی مانند قهوه هرگز این خواص را ندارند.

مطالعات همچنین نشان داده است که افراد 40 تا 64 ساله که چای سبز و قهوه می نوشند کمتر در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند. اگرچه هیچ شیرین کننده ای در قهوه وجود ندارد. شیرین کننده ها و قند موجود در نوشیدنی های مختلف برای سلامت دندان ها مضر هستند.

چرا چای سبز بهترین است

چای سبز حاوی ماده ای به نام کاتچین است که تاثیر زیادی بر سلامت دهان و دندان دارد. کاتچین می تواند باکتری هایی را که باعث پوسیدگی و زخم دندان می شوند از بین ببرد و در نتیجه از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.19 درصد مردانی که حداقل یک فنجان چای در روز می نوشند، دندان های سالمی دارند. تری در مقایسه با مردان دیگر. این تعداد 13 درصد زنان است.

مرتبط  تقویت حافظه تنها با ۱۰ خوراکی در خانه + ویدیو

خواص چای سبز برای دندان

در زیر با 4 خاصیت اصلی چای سبز برای دندان آشنا می شوید.

جلوگیری از ایجاد حفره دندانی

از آنجایی که چای سبز باکتری ها را کنترل می کند و اسیدیته بزاق را کاهش می دهد، یک عامل ضد لک است. روکش دندان همچنین راهی برای جلوگیری از پوسیدگی و پوسیدگی دندان و جلوگیری از از دست دادن بیشتر است. اگر میزان اسید و باکتری در دهان کمتر باشد، خونریزی لثه نیز کاهش می یابد.

حفظ سلامت لثه

خواص ضد التهابی لثه نیز می تواند عاملی در پیشگیری از بیماری لثه باشد

جلوگیری از ساییدگی دندان‌ها

غرغره کردن با چای سبز می تواند پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

متوقف کردن فعالیت مخرب مواد غذایی نشاسته‌ای

نتایج مطالعات دیگر نشان داده است که چای سبز می تواند از خراب شدن غذاهای نشاسته ای (مانند کراکر و کیک) جلوگیری کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا