بهداشت و سلامت

۵ تکنیک درمانی باستانی برای بیماری‌های سخت

پیشرفت علم و فناوری منجر به درمان انواع بیماری ها و پیشرفت علم پزشکی شده است. با این حال، برخی از تکنیک های مراقبت بهداشتی باستانی هنوز به نسخه های علمی پایبند هستند. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید تا با 5 تکنیک شفابخش باستانی از فرهنگ های مختلف آشنا شوید که هنوز پاسخگوی نیازهای سلامتی مردم است.

۵ تکنیک درمانی باستانی

برای مردم باستان، در غیاب دارو و تجهیزات پزشکی پیشرفته، همه راه های درمان بیماری ها به غذا و سبک زندگی بازمی گشت. درست است که مردم در مبارزه با بیماری ها مشکلات زیادی داشتند، اما اقوام از روش هایی برای از بین بردن اثرات مضر بیماری ها و تقویت ایمنی استفاده می کردند.

۱. تاکید مایاها بر شکلات

تمدن مایاها در بخش هایی از مکزیک و آمریکای مرکزی مستقر شدند و در حدود 750 سال قبل از میلاد شروع به توسعه شهرها کردند.

برای مایاها، کلید سلامتی تعادل بود و بیماری نشانه عدم تعادل بود. یک روش درمانی باستانی مایاها برای حفظ تعادل، استفاده از شکلات بود.

اکنون می دانیم که کاکائو مملو از پلی فنول های آنتی اکسیدانی است و بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. حتی مطالعاتی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با پوست سالم و شفاف، مصرف روزانه کاکائو دارد.

مرتبط  کیسه آب گرم یا کمپرس یخ؛ کدام بهتر است؟

مایاها شکلات مخصوص به خود را داشتند. این نوشیدنی از دانه های کاکائو آسیاب شده، آب و فلفل تند تهیه می شود. در کنار اسموتی ها، هنوز هم یکی از سالم ترین راه ها برای خوردن کاکائو است.

۲. تاکید آیورودای هندی بر هضم غذا

آیورودا 3000 سال پیش در هند اختراع شد. این شاخه از پزشکی باستان بر این باور استوار است که سه نیروی حیاتی، معروف به دوشا، بر نحوه عملکرد بدن و تحت تاثیر قرار دادن شرایطی که تجربه می کنید، حکومت می کنند.

غذا بخش مهمی است. تعادل سه دوشا از آیورودا می آید زیرا به گفته آنها هضم نادرست ریشه بسیاری از بیماری ها است.

در حالی که غذاهای طبیعی، فرآوری نشده و عمدتاً گیاهی اساس رژیم آیورودا را تشکیل می دهند، نحوه و زمان تهیه آنها مهم است.

غذاهای تازه پخته شده راحت تر از خام تازه هضم می شوند. این بدان معناست که سالادها و سبزیجات خام زودتر در روز مصرف می شوند تا به بدن فرصت داده شود تا آنها را پردازش کند و شام نباید خیلی سنگین باشد یا خیلی دیر مصرف شود.

همچنین برای تحریک هضم و تقویت ایمنی. . زردچوبه به طور طبیعی از زیره، گشنیز، هل، دارچین، زعفران و زنجبیل تولید می شود.

۳. طب سنتی رونگوآ مائوری از گیاهان بومی نیوزیلند

طب سنتی مائوری به دلیل استفاده از گیاهان دارویی شناخته شده است. این روش سنتی درمان، سیستم مفصلی است که به جای درمان علائم بیماری، سیستم ایمنی را تقویت می کند.

ماموریت Rongoa این است که مردم را قادر سازد تا علیرغم بیماریشان خوب زندگی کنند.

مرتبط  معجزه آناناس در درمان التهاب

گیاهان بومی مانند کاواکاوا، کوماراهو، مانوکا، هاراکه و ماماکو این درمان بسیاری از علائم را تسکین می دهد. <>

۴. تای چی و طب چینی

در طب سنتی چینی دو نیروی متضاد (بیل و یانگ) برای سلامتی باید در تعادل باشند.

چای انرژی حیاتی بدن است و با تای چی تقویت می شود. این شکل از ورزش که اغلب به عنوان مدیتیشن متحرک توصیف می شود، برای افراد در هر سنی مناسب است و تحقیقات نشان می دهد که تای چی فواید قابل توجهی برای بدن و ذهن دارد. در ابتدای این مقاله در مورد تای چی و فواید آن و اینکه چگونه این ورزش ساده می تواند سلامت شما را تضمین کند صحبت کردیم. مطالعه ای که توسط مرکز پزشکی هاروارد انجام شد نشان داد که بیماران مبتلا به شرایط تهدید کننده زندگی مانند نارسایی قلبی، اختلالات خواب و اختلالات خلقی هنگام ورزش بهبود می یابند. . کرکس. شما هستید. این تمرین به غلبه بر افسردگی، استرس و اضطراب کمک می کند

۵. تشریفات بومیان آمریکا برای پاکسازی آشوب درون

بسیاری از قبایل بومی آمریکا معتقد بودند که بیماری می تواند علل ماوراء طبیعی داشته باشد. بنابراین، معمولاً از مراسم پاکسازی برای ایجاد روحیه مثبت و از بین بردن اضطراب، افکار منفی و انرژی ناخواسته استفاده می شود. آیین سوزاندن گیاهان، بخور دادن در گلدان سفالی و پاشیدن دود با استفاده از پنبه در خانه. یکی از گیاهانی که برای این منظور استفاده می شود درخت سفید است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا