بهداشت و سلامت

عجیب‌ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

شاید باورش برایتان سخت باشد. اما فواید گل پتاس بسیار زیاد است و می توانید با استفاده از گیاه پتاس در خانه سلامت خود را حفظ کنید.

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست

یکی از مزایای گیاه پتوس این است که ترکیبات آلی فرار و آلاینده های سمی را از جو حذف می کند. به گفته ناسا، این سیستم یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع است. آلاینده های هوا مانند بنزن، تولوئن، فرمالدئید، مونوکسید کربن و زایلن به PETOS آلوده هستند. اثرات منفی این عوامل را نباید نادیده گرفت. همه این مواد به هر طریقی به سلامت ما آسیب می زند.

بنزن

ماده مضری به نام بنزن از دود سیگار، اگزوز خودروها و آلودگی های صنعتی ساطع می شود. حتی مواد به ظاهر بی ضرر مانند رنگ، چسب و لوازم خانگی، بنزن را وارد هوای داخل خانه می کنند. بنزن باعث تحلیل استخوان و کم خونی می شود. ضعف سیستم ایمنی یکی دیگر از مشکلات بنزن است که افراد را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف می کند.

فرمالدئید

فرمالدئید از محصولاتی مانند چوب فشرده، فرش، دود سیگار، بخاری های نفتی و اجاق گازهای بدون دود آزاد می شود. سوزش چشم، گلو و بینی و آبریزش چشم ها در اثر مواجهه کوتاه مدت با فرمالدئید ایجاد می شود. علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فرمالدئید خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان خون را افزایش می دهد.

مرتبط  دیر غذا خوردن از علل مهم افزایش وزن

کربن مونوکسید

ممکن است با خود فکر کنید که نمی توانید مونوکسید کربن در خانه خود داشته باشید. اما از آنجایی که بخاری های گازی، بخاری های فضایی بدون دودکش و برخی از وسایل برقی روشن هستند، سطح مونوکسید کربن در خانه افزایش می یابد. خطر این گاز برای کودکان، زنان باردار و افراد مسن بیشتر است. افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های تنفسی یا کم خونی بیشتر تحت تاثیر این گاز قرار می گیرند. از علائم این مسمومیت می توان به حالت تهوع، استفراغ، سردرد و سرگیجه اشاره کرد. سطوح بالای مونوکسید کربن می تواند باعث بیهوشی و حتی مرگ شود

گزیلن

چسب، بنزین، لاک ناخن و لاستیک از جمله موادی هستند که حاوی زایلن هستند. استنشاق این ترکیب بر سیستم عصبی مرکزی افراد تأثیر می گذارد. تهوع و استفراغ، سرگیجه و سردرد از عوارض استنشاق گاز زایلن است. هرچه بیشتر در معرض این ترکیب خطرناک قرار بگیرید، خطر سلامتی شما بیشتر می شود.

تولوئن

بخارات تولوئن از موادی مانند تینر رنگ، رنگ، بنزین و لاک ناخن آزاد می شود. اثر این ماده سمی بر سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارد و باعث سردرد و سرگیجه می شود. اختلال شناختی، از دست دادن تعادل، از دست دادن بینایی و شنوایی از جمله اثرات مواجهه مزمن با تولوئن است.

افزایش رطوبت محیط از فواید گل پتوس

یکی از راه های پیشگیری از آنفولانزا افزایش رطوبت است. ویروس در هوای مرطوب پخش می شود. پوست انسان در رطوبت هوا سالم و شاداب می ماند. گرد و غبار در هوای خشک می تواند باعث آلرژی شود. پتوس یکی از گیاهانی است که بیشترین تأثیر را در افزایش رطوبت اتمسفر دارد. طبق تحقیقات ناسا، این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای اکسیداسیون آب است.

مرتبط  نگذارید این سم شما را بکشد!

از دیگر فواید گل پتوس جذب کربن دی اکسید و اوزون

جذب دی اکسید کربن از هوای داخل خانه یکی از مزایای گل پتوس است. جذب ازن توسط سه گیاه سانسوریا، پتوس و گندم در مطالعه ناسا تایید شده است. ازن یک آلاینده رایج در داخل خانه است. با PETOS می توانید این ترکیب سمی را از هوای خانه خود پاک کنید.

سخن آخر

با نگهداری و پرورش گیاهان گلدانی در خانه می توانید از گل های گلدانی لذت ببرید. شیر برای گل های پتوس بسیار مفید است و به تقویت گل های پتوس کمک می کند. برای داشتن خانه ای زیباتر می توانید انواع گل پتوس و مزایای استفاده از هر یک از آنها را در دکوراسیون منزل خود بشناسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا