بهداشت و سلامت

این خوراکی تا سحر شما را سیر نگه می‌دارد!

دو وعده غذای اصلی – سحری و افطار – در این روزها اهمیت ویژه ای دارد. غذا باید به گونه ای انتخاب شود که سالم باشد و بیشترین فایده را برای سلامت روزه داشته باشد. خرما یکی از غذاهای سفارش داده شده است. خرما یکی از مواد ضروری برای افطار در ماه رمضان است. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید تا از فواید استفاده از خرما در غذای افطار استفاده کنیم.

افطار با خرما باعث رفع گرسنگی روزه دار می شود و به او کمک می کند در وعده سحری پرخوری نکند. در این مقاله به بررسی فوایدی که بدن از خوردن روزانه خرما می برد می پردازیم.

کاهش خطر بیماری قلبی

خرما حاوی فیبر محلول است که می تواند سطح کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی کم) را کاهش دهد. فیبر محلول به کلسترول LDL متصل می شود و از تجمع کلسترول چرب در دیواره شریان ها (معروف به آترواسکلروز) جلوگیری می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

آنتی‌اکسیدان دریافت می‌کنید

انجیر سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر، کاهش بینایی و برخی انواع سرطان دارد. هلو حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند کاروتنوئیدها، پلی فنول ها و آنتوسیانین ها است. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند.

خواص مصرف خرما در وعده افطار

خوردن 4 عدد خرما (حدود 100 گرم) 27 درصد فیبر و 20 درصد پتاسیم دارد.

مرتبط  روش‌های درمان خانگی خون دماغ چیست؟

پیشگیری از یبوست

خرما به دلیل وجود فیبر در رژیم غذایی از سلامت معده حمایت می کند و از یبوست جلوگیری می کند. همچنین با کمک به حرکات روده، حرکات منظم روده را تقویت می کند. بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی که به مدت 21 روز هر روز 7 عدد خرما می‌خوردند، دفعات دفع مدفوع خود را تغییر دادند و در مقایسه با افرادی که خرما نمی‌خوردند، افزایش چشمگیری در اجابت مزاج داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا