بهداشت و سلامت

این میوه قرمز جادو می‌کند

خواص انگور در درمان فشار خون و بیماری های قلبی بر هیچکس پوشیده نیست. گریپ فروت یک مرکبات با طعم غیرمعمول تند و تند است. این میوه جزو میوه های گرمسیری طبقه بندی می شود و منبع اصلی آن در کشورهایی مانند آمریکا، آفریقای جنوبی و برزیل است. مراقب مجله اینترنتی بنوان باشید.

خواص گریپ فروت

گریپ فروت، این میوه ترش استوایی است که می توان از آن در زمستان و بهار استفاده کرد، خواص زیادی دارد که آن را به میوه ای توصیه شده توسط پزشکان تبدیل می کند. در زیر به برخی از این ویژگی ها برای شما اشاره می کنیم.

۱. سرشار از ویتامین C

گریپ فروت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که در تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند.

۲. مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها

این میوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند فلاونوئیدها و لیکوپن است که اثرات آنتی اکسیدانی دارد و به طور موثر التهاب را در بدن کاهش می دهد.

۳. کاهش خطر بیماری‌های قلبی

خواص گریپ فروت در کاهش بیماری های قلبی مانند فشار خون و کلسترول بالا بسیار موثر است. مصرف روزانه این میوه ها به طور قابل توجهی بر افراد مبتلا به فشار خون تاثیر می گذارد.

مرتبط  چی بخوریم فشارخون پایین بیاد؟

۴. حفظ سلامت مغز

عصاره گریپ فروت ممکن است به بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر کمک کند.

۵. حفظ سلامت پوست

ویتامین C موجود در گریپ فروت به تولید کلاژن در پوست کمک می کند و سلامت و زیبایی پوست را تسهیل می کند. خواص پوست گریپ فروت از شفافیت تا رطوبت متفاوت است.

۶. کاهش خطر سرطان

برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن گریپ فروت ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

۷. کاهش خطر چاقی

گریپ فروت میوه ای کم کالری و سرشار از فیبر است که می تواند به سرکوب اشتها و کنترل وزن کمک کند.

موارد منع مصرف گریپ فروت

ماهیت انگور می تواند منجر به عوارض در افراد مبتلا به بیماری های مختلف شود. در زیر به مشکلات احتمالی خوردن انگور می پردازیم:

۱. تداخل با داروها

گریپ فروت می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد. این میوه می تواند فعالیت آنزیم های دخیل در تجزیه و هضم داروها در کبد را مختل کند. این امر باعث افزایش مقدار دارو در بدن و عوارض جانبی ناخواسته می شود.

برخی از داروهایی که از گریپ فروت استفاده می کنند عبارتند از: مسدود کننده های کانال کلسیم خوراکی، برخی آنتی هیستامین ها، برخی داروهای ضد افسردگی، داروهای استاتین (مانند سیمواستاتین) و برخی داروهای ضد احتقان.

۲. تأثیر بر کبد

خوردن مقدار زیادی گریپ فروت می تواند اثرات منفی بر روی کبد، به ویژه برای افرادی که مشکلات کبدی دارند، داشته باشد. گریپ فروت به دلیل محتوای بالای آنزیم های کبدی، فعالیت آنزیم های کبدی را افزایش می دهد و در برخی افراد مشکلاتی مانند مسمومیت یا تحریک کبد ایجاد می کند.

مرتبط  ۵ نکته برای آب کردن چربی های شکم در ماه رمضان

۳. حساسیت پوستی

برای برخی از افراد با پوست حساس، خواص گریپ فروت می تواند یک عیب بزرگ باشد و باعث ایجاد جوش شود. در مورد مصرف گریپ فروت و تداخلات احتمالی با داروها یا شرایط پزشکی مشاوره دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا