بهداشت و سلامت

زنگ خطرهای کمبود ویتامین D را بشناسید

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است که سطح کلسیم و فسفر را تنظیم می کند و بر بسیاری از فرآیندهای بدن شما تأثیر می گذارد. برای اطلاع از علائم کمبود ویتامین D با خبرنامه آنلاین بنوان همراه باشید

نشانه های کمبود ویتامین D چیست؟

در زیر با برخی از شایع ترین علائم کمبود ویتامین D آشنا می شوید.

کمردرد مزمن

بر اساس گزارش انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا، 75 تا 85 درصد از آمریکایی ها در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند. ویتامین D مسئول تامین و حفظ سطح کلسیم در بدن است. کلسیم برای سلامت استخوان ها مهم است، زیرا استخوان ها حاوی 99 درصد کلسیم بدن هستند. مطالعات ارتباط بین سطوح پایین ویتامین D و کمردرد مزمن را نشان داده اند.

از دست دادن استخوان (پوکی استخوان)

همانطور که در بالا ذکر شد، ویتامین D نقش مهمی در جذب و تنظیم کلسیم دارد. کلسیم برای سلامت استخوان ها مهم است. اکثر افرادی که پوکی استخوان در آنها تشخیص داده می شود فکر می کنند که به کلسیم بیشتری نیاز دارند. مصرف کلسیم ممکن است خوب باشد، اما بدون سطوح کافی ویتامین D، کلسیم در صورت نیاز جذب نخواهد شد.

راشیتیسم و ​​استئومالاسی

کودکان مبتلا به کمبود ویتامین D بیشتر در معرض ابتلا به راشیتیسم هستند. علائم تورم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رشد آهسته استخوان
  • پاهای خمیده
  • پوسیدگی و بی نظمی های دندانی
  • مفاصل پهن در آرنج و مچ دست.
  • ضعف عضلانی
  • استخوان های نرمی که به راحتی می شکنند یا تغییر شکل می دهند
  • درد یا درد استخوان
  • پیشانی یا شکم بزرگ
  • شکل غیر طبیعی دنده ها و جناغ سینه
مرتبط  سرماخوردگی را با این ۲ میوه ضربه فنی کنید!

افسردگی

ویتامین D در مغز کار می کند. بنابراین، سوء تغذیه می تواند منجر به افسردگی و بیماری های روانی شود. مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به افسردگی را در افراد مسن افزایش می دهد. گیرنده های ویتامین D در مغز قرار دارند. به ویژه، این بخشی است که به فیزیولوژی افسردگی می پردازد. اینها شامل قشر جلوی مغز، هیپوکامپ، هیپوتالاموس، تالاموس و جسم سیاه است.

سلامتی ضعیف

سرماخوردگی مکرر می تواند نشانه کمبود ویتامین D باشد که با سیستم ایمنی سالم مرتبط است. این سیستم ایمنی را قوی نگه می دارد و به بدن اجازه می دهد با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کند. روغن کبد ماهی به عنوان منبعی غنی از ویتامین D برای درمان سل و محافظت در برابر عفونت هایی مانند سرماخوردگی، برونشیت و ذات الریه استفاده می شود.

کوفتگی و خستگی

خستگی را می توان به عنوان خستگی و کمبود انرژی تعریف کرد. بر کیفیت زندگی اجتماعی، خانوادگی و کاری تأثیر می گذارد. دلایل زیادی برای خستگی وجود دارد. متأسفانه، کمبود ویتامین D اغلب در زمان تشخیص نادیده گرفته می شود. نقش مهمی دارد.

بهبودی آهسته زخم

اگر بهبودی زخم بیش از حد معمول طول بکشد، ممکن است نشانه ای از سطوح پایین ویتامین D باشد. هنگامی که پوست شما آسیب دیده است، برای ترمیم آن به ویتامین D بیشتری نیاز دارید. ویتامین D تشکیل ترکیباتی را افزایش می دهد که به ساخت بافت جدید کمک می کنند.

درد عضلات و مفاصل

ویتامین D برای عملکرد خوب استخوان ها و ماهیچه ها مهم است و خواص ضد التهابی آن باعث کاهش درد عضلات و مفاصل می شود. کمبود ویتامین D می تواند یک عامل خطر برای بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید یا تشدید آن باشد. آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن است که مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد

مرتبط  چطور بعد از ناهار احساس خواب‌آلودگی نکنیم؟

بیماری قلبی

به گفته پزشکان، کمبود ویتامین D خطر بیماری عروق محیطی، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد. همچنین ممکن است به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و دیابت مبتلا شوید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است که سلول های ایمنی و التهابی را که اغلب منجر به بیماری قلبی می شوند، کاهش می دهد. ، علاوه بر این، ویتامین D شریان های شما را انعطاف پذیر و منعطف نگه می دارد و به کنترل فشار خون شما کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا