بهداشت و سلامت

دلایل خستگی دائم چیست؟

شاید همیشه احساس خستگی می کنید. خستگی مزمن یک بیماری شایع است که باعث می شود بدن یا ذهن فرد قادر به عملکرد روزانه نباشد. در این خبرنامه آنلاین بنوان به بررسی علل خستگی مزمن می پردازیم.

سبک زندگی کم تحرک 

بسیاری از مردم فکر می کنند نشستن زمانی که احساس خستگی می کنند تنها راه حل این مشکل است. اما بهترین راه برای غلبه بر خستگی و بازگرداندن انرژی از دست رفته، بلند شدن و حرکت است

اختلالات خواب

در اختلالات خواب، فرد از نظر جسمی احساس خستگی می کند و در حفظ تمرکز و فعالیت ذهنی مشکل دارد. برای افزایش انرژی بدن باید حداقل 7 ساعت در روز بخوابید. خوابیدن کمتر از چند شب می تواند منجر به خستگی مزمن شود.

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است که علامت اصلی آن نوسانات خلقی ناگهانی است. بیماران افسرده غمگین هستند و اعتماد به نفس ندارند. غفلت از افسردگی می تواند اثرات جسمی، روانی و عاطفی داشته باشد. علاوه بر خستگی مزمن، افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساس ناامیدی، اعتماد به نفس پایین، افسردگی و استرس را تجربه کنند.

رژیم غذایی نامناسب

یکی دیگر از دلایل خستگی مداوم، تغذیه نامناسب است. ساده ترین راه برای غلبه بر خستگی، تنظیم عادات غذایی است. فرد باید میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و محصولات لبنی را از هر پنج گروه غذایی در رژیم غذایی خود بگنجاند.

مرتبط  نفخ یکی از علائم خطرناک این سرطان است!

راه‌کارهای رفع احساس خستگی دائمی

مخلوط آب و لیمو

این نوشیدنی برای تولید انرژی در سلول ها ضروری است. در واقع، یکی از بهترین راه ها برای پایان دادن به یک روز شلوغ، نوشیدن آب است.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ بعد از ناهار می تواند جایگزین یک دسر خوشمزه شود. شکلات حاوی ماده ای به نام تئوبرومین است که عملکردی مشابه کافئین دارد و به بهبود وضعیت انرژی شما کمک می کند.

ویتامین C

تحقیقات جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین C باعث خستگی می شود. این ویتامین برای سلامت کلیه ها مهم است. این غدد از خستگی ناشی از استرس جلوگیری می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا