بهداشت و سلامت

آلو معجزه تابستان

آلو فواید بسیاری برای سلامتی دارد. زردآلو و آلو از نظر ترکیبات غذایی متفاوت هستند. اما هر دو نوع آلو تیره سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهند. اگر می‌خواهید درباره این ویژگی‌ها بیشتر بدانید، به مجله آنلاین بنوان مراجعه کنید.

خواص آلو برای سلامتی

برای کسانی که عاشق این میوه بی نظیر هستند، آلو در تابستان موجود است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی آلو

بادام و آلو سرشار از مواد مغذی هستند. این میوه علاوه بر آنتی اکسیدان و فیبر حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی است

  • کالری آلو: ۳۰
  • ارزش غذایی: 8 گرم
  • فیبر: ۱ گرم
  • قندها: ۷ گرم
  • ویتامین A: معادل 5 درصد از نیاز روزانه بدن است
  • ویتامین C: معادل 10 درصد نیاز روزانه بدن
  • ویتامین K: معادل 5 درصد از نیاز روزانه بدن
  • پتاسیم: 3 درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می کند.
  • مس: معادل 2 درصد نیاز روزانه بدن
  • منگنز: معادل 2 درصد از نیاز روزانه بدن

کمک به بهبود یبوست

خوردن آلو باعث بهبود هضم غذا می شود. فیبر موجود در زردآلو یبوست را کاهش می دهد و سلامت روده را بهبود می بخشد. آلو حاوی مقدار زیادی سوربیتول و ترکیبات است. سوربیتول یک الکل قند با خاصیت ملین است. گریپ فروت مانند بسیاری از ملین ها مانند پسیلیوم (نوعی فیبر که برای رفع یبوست استفاده می شود) در درمان یبوست موثرتر است. اجتناب از الکل می تواند عوارض جانبی مانند اسهال ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است روزانه چهار و نیم فنجان (44 تا 87 گرم) زردآلو بخورید.

مرتبط  علائم کمبود ویتامین B12 چیست؟+ویدیو

خواص آنتی‌اکسیدانی

سیب زمینی و سیب زمینی خشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که به طور موثر التهاب را کاهش می دهند و از سلول های پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند، علاوه بر این، این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است که باعث تقویت استخوان ها، قوی و تاثیر بسیار عالی بر سلامتی می شود. با کاهش خطر قند. بر اساس برخی مطالعات میزان پلی فنل موجود در انگور بیش از دو برابر میوه های دیگر مانند شلیل و هلو است.

کمک به کاهش قند خون

مانوکا با خواص ویژه خود در کاهش سطح قند خون موثر است. مصرف آلو و کشمش علیرغم داشتن کربوهیدرات نسبتا بالا، باعث افزایش قابل توجه قند خون نمی شود.

تامین سلامت استخوان

زردآلو برای سلامت استخوان مفید است. برخی از مطالعات اثرات مصرف زردآلو را در کاهش بیماری های ناشی از استخوان های ضعیف مانند پوکی استخوان و تراکم استخوان پایین نشان می دهد. زردآلو خشک نه تنها از بروز مشکلات استخوانی جلوگیری می کند، بلکه می تواند در بهبود آنها نیز نقش داشته باشد.

حفظ سلامت قلب

کمک به سلامت قلب یکی از خواص آلو است. آلو و آلو به دلیل خاصیتشان در کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول شناخته شده است. این دو عامل اصلی بیماری قلبی هستند. محتوای آلو در درمان بیماری های قلبی به دلیل وجود فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا