بهداشت و سلامت

با بی‌خوابی و استرس خداحافظی کنید!

بسیاری از افراد از بی خوابی رنج می برند و از قرص های خواب آور استفاده می کنند، اما این افراد می توانند بی خوابی را بدون دارو و داروهای خواب آور درمان کنند. نکاتی برای درمان بی خوابی را در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

دمنوش درمان کننده بی خوابی

سپس اطلاعاتی در مورد داروهای گیاهی خواب و دمنوش های درمان بی خوابی پیدا خواهید کرد و باید بدانید که داروهای گیاهی داروی مناسبی برای درمان بی خوابی و آرامش هستند.

دانه‌های زیره سبز

می توانید یک قاشق چای خوری پودر زیره را با یک موز رسیده مخلوط کرده و هر شب قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری زیره را با شعله کم به مدت 5 ثانیه بجوشانید و سپس یک لیوان آب اضافه کنید. این چای را هر شب به مدت پنج دقیقه قبل از رفتن به رختخواب اضافه کنید.

جوز هندی

راهبردهای ذهنی زیادی وجود دارد که می توان برای غلبه بر بی خوابی از آنها استفاده کرد، از جمله:

  • جز هندی و عسل

پودر جایداد را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و 15 دقیقه قبل از خواب بنوشید.

  • چای جوز هندی

پودر سن هندی را در ظرفی با آب بریزید و بجوشانید و بعد از غذا بنوشید و از خوابی راحت لذت ببرید و بدن خود را آرام کنید.

  • جوز هندی و شیر
مرتبط  خمیازه‌هایی که زنگ خطر یک بیماری مرگبار است!

یک قاشق چای خوری جوز هندی را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید.

توجه:

متام می تواند با برخی از داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد. پس بهتر است با آنها تماس بگیرید. قبل از رفتن به دکتر

آب زغال اخته

زغال اخته سرگیجه، بی خوابی و اضطراب ناشی از آن را کاهش می دهد. این گیاه اثر آرام بخش و تسکین دهنده بر اعصاب استرس دارد. 2 قاشق چایخوری آب کرفس را با 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

چای بابونه

یکی از محبوب ترین داروهای طبیعی برای القا و بهبود خواب، چای بابونه است که به آرامش اعصاب کمک می کند. ترکیبات آن تسکین دهنده هستند و می توانید این چای را با شیرین کننده مورد علاقه خود مخلوط کرده و هر شب قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

عسل و سرکه سیب

می توانید با مخلوط کردن دو قاشق چایخوری عسل و سرکه سیب و نوشیدن آن هر شب قبل از خواب، یک مقوی سالم درست کنید.

شقایق کالیفرنیا

شقایق کالیفرنیا یک داروی خاص در طب سنتی برای رفع بی خوابی شبانه است، این گیاه تعادلی ملایم برای احساسات و آرام بخش لحظات استرس و اضطراب است. این گیاه به خواب راحت کمک می کند و برای بهره مندی از این خاصیت می توانید از آن به صورت چای یا همراه با لوسیون و روغن های موضعی استفاده کنید.

گل ساعتی

گل ساتی علاوه بر آرامش اعصاب و ذهن باعث آرامش بدن و عصاره آن اعصاب افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار را آرام می کند.

مرتبط  مضرات سس مایونز که باید بدانید

رازَک

رازک یک داروی ضد اضطراب است و در کاهش اضطراب و افسردگی بسیار موثر است. اگر هنوز خواب آلود هستید، رازک دارویی است که به شما کمک می کند خوب بخوابید و استراحت کنید. به یاد داشته باشید، اگر قرص خواب مصرف می کنید، از کیسه استفاده نکنید، زیرا این کار باعث افزایش اثر دارو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا