روانشناسی

آیا شما قدرت ذهن خوانی دارید؟

ذهن خوانی تجربه ای است که برخی از ما داشته ایم. وقتی اتفاق بدی برای یکی از نزدیکانتان می افتد، قبل از اینکه مستقیما متوجه شوید، به طور غریزی نگران می شوید. اما آیا قرائت های روانی مبنای علمی دارد یا این تجربیات به دلایل دیگری رخ می دهد؟ با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

شما قدرت ذهن خوانی دارید؟

ذهن خوانی که به عنوان تله پاتی نیز شناخته می شود، به توانایی درک افکار و احساسات دیگران بدون استفاده از ارتباطات کلامی یا غیرکلامی اشاره دارد. اگرچه ذهن خوانی موضوعی جذاب در تاریخ و فرهنگ عامه است، اما هیچ مدرک علمی برای اثبات وجود آن به عنوان یک توانایی ماوراء طبیعی وجود ندارد.

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم

در واقع، افراد برای شناسایی و تفسیر افکار و احساسات دیگران به نشانه های کلامی و غیرکلامی مانند حالات چهره، زبان بدن، لحن و بیان تکیه می کنند. افراد حرفه ای مانند روانشناسان و پزشکان می توانند با مشاهده دقیق و گوش دادن به این عبارات، دیگران را بهتر درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. در حالی که برخی افراد مطمئناً می توانند دیگران را درک کنند و ارتباطات معناداری برقرار کنند، خواندن روان تا حد زیادی تئوری است و با شواهد علمی پشتیبانی نمی شود.

حرف زدن مغز

این اصطلاح به توانایی برقراری ارتباط یا انتقال ایده ها به طور مستقیم از مغز یک فرد به مغز دیگر اشاره دارد. که در حال حاضر فراتر از توانایی های علم و فناوری است اگرچه پیشرفت هایی در تحقیقات کامپیوترهای مغز و ارتباطات عصبی حاصل شده است. اما توانایی مغز برای برقراری ارتباط و ارتباط ذهنی با دیگران یا برقراری ارتباط بین مغزها در قلمرو علمی تخیلی باقی می ماند.

مرتبط  عواقب خطرناک ازدواج به خاطر پول

از طریق کلمات، زبان بدن، حالات چهره و روش‌های نوشتاری یا دیجیتالی اتفاق می‌افتد. این روش‌ها شامل ترجمه ایده‌ها به شکل‌های بیرونی است که دیگران بتوانند آن را درک و تصور کنند.

هیپنوتیزم از راه دور

چطور می خوابی؟ تله هیپنوتیزم که به عنوان تله هیپنوتیزم نیز شناخته می شود، به عمل القای حالت هیپنوتیزم در فردی که از نظر فیزیکی به هیپنوتیزم کننده نزدیک نیست، مانند تماس های ویدیویی، تماس های تلفنی یا جلسات صوتی یا تصویری از پیش ضبط شده، اشاره دارد. . تفسیر علمی ذهن خوانی و کنترل ذهن. اگر به هیپنوتیزم از راه دور علاقه دارید این مقاله را از دست ندهید.

کنترل ذهن دیگران از راه دور

کنترل از راه دور ذهن دیگران موضوعی است که در حوزه علمی تخیلی و تئوری های توطئه قرار می گیرد. این مفهوم به کنترل از راه دور افکار، اعمال یا رفتار یک فرد از طریق نوعی فناوری پیشرفته یا توانایی های روانی اشاره دارد. با این حال، ذکر این نکته مهم است که هیچ مدرک علمی برای حمایت از کنترل ذهن از راه دور وجود ندارد.

مفهوم کنترل ذهن از راه دور و ذهن خوانی اغلب از تئوری های توطئه و خرافات مختلف ناشی می شود. . این نظریه ها می گویند که افراد یا سازمان های قدرتمند توانایی دستکاری یا کنترل ذهن دیگران را برای اهداف خود دارند. با این حال، این ادعا توسط تحقیقات یا شواهد علمی معتبر تأیید نمی شود.

نتیجه‌گیری

مهم است که هنگام برخورد با این ادعاها انتقادپذیر باشید و تفاوت بین واقعیت و خیال را بدانید. ذهن انسان پیچیده است و افکار، اعمال و رفتار ما تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله افکار، تجربیات و محرک های بیرونی خودمان است. مفاهیمی مانند کنترل ذهن، ذهن خوانی یا تست روانی، یا ایده های پیرامون هنر ذهن خوانی که در آثار داستانی توصیف شده است، با آنچه در حال حاضر درباره ذهن و روانشناسی شناخته شده و درک شده است، فاصله زیادی دارند.

مرتبط  چرا بعضی افراد به همسر خود خیانت می‌کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا