روانشناسی

آیا قد کوتاه افراد مانع ازدواج می‌شود؟

ملاک انتخاب زن ظاهر اوست که شامل قد او نیز می شود. اکثر جامعه ایران معتقدند که مرد باید بهتر از همسرش باشد. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به تفاوت های اصلی زن و مرد می پردازیم.

اختلاف قد زن و شوهر

بیشتر خانم ها دوست دارند با مردی قد بلندتر ازدواج کنند. نظر شما چیست؟

برای بسیاری از دختران و پسران، ظاهر یکی از معیارهای ازدواج است. تفاوت ارتفاع انتخاب را کمی سخت می کند. در بسیاری از موارد، صرف نظر از قضاوت اخلاقی و نسبت های شخصیتی، زوج ها صرفاً به دلیل عدم تطابق قد، ازدواج را رد می کنند.

مردان با زنان کوتاه‌تر از خود ازدواج می‌کنند

اکثر مردان تمایل به ازدواج با دخترانی دارند که قد کوتاه‌تر از خود دارند و نمی‌خواهند با زنان قد بلندتر ازدواج کنند. زیرا در این شرایط ممکن است آزرده شوند. علاوه بر این، مردان دوست ندارند وقتی زنان خود را می بینند به بالا نگاه کنند.

افراد قدبلند با چه کسانی ازدواج می‌کنند؟

با توجه به آنچه گفتیم، افراد کوتاه قد تمام تلاش خود را می کنند تا قد بلند را به نحوی جبران کنند. به همین دلیل تمایل به ازدواج با زنانی دارند که درآمد کمتری از آنها دارند یا سطح تحصیلاتشان پایین تر از آنهاست. از طرفی افراد بلند قد می خواهند از جذابیت آنها استفاده کنند و به همین دلیل تمایل بیشتری برای ازدواج با زنانی با درآمد یا موقعیت اجتماعی بالاتر از خود نشان می دهند. چگونه شوهرتان را برای یک رابطه عاطفی خوب دوست دارید؟ به ویدیو بروید.

مرتبط  با این کارها رابطه عاشقانه‌تان عمیق می‌شود +ویدیو

زنان چه قدی را می‌پسندند؟

می دانید که یکی از اصول ظاهر یک دختر، انتخاب همسر آینده اش در قد اوست. شاید این فکر به ذهن خطور کند: بهترین قدی که یک دختر از شوهرش انتظار دارد چیست؟ بیشتر دختران ترجیح می دهند همسرشان 12 تا 14 سانتی متر قد داشته باشد. حدود هفتاد درصد از زنان در طول این مطالعه گفتند که دوست دارند همسرشان بلندتر از آنها باشد.

مردان چه قدی را می‌پسندند؟

مطالعات نشان می دهد که مردان زنان کوتاه قد را ترجیح می دهند. میانگین قد ایده آل برای مردان بین 163 تا 172 است. البته مردان از زنانی که قدشان خیلی با آنها متفاوت است خوششان نمی آید. اختلاف قد 15 تا 20 سانتی متر برای آقایان مناسب است.

نکات مهم در مورد قد در ازدواج

  • افراد بلند قد معمولاً عزت نفس بالایی دارند و بنابراین در موقعیت های اجتماعی و حرفه ای تصویر بهتری از خود ارائه می دهند.
  • افراد قد بلندتر نسبت به افراد بلند قد بیشتر احتمال دارد به بیماری روانی مبتلا شوند زیرا احساس امنیت کمتری دارند. به دلیل عدم اعتماد به نفس، استرس و اضطراب زیادی را تجربه می کنند و در نتیجه مستعد ابتلا به بیماری های مختلف هستند.
  • برخی از محققان نشان داده اند که قد بر صدای افراد تأثیر می گذارد. افراد بلند قد ریه های قوی تری دارند که بر صدای آنها نیز تاثیر می گذارد. زنان بیشتر به لحن صدا علاقه دارند. بنابراین می توان این عامل را یکی از دلایل علاقه زنان به مردان قد بلند دانست.
  • تحقیقات نشان می دهد که افراد کوتاه قد نسبت به سایر افراد مودب ترند و بردباری و فروتنی بیشتری از خود نشان می دهند.
مرتبط  مجرد بمانیم یا ازدواج کنیم؟

راهنمای مطالعه: چگونه مردان را عاشق کنیم؟ ویدیو را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا