بهداشت و سلامت

از فواید قارچ چه می‌دانید؟

قارچ فواید زیادی دارد. قارچ ها گروه بسیار جالب و متنوعی از گیاهان هستند که در طبیعت فراوان هستند. قارچ ها علاوه بر اهمیت بیولوژیکی، در تهیه محصولات غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارند. مطالعات متعدد فواید فراوان قارچ برای سلامت پوست، مو، بدن و ذهن را تایید کرده اند. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به بررسی فواید قارچ می پردازیم.

فواید قارچ

دلایل اصلی برای اینکه چرا باید به طور مرتب قارچ بخورید:

تامین ویتامین D

قارچ از جمله مواد غذایی تولید کننده ویتامین D و سرشار از این ویتامین است. ویتامین D برای سلامت بدن و جذب کلسیم ضروری است. اگرچه بدن خود توانایی تولید ویتامین D را در مواجهه با نور خورشید دارد، اما در فصول سرد سال که نور خورشید کمتر است و افراد لباس بیشتری می پوشند، بدن نور کافی برای تولید این ویتامین دریافت نمی کند. بنابراین استفاده از قارچ برای دریافت ویتامین D توصیه می شود.

جایگزینی برای گوشت

قارچ جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز است. به خصوص کسانی که کلسترول بالایی دارند و بیماری های زمینه ای مانند آرتریت دارند می توانند به جای گوشت از قارچ استفاده کنند.

کمک به کاهش وزن

قارچ ها کم کالری هستند، بنابراین 5 قارچ فقط 20 کالری دارند. همچنین خوردن قارچ باعث کاهش اشتها می شود. قارچ های خوراکی کالری و چربی کمی دارند و آنها را به یک غذای مغذی تبدیل می کند.

مرتبط  درمان های خانگی برای سینوزیت

مطالعات نشان داده است افرادی که از قارچ به عنوان راهی برای سرکوب اشتها استفاده می کنند، کالری کمتری از غذا دریافت می کنند. آنها منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. به طور عمده حاوی ویتامین های گروه B از جمله ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک است که نقش مهمی در بهبود هضم دارند.

تقویت قلب

خوردن قارچ تاثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد. قارچ ها سدیم کم و پتاسیم بالایی دارند که به حفظ سطح فشار خون سالم کمک می کند. انواع خاصی از قارچ ها تاثیر بسزایی در کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی دارند.

غنی از سلنیوم

قارچ ها یکی از غنی ترین منابع سلنیوم هستند. این ماده معدنی به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و از آسیب سلولی جلوگیری می کند. سلنیوم همچنین نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد و فواید قارچ بسیار مهم است.

سلامت مغز

یکی دیگر از فواید قارچ تاثیر آن بر سلامت روان است. برخی از قارچ‌ها، مانند خار مریم و ریشی، برای فواید شناختی آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این قارچ ها دارای خواص محافظت کننده عصبی هستند، از سلامت مغز حمایت می کنند و به طور بالقوه در برابر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا