بهداشت و سلامت

گریه کن گریه قشنگه!

گریه در نتیجه فعال شدن غدد اشکی رخ می دهد. این غدد در بالای چشم ها قرار دارند و توسط محرک های عاطفی یا فیزیکی مانند احساسات شدید و درد تحریک شده و اشک تولید می کنند. با ما در مجله اینترنتی دلتا به روز باشید.

فرآیند گریه کردن

هنگامی که بافت در اثر درد یا رنج تحریک می شود، اشک تولید می شود و در سراسر صورت پخش می شود. وقتی اشک از توانایی شما برای بستن یا ریختن خارج است، از چشمان شما و روی گونه های شما جاری می شود. در اینجا پاسخ به این سوال است که چرا گریه می کنیم.

فعال شدن سیستم عصبی خودمختار

گریه با تغییراتی در سیستم عصبی که عملکردهای غیر ارادی بدن را کنترل می کند، مرتبط است. این تغییرات شامل افزایش ضربان قلب، تغییر در الگوهای تنفسی و سایر پاسخ های فیزیولوژیکی مرتبط با استرس عاطفی یا فیزیکی است.

فواید گریه کردن برای سلامتی

گریه یک پاسخ فیزیولوژیکی طبیعی است که نه تنها به بیان و پردازش احساسات کمک می کند، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی دارد. گریه فواید سلامتی دارد:

۱.رهایی عاطفی

گریه احساسات را آزاد می کند و راهی موثر برای بیان احساساتی مانند غم، افسردگی و حتی شادی فراهم می کند. گریه به افراد کمک می کند تا با احساسات خود کنار بیایند و آنها را کنترل کنند، به آنها احساس آرامش و آرامش می دهد.

مرتبط  آیا سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است؟

۲. تسکین استرس

گریه با ترشح هورمون های استرس و تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک به کاهش سطح استرس کمک می کند و منجر به آرامش می شود.

۳. بهبود خلق‌و‌خو

ثابت شده است که گریه باعث بهبود خلق و خو و تقویت رفتار می شود. روند گریه کردن با ترشح اندورفین در بدن مرتبط است، هورمون های طبیعی که به شما احساس خوب و شادی می دهند. بعد از گریه زیاد، بسیاری از افراد احساس سبکی می کنند و احساساتشان پایدار است.

۴. پاکسازی و سم‌زدایی بدن

اشک حاوی هورمون های استرس و سمومی است که در هنگام استرس در بدن تجمع می کنند. گریه به دفع این مواد کمک می کند و به عنوان یک فرآیند سم زدایی طبیعی به پاکسازی بدن و ارتقای سلامت کلی کمک می کند.

۵. تسکین درد

گریه به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند. ترشح اندورفین و سایر مواد شیمیایی طبیعی هنگام گریه به کاهش درد فیزیکی و کاهش التهاب در بدن کمک می کند. گریه همچنین می تواند با کاهش تنش در بدن به تسکین سردرد و میگرن کمک کند.

۶. سلامت چشم

اشک به روان شدن و آبرسانی چشم ها کمک می کند، آنها را سالم نگه می دارد و خطر خشکی و سوزش را کاهش می دهد. گریه کردن ذرات خاک و گرد و غبار را از بین می برد و به بهبود سلامت چشم کمک می کند.

۷. پیوند اجتماعی و حمایت

گریه ارتباط و حمایت اجتماعی را افزایش می دهد. به اشتراک گذاشتن اشک با دیگران به این روش ساده باعث تقویت روابط و ایجاد حس نزدیکی عاطفی می شود.

مرتبط  این روغن در درمان زانو درد معجزه می‌کند

۸. انعطاف پذیری عاطفی

اینکه به خود اجازه دهیم گریه کنیم و احساساتمان را تجربه و پردازش کنیم، می تواند به حفظ ثبات عاطفی کمک کند. با گریه کردن، احساسات خود را به رسمیت می شناسیم و با آنها برخورد می کنیم یا آنها را تحمل می کنیم که منجر به رشد شخصی و افزایش قدرت عاطفی می شود. به یاد داشته باشید که گریه کردن برای همه خوب است. و همه احساس یکسانی ندارند. عواقب گریه را باید یک واکنش عاطفی طبیعی و سالم دانست. با این حال، اگر متوجه شدید که گریه شما بیش از حد یا غیرقابل کنترل می شود یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، ممکن است کمک گرفتن از یک متخصص پزشکی یا سلامت روان مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا