بهداشت و سلامت

چه کسانی نباید آویشن مصرف کنند؟

خطرات آویشن یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها، پتانسیل احتمالی افرادی است که به آویشن یا سایر گیاهان خانواده نعناع حساسیت دارند. واکنش ها از خفیف تا شدید متغیر است. به ما در بنوان آنلاین بپیوندید.

گیاه پونه کوهی حاوی ترکیباتی است که تولید اسید معده را تحریک می کند که می تواند هضم را برای افراد مبتلا به زخم معده و تشدید علائم مشکل کند.

عوارض احتمالی مصرف آویشن

آویشن یک رقیق کننده خون است، بنابراین افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند باید مراقب باشند تا از تداخلات احتمالی یا خونریزی جلوگیری کنند. برای کاهش خطر خونریزی در حین یا بعد از جراحی، باید حداقل دو هفته قبل از عمل، خوردن آویشن را نیز متوقف کنید. مانند هر گیاه یا مکمل غذایی، مهم است که آویشن را کم مصرف کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی یا بیماری خاص با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به آویشن یا سایر گیاهان خانواده نعناع مانند نعناع، ​​ریحان یا پونه کوهی حساسیت داشته باشند. واکنش های آلرژیک از خفیف تا شدید متغیر است و شامل علائمی مانند بثورات پوستی، خارش، تورم یا مشکل در تنفس است. اگر به این گیاهان حساسیت دارید، بهتر است قبل از استفاده از آویشن از یک متخصص مراقبت های بهداشتی خودداری کنید یا با یک متخصص مشورت کنید.

مرتبط  میوه‌های انرژی‌زا را بشناسید

تداخل با داروها

مانند سایر گیاهان و گیاهان دارویی، آویشن نیز ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. اگر از داروها، به ویژه داروهای رقیق کننده خون، ضد تشنج یا داروهای فشار خون استفاده می کنید، قبل از استفاده از آویشن به صورت مکمل یا به مقدار زیاد، با پزشک خود مشورت کنید.

تحریک گوارش

آویشن به طور کلی به خوبی تحمل می شود و آویشن طبیعی برای معده عالی است، اما مصرف مقادیر زیاد یا اشکال غلیظ آویشن (به عنوان مثال اسانس آویشن) می تواند باعث ناراحتی یا تحریک دستگاه گوارش در برخی افراد شود. برای جلوگیری از اثرات منفی آویشن، بهتر است از آویشن به خوبی در غذاها استفاده شود و از مصرف زیاد محصولات با پایه آویشن خودداری شود.

بارداری و شیردهی

اگرچه مصرف متوسط ​​زردچوبه به طور کلی در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است، اما باید توجه داشت که مصرف متوسط ​​زردچوبه به طور کلی در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است. با این حال، باید از مصرف دوزهای غلیظ یا زیاد زردچوبه اجتناب شود. همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از گیاهان در دوران بارداری یا شیردهی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

حساسیت پوستی

اسانس آویشن، زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است در برخی افراد، به ویژه آنهایی که پوست حساسی دارند، باعث تحریک یا حساسیت پوستی شود. مهم است که اسانس آویشن را به درستی رقیق کنید و قبل از استفاده روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش کنید.

مضرات آویشن برای قاعدگی

شواهد علمی کمی وجود دارد که فواید آویشن را به وضوح نشان دهد. آویشن معمولاً برای اهداف مختلفی از جمله بهبود سلامت باروری استفاده می شود. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر فرد ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به گیاهان و غذاها نشان دهد.
غلط املایی دارد. یا اغلب گفته می شود. اگر بعد از خوردن آویشن نگرانی یا عارضه ای داشتید، مصرف آویشن را قطع کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

مرتبط  چطور بعد از ناهار احساس خواب‌آلودگی نکنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا