دانستنی

از ورزش برای افزایش عملکرد مغزتان کمک بگیرید

بسیاری از مطالعات اثرات فعالیت بدنی بر مغز را نشان داده اند. اما مطالعات اخیر نشان داده است که یک جلسه تمرین بدنی می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و این تاثیر می تواند تا دو ساعت ادامه داشته باشد. با بنوان در ارتباط باشید.

تحقیق عملی درباره تأثیر ورزش بر مغز

این مطالعه تحت نظارت پروفسور وندی سوزوکی از مرکز علوم اعصاب در دانشگاه نیویورک انجام شد. در آزمایشی که او با دیگر محققان مرکز اعصاب انجام داد، آزمودنی ها ورزش های شدید (50 دقیقه دوچرخه سواری با 50 دقیقه گرم کردن و 50 دقیقه خنک کردن) انجام دادند و سپس تمرین را تکمیل کردند.آزمون های شناختی بعدی. تست‌ها برای انواع مختلف عملکرد مغز طراحی شده‌اند.

محققان دریافتند که دوچرخه سواران در تست های عملکرد قشر جلوی مغز به طور قابل توجهی نمرات بالاتری نسبت به کسانی داشتند که یک ساعت را صرف تماشای یک سریال تلویزیونی کردند.

بخشی از قشر جلوی مغز از مغز می آید که در آن پردازش، استدلال، پشتیبانی، حل مسئله یادگیری، حافظه، مهارت های ارتباطی و سایر وظایف برای اکثر رهبران کسب و کار ضروری است. از زمان تست شده محققان دریافتند که این بهبود کمتر از نیم ساعت تا دو ساعت طول کشید.

تحقیق نظری درباره تأثیر ورزش بر مغز

اما تحقیقات سوزوکی در مورد اثرات ورزش بر مغز محدود به آزمایشگاه نبود. او در یک آزمایش واقعی، برخی از دانشجویان علوم اعصاب خود را در کلاس‌های هفتگی سخت هدایت کرد. این تمرین کوتاه جدید شامل حرکات رقص و کیک بوکسینگ، یوگا، جملات تاکیدی و سرود می باشد.

مرتبط  روش‌هایی برای تشخیص الماس اصل

سوزوکی دریافت که دانش آموزانی که حداقل یک بار در هفته با او کار می کردند در طول ترم تحصیلی بهتری داشتند. نشان می دهد عملکرد آنها در طول زمان کاهش می یابد.

هرچه ورزش شدیدتر، عملکرد مغز بیشتر

علاقه سوزوکی به مطالعه اثرات ورزش بر مغز با یک کارآزمایی تصادفی آغاز شد. در اوایل چهل سالگی، حرفه او موفق بود و بهره وری او بالا بود، اما او متوجه شد که خیلی خوشحال نیست. در یک مقطع، او یک مربی استخدام کرد و شروع به گذراندن دوره های IntenSati کرد و در نهایت به یک مربی معتبر تبدیل شد.

او متوجه بهبود خلق و خو شد، همانطور که بسیاری از افراد پس از ورزش منظم احساس می کنند. اما او همچنین متوجه شد که عملکرد شناختی و مغزش در حال بهبود است.

من می‌توانم چیزها را سریع‌تر به خاطر بیاورم. من کشف کرده ام که هر چه بیشتر ورزش کنم، مغزم بهتر کار می کند و ورزش شدید می تواند عملکرد مغز را به حداکثر برساند.

چگونه می‌توانید از این تحقیق سود ببرید؟

از آنجایی که ورزش عملکرد شناختی شما را تا دو ساعت در بهترین حالت خود نگه می دارد، می توانید قبل از یک جلسه مهم، سخنرانی یا شروع یک پروژه مهم، تمرین مورد علاقه خود را انجام دهید. دوچرخه سواری کنید، پیاده روی کنید یا مسیر مورد علاقه خود را بدوید و از دو ساعت طلایی مغز خود استفاده کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا