بهداشت و سلامت

استرس و فشارخون را با ۶ نوشیدنی ضربه فنی کنید!

استرس بخش مهمی از زندگی ما است. نحوه برخورد ما با آن تفاوت را ایجاد می کند. به جای روی آوردن سریع به الکل و داروهای ضد اضطراب، ابتدا یک راه سالم و طبیعی را برای کاهش استرس امتحان کنید. نکات کاهش استرس را در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان بخوانید

دمنوش های رفع کننده استرس

اغلب اولین واکنش ما هنگام مواجهه با اضطراب این است که به دنبال راه حل ساده ای مانند مصرف دارو باشیم. این نه تنها یک روش خطرناک است، بلکه علاوه بر اعتیاد به مواد، شما را در معرض خطر عوارض جانبی دارو نیز قرار می دهد. در زیر چند چیز شناخته شده است که می توان از آنها به عنوان مسکن طبیعی استفاده کرد.

چای بابونه از دمنوش های رفع کننده استرس

چای بابونه یک دمنوش گیاهی بسیار محبوب است و به طور گسترده ای برای درمان استرس، اضطراب و بی خوابی استفاده می شود. پس از یک روز طولانی در محل کار، خواص گرم و آرامش بخش این نوشیدنی ممکن است به افزایش سطح هورمون های سروتونین و ملاتونین بدن کمک کند. این کار استرس و اضطراب را کاهش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند. در این میان مصرف گیاه بابونه درد دندان و کمر را کاهش می دهد و ماده ای مفید در درمان سرماخوردگی است. درمان تهوع، استفراغ و از بین بردن سوختگی پوست از دیگر فواید مصرف بابونه است.

مرتبط  سنگ مثانه را در خانه نابود کنید!

شیر گرم

نوشیدن شیر گرم در شب عادتی است که برای اکثر مردم شناخته شده است. شیر گاو حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که به یک انتقال دهنده عصبی تبدیل می شود.

چای سبز از دمنوش های رفع کننده استرس

طبق یک مطالعه، افرادی که روزانه چهار فنجان چای سبز می نوشند، کمتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند. چای سبز ترشح مواد شیمیایی مانند سروتونین و دوپامین را تحریک می کند که با استرس و اضطراب مبارزه می کند و سلامت شما را تقویت می کند.

آبمیوه تازه

ویتامین ها و مواد معدنی زیادی در آب شیرین وجود دارد که می تواند به بدن ما کمک کند تا با استرس و استرس مقابله کند. خوردن میوه ها و سبزیجات مغذی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیادی را برای بدن فراهم می کند. همچنین به مبارزه و التیام آسیب های فیزیکی ناشی از استرس و اضطراب کمک می کند. سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج و کاهو منابع غنی ویتامین B هستند. یک ویتامین مهم برای مدیریت عضلات و استرس. مانند هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی و چغندر سرشار از ویتامین A هستند و می توان آنها را برای طعم بیشتر به سبزیجات سبز اضافه کرد.

آب

همه ما می دانیم که اگر به اندازه کافی آب ننوشید، بدن شما کم آب می شود و نمی تواند به درستی عمل کند. خون غلیظ می شود که جریان خون را در سراسر بدن کند می کند. بر اساس یک مطالعه در سال 2012 توسط دانشگاه کانکتیکات، حتی کاهش 1.5 درصدی آب طبیعی بدن می تواند خلق و خو، سطح انرژی و توانایی تفکر واضح را تغییر دهد.

مرتبط  درمان سرفه در خانه با ۳ شربت آسان خانگی

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است که طعم نعناع طبیعی با رایحه ای از لیمو دارد و اغلب به عنوان آرام بخش و تسکین دهنده استرس استفاده می شود. بادرنجبویه اثر آرامش بخشی بر بدن دارد، خلق و خو را بهبود می بخشد، استرس و اضطراب را از بین می برد، باید عمدتاً قبل از خواب استفاده شود. طرز تهیه علف لیمو: یک قاشق غذاخوری برگ لیمو خشک یا دو قاشق غذاخوری برگ لیمو. چای تازه را در 200 میلی لیتر آب جوش به مدت سه تا پنج دقیقه دم کرده و قبل از نوشیدن آن را صاف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا