بهداشت و سلامت

۵ مشکل سلامتی کودکان در تابستان

در تابستان سلامتی کودکان لذت تابستان را در آنها احساس می کند. هوا در حال گرمتر شدن است و با نزدیک شدن به تابستان، مهم است که اقدامات لازم را برای محافظت از خود در برابر گرما انجام دهید. برای آشنایی با این اقدامات با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

گرمای تابستان مشکلات سلامتی بسیاری را برای بزرگسالان و کودکان ایجاد می کند. اگرچه مشکلاتی مانند گرمازدگی و آفتاب سوختگی خطر جدی برای بزرگسالان ایجاد نمی کنند، اما می توانند برای کودکان خطرناک باشند. پزشکان برای حل این مشکلات پیشنهاد می کنند.

 مشکلات سلامتی کودکان در تابستان

فعالیت های تابستانی برای کودکان در مکان هایی مانند پارک ها و طبیعت در دسترس است. اما دوری طولانی مدت از خانه می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

 ۱. گرمازدگی

اگر کودکان به مدت طولانی در معرض حرارت زیاد قرار گیرند او ممکن است دچار گرمازدگی شود. به گفته کارشناسان گرمازدگی زمانی رخ می دهد که دمای محیط از 40 درجه سانتیگراد بیشتر شود و گرما جذب پوست شود.

اگر پوست کودک احساس گرما کند، تب بالا داشته باشد یا زبانش خشک باشد، به این معنی است که او دچار گرمازدگی شده است. در بدترین حالت ممکن است کودکان در اثر گرمازدگی جان خود را از دست بدهند.

 ۲. آفتاب سوختگی

بازی کردن در بیرون از منزل برای ساعات طولانی به این معنی است که پوست خود را برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. آفتاب سوختگی باعث تحریک و تغییر رنگ پوست می شود. این تغییر رنگ ناشی از اشعه های مضر خورشید است.

مرتبط  علائم سکته قلبی در خواب چیست؟+ویدیو

 ۳. رشد باکتری‌ها

باکتری ها در دما و رطوبت بالا رشد می کنند. پزشکان بر این باورند که به همین دلیل است که بسیاری از بیماری ها ناشی از غذا و آب است. غذا زودتر از هر جای دیگری در تابستان فاسد می شود و سمومی ترشح می کند که منجر به مسمومیت می شود. رشد باکتری می تواند باعث بیماری هایی مانند گاستروانتریت، هپاتیت A یا تب حصبه شود. کودکان مبتلا به این بیماری ممکن است درد شکم، حرکات زیاد، تب و یرقان داشته باشند.

 ۴.کم آب شدن بدن

کودکان هنگام بازی به گرما فکر نمی کنند. آنها می توانند تا زمانی که کاملاً خشک شوند به بازی ادامه دهند. طبق توصیه پزشکان رسیدگی به کم آبی کودکان در تابستان یکی از بزرگترین دغدغه های والدین است.

 ۵. نیش حشرات

برای محافظت از کودکان در برابر نیش پشه و حشرات مزاحم در هوای گرم، از تجهیزات مناسب استفاده کنید و با پماد نیش حشرات از عواقب گزش بکاهید.

راهکارهایی برای حفظ سلامتی کودکان در تابستان

به گفته پزشکان راه حلی برای محافظت از کودکان در برابر گرمای تابستان وجود دارد:

  • برای جلوگیری از کم آبی به کودک خود مایعات فراوان بدهید. وقتی از خانه بیرون می روید، آب یا آب میوه را با خود به خانه ببرید.
  • از کودک بخواهید لباس آستین بلند بپوشد، اما مطمئن شوید که از پنبه ساخته شده است.
  • از دادن غذای خام و نپخته به نوزاد خودداری کنید.
  • با شستن مرتب دست های فرزندتان، بهداشت را رعایت کنید و خانه خود را تمیز نگه دارید.
  • همیشه به کودک خود آب جوشانده یا معدنی بدهید.
  • کودک را از مکان هایی که گل ها و گیاهان زیادی وجود دارد که باعث حضور زنبورها و حشرات مختلف می شود، دور نگه دارید.
  • قبل از اینکه کودکتان بیرون بازی کند، کرم ضد آفتاب را روی دست ها و صورت خود بمالید.
مرتبط  با معجزه سرکه سیب برای بدن آشنا شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا