بهداشت و سلامت

آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم

شیر حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم و پروتئین است که نقش مهمی در بدن انسان دارند. بنابراین بسیاری از افراد با وجود اینکه نوشیدن بیشتر از این محصول ممنوع است، ترجیح می دهند بیشتر از قبل شیر بنوشند. در مجله اینترنتی بنوان مشترک شوید تا بدانید با شیر چه چیزی نخورید.

شیر و میوه‌ها

80 درصد پروتئین شیر از کازئین تشکیل شده است و نوشیدن شیر با سبزیجات همیشه نباید انجام شود زیرا بدن نمی تواند به راحتی مقدار زیادی کازئین را هضم و جذب کند و باعث اسهال شود. گاهی اوقات نباید آب میوه و شیر مصرف کرد.

شکر و شیر داغ

شیر سرشار از لیزین است که با فروکتوز واکنش نشان می دهد، به خصوص اگر در دمای بالا مصرف شود، سم لیزین تولید می شود که برای بدن انسان خطرناک است، بنابراین نباید به شیر خام شکر اضافه کرد. قبل از انجام آن باید صبر کنید تا خنک شود.

شیر و دارو

مردم هنگام مصرف داروها ترجیح می دهند آب لوله کشی بنوشند. هرگز دارو را یک ساعت قبل یا بعد از شیر مصرف نکنید.

شیر و پرتقال

هرگز یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر یک پرتقال نخورید، زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با اسید موجود در پرتقال مخلوط شود و بر رژیم غذایی شما تأثیر بگذارد و در این زمان نیز نباید بخورید. هر غذای دیگری که میوه تلخ می خورد

مرتبط  از شر معده درد در ماه رمضان خلاص شوید

شیر و آنتی‌بیوتیک

اگر شیر را با آنتی بیوتیک های کینولون مانند سیپروفلوکساسین و لکوین می نوشید، این داروها به کلسیم در معده متصل می شوند و برای جذب موثر نیستند.

شیر و گوشت

نوشیدن شیر با گوشت و ماهی مضر است و باعث احساس سنگینی معده، گرفتگی اندام های گوارشی و ایجاد یبوست می شود.

شیر و آناناس

آناناس را با شیر مخلوط نکنید زیرا آناناس حاوی بروملین است و اگر با شیر مخلوط شود باعث سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و حالت تهوع می شود. این ترکیب برای کودکان خطرناک است.

شیر و ترشیجات

ترش از جمله چیزهایی است که نباید با شیر خورد. در عین حال خوردن شیر با غذاهای ترش و شور خطرناک است و باعث حل شدن شیر در معده می شود.

شیر و تخم‌مرغ

برخی افراد در وعده صبحانه شیر و تخم مرغ می خورند اما نمی دانند که خوردن همزمان این دو غذا مضر است و خوردن همزمان تخم مرغ و شیر برای قلب و مغز نیز مضر است. پس بعد از خوردن تخم مرغ سه ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و شیر بنوشید. منبع: pakdairy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا