دکوراسیون داخلی

این دکوراسیون دریا و خورشید را به خانه شما می‌آورد

مبلمان مدیترانه ای سبکی از دکوراسیون است که به خوبی با محیط کشورهای اطراف مدیترانه مطابقت دارد. مجله اینترنتی بنوان در این مطلب به معرفی این طرح زیبا و چشم نواز پرداخت. به ما بپیوندید.

سبک دکوراسیون مدیترانه ای چگونه است؟

هر کشور در هر منطقه از نظر معماری و دکوراسیون سبک خاص خود را دارد. طراحی مدیترانه ای با الهام از سبک معماری و طراحی داخلی کشورهای مدیترانه ای مانند یونان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، کلاسیک و ظریف است. او پیشنهاد کرد که این سبک دکوراسیون می تواند فراتر از مرزهای بسیاری از کشورها گسترش یابد. دکور مدیترانه ای با الهام از خلاقیت و تنوع این سبک با کشورهای دیگر در هر کشور منطقه مدیترانه متفاوت است و یا همانطور که مشخص است هر کشوری این سبک را برای خود بومی کرده است.

به عنوان مثال، در جنوب فرانسه، در شهرهایی که با دریای مدیترانه مرز مشترک دارند، سبک به اصطلاح ریویرا بیشتر رایج شده است. این سبک در طراحی خانه های مدیترانه ای در دهه 1930 جالب بود. نفوذ اسپانیایی ها در ایالات متحده در دهه 1920 این سبک را در آمریکا بسیار محبوب کرد. بعدها با تسلط آمریکا در بسیاری از کشورهای جهان. این مدل مانند یک ویروس در همه کشورهای تحت کنترل آمریکا در حال گسترش است.

مرتبط  ۶ فایده استفاده از چراغ دیواری در دکور خانه

انواع سبک مدیترانه‌ای

دکوراسیون مدیترانه ای یک سبک چند وجهی است و بسته به مناطق مختلف که بر آن تأثیر می گذارد، انواع مختلفی وجود دارد. در زیر به انواع سبک های تزئینی مدیترانه ای اشاره می کنیم.

سبک مدیترانه‌ای یونانی

این سبک شامل استفاده از عناصر معماری یونانی مانند ستون های دوره کلاسیک، پرچم های سفید و آبی، کاشی های تزئینی و تاریخی است.

سبک مدیترانه‌ای ایتالیایی

سبک مدیترانه ای ایتالیایی شامل استفاده از نقوش آتشین و گل های رنگارنگ روی کاشی ها، سقف های بلند و باز، مبلمان چرمی و رنگ های گرم مانند قرمز و زرد است.

سبک مدیترانه‌ای اسپانیایی

این سبک شامل سقف هایی است که با بالکن ها و پنجره های بزرگ، کاشی های لاجوردی و سفید، نرده های آهنی با نقوش هندسی و گاهی با استفاده از رنگ های پویاتر مانند نارنجی طراحی شده اند.

سبک مدیترانه‌ای مراکشی

دکور مدیترانه ای مراکشی شامل استفاده از نقوش و طرح های سنتی مراکشی در کاشی، فرش و پارچه، آب نما و استفاده از رنگ های گرم و طبیعی مانند آبی، سرمه ای، خاکستری و قرمز کمیاب است.

سبک مدیترانه‌ای فرانسوی

این سبک شامل جواهرات، لوازم کلاسیک، کالاهای چرمی و استفاده از پارچه های مخلوط می شود.

دکوراسیون مدیترانه ای دارای ویژگی‌های خاصی است

  • رنگ های زرد، آبی و سفید به عنوان رنگ های اصلی برای تاکید بر آرامش و آب و هوای خوب در سواحل مدیترانه استفاده می شود.
  • در این سبک مرسوم است که از مصالح طبیعی مانند سنگ، چوب، فلز هم در ساخت خانه و هم در دکوراسیون خانه استفاده می شود.
  • از دیگر ویژگی های این سبک می توان به بافت های زیبا و استفاده از نقوش هندسی در کف و دیوارها اشاره کرد.
  • ویژگی سبک مدیترانه ای استفاده از تکنیک های طبیعی مانند درختان، گل ها و حتی زیبایی دریا و دریاچه در طرح ها و پارچه های مصرفی است.
  • در این سبک عمدتا از مبلمان چوبی کلاسیک و خدمات سبک کلاسیک استفاده می شود. |
  • نور شمع در محیط مدیترانه ای؛ استفاده از وسایل تزئینی مانند عتیقه جات و ظروف سفالی بسیار محبوب است.
  • نورپردازی در این سبک بسیار مهم است. برجسته کردن نور طبیعی با استفاده از پنجره های بزرگ و نورگیرهای ساده رایج است
  • اگر می خواهید دکوراسیون مدیترانه ای را در خانه خود اعمال کنید، این موارد به شما کمک می کند تا آرامش و زیبایی این دکوراسیون را به اتاق نشیمن خود بیاورید.
مرتبط  ۴ مدل پارتیشن خانگی مدرن برای فضاهای کوچک!

دیزاین مدیترانه‌ای

برخلاف دکوراسیون مدیترانه ای، طراحی مدیترانه ای بر فضای داخلی خانه تاکید دارد. استفاده از رنگ ها، مواد طبیعی، کاشی، مبلمان و تزئینات در این طراحی اهمیت ویژه ای دارد. آسمان، زرد طلایی، نماد درخشندگی منحصر به فرد خورشید مدیترانه است. این طرح دارای رنگ های زیادی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کاشی دیواری در حمام و آشپزخانه نیز استفاده می شود و کاشی های طرح هندسی در راهروها و اتاق ها قرار می گیرد.

نمای مدیترانه‌ای

نمای مدیترانه ای به دلیل طراحی زیبا و استفاده از عناصر طبیعی، حس آرامش، طراوت و صمیمیت را به اتاق می بخشد. در نمای مدیترانه ای استفاده از ستون ها و فواره ها در معماری بیرونی خانه و همچنین استفاده از پنجره های بزرگ و بالکن های عریض، گل ها و گیاهان رنگارنگ بسیار حائز اهمیت است.

سخن آخر

دکوراسیون مدیترانه ای با استفاده از عناصری مانند رنگ های زرد، آبی، سفید و خاکستری، استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و فلز، طرح ها و هنرهای زیبا در کاشی، نقش های هندسی، پارچه های ترکیبی و جزئیات زیبای دست. . . این امر در سال های اخیر مشهود بوده است. این مدل دکوراسیون یکی از انواع دکوراسیون داخلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا