بهداشت و سلامت

این عادت‌های سرطان‌زا را ترک کنید!

وب سایت سلامت و تناسب اندام در گزارشی جدید برخی از عاداتی که می توانند منجر به سرطان های کشنده شوند را فهرست کرده است. با ما در مجله اینترنتی بنوان تماس بگیرید تا در مورد عادت هایی که باعث سرطان می شوند صحبت کنیم.

برخی از عادت های سرطان زا را بشناسید!

در این گزارش آمده است که برخی تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی، وزن، فعالیت بدنی و سیگار برای پیشگیری از سرطان کافی نیست. اینها تنها عواملی در زندگی روزمره شما نیستند که می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. در زیر با برخی از این عادات بد آشنا می شوید.

خواب ناکافی

مطالعات پزشکی مکرر به افراد هشدار می دهد که به اندازه کافی بخوابند (بزرگسالان باید 7 تا 9 ساعت خواب با کیفیت در شب داشته باشند) و تحقیقات رو به رشدی نشان می دهد که خواب کمتر خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را افزایش می دهد. br>
ناکافی است. ممکن است باعث خواب آلودگی شود. این امر به طور غیرمستقیم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و کمبود خواب ارتباط تنگاتنگی با چاقی دارد و در نتیجه بروز بسیاری از انواع سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این، کمبود خواب با مشکلات سیستم ایمنی مانند التهاب مزمن مرتبط است که تصور می شود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

تنهایی

تحقیقات نشان می دهد که تنهایی باعث التهاب در بدن می شود. با گذشت زمان، این امر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

مرتبط  با این خوراکی‌ها باردار می‌شوید!

طبق تحقیقات منتشر شده، التهاب مزمن ناشی از تنهایی عامل اصلی ایجاد بیماری های مزمن مانند تصلب شرایین، زوال عقل و بیماری های دژنراتیو است. در این زمینه، محققان فنلاندی دریافتند که افراد میانسال بیشتر در معرض ابتلا به سرطان به تنهایی هستند.

تماشای تلویزیون

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان روده بزرگ در سنین پایین قرار دارند.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که همه بزرگسالان حداقل 150 دقیقه تماشا کنند. او می‌گوید تماشای تلویزیون متوسط، فعالیت شدید (یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید) در هفته: ورزش به بهبود سطح هورمون‌ها و عملکرد سیستم ایمنی در صورت بیماری کمک می‌کند.

مکمل‌های غذایی

مقامات بهداشتی رسماً از مصرف بیش از حد ویتامین E و بتاکاروتن توصیه کرده اند زیرا این مکمل ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را افزایش دهند.

الکل

یکی دیگر از راه های ایجاد سرطان الکل است. انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد که نوشیدن الکل خطر ابتلا به 7 نوع سرطان از جمله سرطان دهان، گلو، سینه، روده بزرگ، بینی و گلو را افزایش می دهد.

تحقیق منتشر شده در Lancet Oncology. این نشان می دهد که 4 درصد از هفت نوع سرطان در جهان ناشی از مصرف الکل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا