بهداشت و سلامت

۵ نکته برای آب کردن چربی های شکم در ماه رمضان

غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا سیر کننده هستند، اگرچه کالری بالایی ندارند. در آینده با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد نحوه از بین بردن چربی شکم در ماه رمضان به شما ارائه دهیم.

آب کردن چربی شکم در ماه رمضان

یک رژیم غذایی طبیعی و سالم به کاهش وزن کمک می کند و ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند. در این ماه با رعایت چند نکته ساده می توانید عادات بدی مانند پرخوری یا غذاهای ناسالم را کنار بگذارید و سبک زندگی سالم را دنبال کنید.

۱. آب بنوشید

نوشیدنی ها و شربت های شیرین بخش مهمی از وعده افطار هستند، اما اگر اولویت شما در ماه رمضان کاهش چربی شکم و کاهش وزن اضافی است، باید از مصرف آنها پرهیز کنید. سعی کنید خرما را با آب بخورید تا روزه خود را افطار کنید. نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند زیرا به بدن شما زمان می دهد تا سریعتر چربی را آزاد کند و سریعتر چربی بسوزاند. آب متابولیسم را بهبود می بخشد و اشتها را کاهش می دهد. این مشکل منجر به پرخوری می شود.

۲. ورزش را کنار نگذارید

ورزش و فعالیت بدنی نیز در ماه رمضان ضروری است زیرا متابولیسم بدن را افزایش می دهد و از تجمع چربی اضافی جلوگیری می کند. مهم ترین نکته انتخاب زمان مناسب برای تمرین در این ماه است. سطح انرژی در طول روزه داری بسیار پایین است، به همین دلیل است که اکثر افراد در ماه رمضان ورزش نمی کنند، اما باید بدانید که کاهش فعالیت بدنی می تواند به برنامه روزانه یک ماهه شما آسیب برساند. پس راه حل آسان این است که نیم ساعت قبل از سحری یا 2 تا 3 ساعت بعد از افطار ورزش کنید. با این کار بدون احساس خستگی و کم آبی چربی اضافی می سوزانید.

مرتبط  عجیب‌ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

۳. از چربی، شکر و نمک دوری کنید

غذاهای فرآوری شده معمولا سرشار از قند، نمک، چربی و کالری هستند. غذاهای سرخ شده همچنین حاوی چربی های ترانس هستند که منجر به تجمع چربی به خصوص در قسمت پایین تنه می شود. مصرف نمک باعث احتباس مایعات در بدن می شود و باعث نفخ و افزایش وزن می شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از مصرف نمک خودداری کنید. محدود کردن مصرف نمک به کاهش وزن در ماه رمضان کمک می کند. اگر می خواهید لاغر شوید، بامیه بخورید، لاغر شوید! آن را بخوانید

۴. پروتئین را به وعده‌های غذایی اضافه کنید

غذاهای غنی از پروتئین، مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا، بدون داشتن کالری بالا سیر کننده هستند. همچنین هضم آنها بیشتر طول می کشد، بنابراین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. تحقیقات نشان می دهد که گوشت و فرآورده های گوشتی می توانند هورمون های گرسنگی را کاهش دهند و سطح هورمون های سیری را در بدن افزایش دهند. با در نظر گرفتن همه این دلایل، خوردن پروتئین در صبح یا وعده افطار هر روز بهترین گزینه است.

۵. سبزیجات را بیشتر دوست داشته باشید

سبزیجات سرشار از فیبر هستند که به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. سبزیجات نسبت به سایر مواد غذایی حاوی قند یا نشاسته کالری کمتری دارند و فیبر بالای آنها برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد. مطالعات نشان می دهد که سبزیجات می توانند ایمنی را تقویت کنند، التهاب را کاهش دهند و سطح کلسترول را کاهش دهند.

مرتبط  این سبزی برای رفلکس معده سم است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا