بهداشت و سلامت

بستنی و فواید باورنکردنی آن

برای علاقه مندان، خواص بستنی بهترین نیست، اما این خواص بسته به نوع بستنی متفاوت است. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

تاریخچه بستنی

تاریخچه یخ به هزاران سال پیش برمی گردد. اولین آثار زیبای معروف به یخ در ایران در اواسط دوره هخامنشیان یافت شد. این محصول خوشمزه و با طراوت به عنوان یک غذای تابستانی استفاده می شود. از آنجایی که یخ نیاز به شرایط سرد دارد، از برف جمع آوری شده از کوه ها در زمستان به دست می آید و در تابستان مصرف می شود. با گذشت سالها بستنی در نقاط مختلف دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یافت. در طول قرن ها و با گسترش تجارت بین المللی، روش های تهیه بستنی به کمال رسیده، طعم های مختلفی ایجاد شده است.

در قرون وسطی، بستنی محصولی خاص برای بازرگانان و افراد ثروتمند بود. در قرن شانزدهم، با کشف آمریکای جدید و معرفی چیزهای جدیدی مانند شکر، بستنی به مرور زمان در دسترس عموم قرار گرفت. روش تهیه بستنی بهبود یافت و بستنی را تبدیل به یک محصول تجاری کرد.

خواص بستنی

بستنی یک غذای لذیذ و پرطرفدار است که علاوه بر طعم لذیذ و سرد، خواص و فواید بسیاری نیز دارد. در زیر به برخی از ویژگی های این بستنی خوراکی معروف اشاره می کنیم.

مرتبط  درباره فواید بی‌نظیر زیتون چه می‌دانید؟

۱. خنک‌کنندگی

بستنی به دلیل محتوی آب و موادی مانند شیر و شکر این قابلیت را دارد که بدن را خنک کند و دمای آن را پایین بیاورد. در یک روز گرم تابستان، خوردن بستنی می تواند شما را سرحال کند.

۲. تامین انرژی

بستنی حاوی کالری زیادی است و می تواند منبع انرژی برای بدن شما باشد. این بستنی مخصوص برای کسانی که نیاز به افزایش انرژی دارند عالی است.

۳. ویتامین‌ها و مواد مغذی

بستنی می تواند حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C، کلسیم، پروتئین و آهن باشد. این مواد مغذی می توانند به حمایت از استخوان ها، پوست، دندان ها و سیستم ایمنی سالم کمک کنند.

۴. تسکین درد

بستنی در تسکین درد و التیام زخم ها موثر است. خوردن بستنی سرد می تواند به کاهش التهاب ناشی از سرما کمک کند. اگر دهان شما درد می کند، بستنی یا بستنی باعث تسکین و خنک شدن زخم می شود.

۵. منبع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها

بستنی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و ترکیبات گیاهی است. آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند تا با اثرات رادیکال های آزاد و خطرات اکسیداسیون سلولی مبارزه کند.

۶. بهبود هضم غذا

بستنی همچنین می تواند به هضم غذا کمک کند. خوردن بستنی بعد از غذا می تواند روند هضم غذا را آسان کرده و عوارض مربوط به مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل را کاهش دهد.

۷. رفع استرس و افزایش شادابی

در برخی موارد می توان از خوردن بستنی به عنوان راهی برای کاهش استرس و اضطراب استفاده کرد. لذت بردن از طعم لذیذ بستنی و ایجاد لحظات شادی می تواند استرس را از بین ببرد.

مرتبط  تغییر رنگ ادرار ساده‌ترین راه تشخیص انواع بیماری

یادتان باشد که بستنی را باید در حد اعتدال و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی خوب و منظم مصرف کرد. اگر به ترکیبات بستنی مانند شیر، شکر یا مواد نگهدارنده حساسیت دارید، توجه به مواد تشکیل دهنده و انتخاب خامه مناسب ضروری است. علاوه بر این، میزان شکر و چربی موجود در مواد باعث کاهش خواص کرم و افزایش اثرات مضر آن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا