بهداشت و سلامت

هشدار، مراقب سویه جدید کرونا ویروس باشید!

ویروس کرونا (COVID-19) یک بیماری تنفسی است که توسط ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می شود. این ویروس برای اولین بار در شهر ووهان چین در دسامبر 2019 شناسایی شد و سپس به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. اخیراً اعلام شد که یک سویه جدید از این ویروس خطرناک دوباره پیدا شده است.

کرونا ویروس چیست؟

خانواده ویروس کرونا شامل گروهی از ویروس‌ها می‌شود که دستگاه تنفسی را آلوده کرده و باعث بیماری شدید و مرگ در پرندگان و پستانداران می‌شود. گسترش گسترده کووید-19 و برخی از علائم کشنده آن از سال 2019، یک بیماری همه گیر جهانی ایجاد کرده است که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. با وجود واکسینه شدن، به نظر نمی رسد ویروس آنقدر بد باشد که بخواهد ناپدید شود، ناپدید شود و به تجدید خود ادامه دهد. منتظر به روز رسانی واکسن انسانی باشید!

علائم کرونا ویروس جدید

کووید-۱۹ علائمی از خفیف تا شدید و کشنده دارد. در مقاله بعدی با علائم کرونا آشنا خواهیم شد.

  • تب
  • سرفه خشک
  • سرفه با خلط
  • عطسه
  • درد عضلانی یا بدن
  • خستگی یا ضعف بیش از حد
  • تنگی نفس یا مشکلات تنفسی
  • سردرد
  • از دست دادن حس چشایی و بویایی
  • علائم گوارشی مانند اسهال و حالت تهوع

از آنجایی که تنها راه انتشار ویروس کووید-19 از طریق مجاری تنفسی و تماس مستقیم با قسمت های آلوده است، اقداماتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک، شستن دست ها و تمیز کردن صورت بسیار مهم است.

مرتبط  ۵ زنگ خطر گرفتگی عروق قلب را بشناسید!

سویه جدید کرونا ویروس

نوع جدیدی از ویروس که باعث کووید-19 می شود (SARS-CoV-2) یک نسخه اصلاح شده از ویروس است که می تواند باعث جهش در ویروس شود. این جهش‌ها معمولاً در اثر تکثیر ویروس‌ها در طول زمان یا در ترکیب با ویروس‌های دیگر ایجاد می‌شوند. جدیدترین جهش ویروس که در بسیاری از کشورها ظاهر شده است، یک زیرگروه از Omicron به نام Eris است (به عنوان مثال 5). شایع ترین علائم کروناویروس جدید سردرد، آبریزش بینی، عطسه و سرفه است. درد عضلانی و خستگی مشاهده شد. تا به امروز، چندین گونه جدید از ویروس کرونا در سراسر جهان کشف شده است که برخی از آنها دارای جهش های قابل توجهی در ژن های خود هستند. برخی از این گونه های جدید به دلیل ویژگی هایی مانند افزایش نفوذپذیری یا افزایش مقاومت در برابر واکسن های موجود توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند. کارشناسان و آسیب شناسان می گویند که در مورد ویروس کووید-19، تقریباً همه جهش ها توانایی فرار از آنتی بادی ها را دارند. . آنها همچنین بر این باورند که با توجه به نوع جدید کرونا و ویژگی های آن، احتمال اینکه واکسن کمتر موثر باشد، بسیار زیاد است.

سخن پایانی

از زمان شیوع این ویروس، سازمان بهداشت جهانی توصیه‌ها و توصیه‌های بهداشتی را برای جلوگیری از عفونت صادر کرده است. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویروس و تغییرات مداوم در ژنوم آن و به دست آوردن اطلاعات دقیق و به روزتر، دستورالعمل ها و توصیه های منتشر شده برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا ممکن است تغییر کند.

مرتبط  مضرات گوجه فرنگی + ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا