روانشناسی

این نشانه‌ها می‌گوید زمان جدایی رسیده است

گاهی زندگی مشترک پر تلاطم و دردناک است و چاره ای جز طلاق نیست. در این صورت جدایی و طلاق می تواند جان افراد و فرزندانشان را نجات دهد. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان به بررسی این سوال می پردازیم که بهترین زمان برای درخواست طلاق چه زمانی است.

بهترین زمان طلاق گرفتن

زمانی که تصمیم شما برای طلاق درست است و چه زمانی باید درخواست طلاق بدهید موضوعاتی هستند که در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

به درستی طلاق پی ببرید

ابتدا باید بدانید که آیا طلاق آخرین راه حل شماست یا خیر. چگونه می توان به این نتیجه رسید؟ برای یافتن پاسخ زیر را بررسی کنید.

  • اگر هنوز هم احساسات خوب و دوست داشتنی نسبت به شریک زندگی خود دارید، دست از کار بکشید و به جای جدایی، آن را تمدید کنید.
  • اگر اغلب از هم جدا نمی شوید و از آن لذت می برید ، وقت آن نیست که از هم جدا شوید.
  • بررسی کنید که آیا دلایل جدایی منطقی است یا احساسی. تصمیمات احساسی معمولاً خوب کار نمی کنند
  • انگیزه بیشتری برای طلاق و زندگی بعد از طلاق دارید. اگر زندگی شما پس از طلاق به طور قابل توجهی بهبود یافته است، ممکن است بخواهید به طلاق فکر کنید.
  • وضعیت شما بهتر از زندگی بعد از طلاق است یا خیر؟ اگر متقاعد شدید، می توانید طلاق بگیرید.
  • اگر هر دو بر سر طلاق توافق دارید، طلاق را در نظر بگیرید. طلاق توافقی برای هر دو طرف ضرر دارد. طلاق توافقی می تواند خسارت طلاق را تا حدودی کاهش دهد.
مرتبط  عوارض کم خوابی و تعداد ساعات خواب مناسب برای هر فرد

چه زمانی به طلاق فکر کنیم؟

شما نمی توانید بر اساس تصمیم خود و افراد اطرافتان طلاق بگیرید. به خصوص اگر بچه دارید. طلاق خوب و روان بدون معاینه و تایید روانشناس امکان پذیر نیست. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام جدایی در نظر بگیرید:

عدم امید به اصلاح از نشانه های بهترین زمان طلاق گرفتن

گاهی اوقات مشکل آنقدر اساسی است که یک یا هر دو طرف نمی توانند آن را حل کنند. بنابراین ، زوجین در این شرایط باید تصمیم برای طلاق را جدی تر در نظر بگیرند. گاهی مشکل آنقدر بزرگ نیست که قابل حل نباشد، اما با گذشت زمان، به دلیل ناآگاهی شریک زندگی و کمک نگرفتن از متخصصان، مشکلات کوچک به مشکلات بزرگی تبدیل می شود که قابل حل نیست.

مطمئن شدن از اشتباه بودن انتخاب

وقتی از انتخاب اشتباه خود مطمئن شدید، به طلاق فکر کنید. دانستن این موضوع که وقتی شما و شریک زندگی تان هیچ اشتراک و اختلافی در ازدواج خود ندارید، هیچ مشکلی برای شما وجود ندارد، به این معنی است که می دانید این اختلافات هرگز پایان نخواهد یافت و هیچ چیز مثل قبل نخواهد بود.

خیانت بدون پشیمانی از مواقعی که باید طلاق گرفت

خیانت به خودی خود نمی تواند دلیلی برای طلاق باشد، اما اگر زوجین بیشتر از نیازهای جنسی سعی در ارضای نیازهای عاطفی دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین، فرد ناصادق باید اشتباه خود را بپذیرد و رابطه خود را با شخص ثالث قطع کند تا دیگر تکرار نشود. اگر نه، می توانید به طلاق فکر کنید.

مرتبط  ترفندهایی برای ارتباط با دیگران که قطعا نمی‌دانید +ویدیو

دور شدن بیش از حد از نشانه های بهترین زمان طلاق گرفتن

این یک احساس بسیار ناخوشایند است که شما دیگر نسبت به شوهر خود احساسی ندارید. اگر از ابتدا این نشانگرهای فاصله را جدی نگیرید و منتظر بمانید تا خودشان حل شوند، مشکل بدتر خواهد شد. به خودی خود خوب نمی شود و در نهایت به نقطه ای می رسد که هیچ بازگشتی ندارد. به طور معمول، چیزهایی که خبر از جدایی در زندگی مشترک شما می دهند، تأثیر مستقیمی بر جدایی و طلاق دارند.

پیشنهاد: هشدار را بخوانید، سلفی باعث مشکلات روحی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا