دکوراسیون داخلی

این نوع چیدمان مبل، خانه را کوچک می‌کند

اگر بخواهیم وسایل خانه را مرتب کنیم باید به چیدمان صحیح آنها توجه کنیم. چیدمان آثار نباید بر اساس سلیقه شخصی باشد. اما باید به صورت استاندارد چیدمان شود. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان با مضرات چیدمان یک مبل راحتی در خانه آشنا می شوید.

اشتباهات چیدن مبل در منزل

در زیر با اشتباهات رایج در نگهداری مبلمان آشنا می شوید. سعی کنید این اشتباهات را تکرار نکنید.

چند نقطه کانونی در خانه دارید

مهم ترین نکته ای که هنگام چیدمان مبل خود باید به خاطر بسپارید این است که هر اتاق فقط به یک نقطه کانونی نیاز دارد. در غیر این صورت نامرتب و نامرتب به نظر می رسد. یک نقطه کانونی جذابیت بیشتری به اتاق نشیمن می بخشد. مکان هر دستگاه را تا حد معینی مشخص می کند و به افراد امکان می دهد هر وسیله ای را در اتاق نشیمن تا آنجا که لازم است تعمیر کنند. بنابراین، هر اتاق باید تنها یک نقطه کانونی داشته باشد. گاهی اوقات اتاق ها حتی یک نقطه کانونی دارند، گاهی اوقات صاحب خانه باید برای ایجاد آن تلاش کند.

بی‌توجهی به فاصله مبل‌ها برای گفت‌و‌گو از اشتباهات چیدن مبل در منزل

فاصله بین مبلمان باید برای گفتگو مناسب باشد و افراد برای شنیدن گردن خود را خم کنند. نیازی به خم شدن یا کشش نیست. بنابراین هنگام برنامه ریزی اتاق نشیمن توجه داشته باشید که صندلی ها و مبل ها تا حدی رو به روی هم باشند.

مرتبط  ۵ ترفند ساده برای دکوراسیون خانه کوچک + ویدیو

نگذاشتن مسیر رفت‌و‌آمد برای چیدمان مبلمان

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان اثاثیه منزل، عدم توجه به مسیر سفر است. مبلمان را برای دسترسی آسان بچینید تا اعضای خانواده مجبور نباشند هنگام حرکت در خانه برای استفاده از یک وسیله بالا بروند یا از مسیرهای زیگزاگ یا نامناسب استفاده کنند. برای بهتر شدن خانه، قسمت خوبی از دیوار را با گوش پاک کن + فیلم باز کنید.

حفظ نکردن تعادل در چیدن مبل

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان خانه عدم تعادل در چیدمان است. البته، تعادل به این معنا نیست که همه چیز باید برابر باشد. به عنوان مثال، اگر یک مبل در یک طرف خانه قرار دهید، در طرف دیگر باید واحد دیگری داشته باشید که از نظر بصری با مبل شما متعادل باشد. حال این وسیله می تواند مبل دیگری، چند صندلی، کمد، بوفه یا وسیله مناسب دیگری باشد.

بسته‌شدن پنجره‌ها به خاطر مبل از اشتباهات چیدن مبل در منزل

استفاده از نور طبیعی در هر خانه ای مهم است و به طور کلی هر چه تعداد پنجره ها بیشتر باشد بهتر است. احتمالاً شما هم مانند بسیاری از افراد دوست دارید مبلمان زیادی از جمله مبل ها را جلوی پنجره ها قرار دهید. اما به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر جلوی نور خورشید را بگیرید، خانه کوچکتر، کسل کننده و گرفتگی به نظر می رسد. با این حال، اگر پنجره پیچیده باشد، پیگیری آن کمی دشوار است. بنابراین، اگر مجبورید مبلمان را جلوی پنجره قرار دهید، سعی کنید از آینه، اشیاء براق و نورپردازی قدرتمند استفاده کنید که نور خورشید را منعکس کرده و خانه را روشن می کند.

مرتبط  با این ۹ ترفند همیشه خوش‌ عکس باشید

منبع: رشوه ساولان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا