بهداشت و سلامت

این گیاه قاتل نفخ و ضعف معده است

برای آشنایی با گیاه معجزه آسایی که برای دستگاه گوارش بسیار مفید است، به مجله اینترنتی بنوان مراجعه کنید. خواص خوشمزه برای بدن را در این مقاله بخوانید.

گیاه مرزه را بشناسید

شیرین یکی از گیاهان خانواده نعناع است و تک گیاهی با گل های کوچک و برگ های صاف است و نباید آن را با ترخون اشتباه گرفت. برگ ترخون بهتر از برگ های شیرین است.

خواص مرزه برای پوست و مو

مرزه یکی از گیاهان دارویی است. این گیاه خواص و فواید بسیاری برای بدن و سلامتی دارد. از فواید سلامتی غذای خوب می توان به بهبود سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد. از نظر طب سنتی طبیعت سبزی ها گرم و خشک خوشمزه است.

خواص مرزه برای بدن

مرزه حاوی ویتامین های A، C، B6، تیامین، نیاسین، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، روی، مس، منگنز، سلنیوم و فیتواسترول است. این گیاه به دلیل وجود این مواد و ویتامین ها دارای خواص و فواید بی شماری است.

فواید مرزه برای دستگاه گوارش

به گزارش مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، میرزا ضد التهاب، ضد التهاب و ضد التهاب است. یک محلول مقوی و یک ضد عفونی کننده مقوی برای ناراحتی های معده مانند گیاه آویشن می تواند برای رفع ضعف و درد معده استفاده شود. گیاه نمک یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای دستگاه گوارش محسوب می شود. خوبی مرسا این است که ضد سرطان هم هست.

مرتبط  ۵ فایده باورنکردنی ۳۲ بار جویدن غذا

خواص مرزه برای جلوگیری از سرطان

این گیاه شیرین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های طبیعی است که از رشد سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند. نوشیدن منظم یک فنجان چای شیرین می تواند از هر نوع سرطانی پیشگیری و درمان کند.

طرز تهیه دمنوش مرزه

دو تا سه قاشق غذاخوری از شش قاشق غذاخوری مرزنجوش را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید، بگذارید ده دقیقه دم بکشد و چای را بنوشید. نوشیدن یک فنجان چای شیرین در روز توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا