بهداشت و سلامت

۵ فایده خنده، کوتاه‌ترین راه تا سلامتی!

خنده و سلامتی دست به دست هم می دهند. خنده روشی ساده، طبیعی و زیبا برای حفظ سلامت جسمی و روحی است. عجیب اما واقعی. منتظر باشید تا دلتا آنلاین در مورد سلامت خنده بیشتر بیاموزد

اما در عین حال این نکات مهم در مورد خنده و سلامتی را به خاطر بسپارید:

خنده و سلامتی چه ربطی به هم دارند؟

خنده خلاقیت فردی را افزایش می دهد و توانایی هر دو نیمکره مغز را افزایش می دهد.به گفته چارلی چاپلین، روز بدون لبخند، روز بدون لبخند است! باید بدانید که خندیدن یک ورزش طبیعی است! ممکن است برای شما عجیب باشد. اما وقتی می خندید، عضلات شکم و دیافراگم شما منقبض می شود. همچنین بسته به شرایط بدن انسان، ماهیچه های پا، پشت، شانه و بازوها نیز در لبخند نقش دارند.

در مورد لبخند و سلامتی ناگفته نماند که لبخند افزایش می یابد. بدن استحکام – قدرت. در واقع درست است که بزرگان می گفتند خنده درد مزمن را التیام می بخشد. خنده خستگی جسمی را برطرف می کند و بدن را آرام می کند که تأثیر اجتناب ناپذیری بر سلامتی دارد. در عین حال، ترشح مقدار زیادی اندورفین یا آرام‌کننده طبیعی بدن بسیار مهم است.

کالری بسوزانید و با خنده وزن کم کنید! پس اگر می خواهید سالم باشید، ارتباط بین خنده و سلامتی را فراموش نکنید.

تحقیقات نشان می دهد که لبخند زدن ضربان قلب شما را افزایش می دهد و کالری بیشتری می سوزاند. بنابراین می توانید با 15 دقیقه خندیدن بین 10 تا 40 کالری بسوزانید.

مرتبط  این سبزی سرفه و گلودرد شما را درمان می‌کند!+ویدیو

خنده و شوخ طبعی به بهبود خلق و خو و کاهش درد جسمانی کمک می کند. حتی خنده های اجباری هم همین تاثیر را دارد. زیرا مغز تفاوت بین لبخند واقعی و صمیمانه را تشخیص نمی دهد.

در مورد رابطه خنده و سلامتی باید گفت که خنده باعث بهبود ارتباطات اجتماعی می شود. بنابراین نقش مهمی در رابطه بین افراد و سلامت روان آنها دارد.

درباره رابطه بین خنده و سلامتی بیشتر بدانید:

1. خنده و کاهش استرس:

حقیقت این است که خنده و گریه واکنش ما به محرک های شاد و غمگین است. وقتی به خاطر محرک های بیرونی عصبانی می شوید، اما ناگهان اتفاقی می افتد که بدون اینکه متوجه شوید شما را بخنداند، احساس خوبی خواهید داشت. دلیل آن این است که خنده باعث کاهش ترشح هورمون های استرس در بدن می شود.

2. بخندید و ایمنی را تقویت کنید:
باید بدانید که خنده موثرترین و ارزانترین دارو برای بدن است. همانطور که می دانید استرس قدرت سیستم دفاعی بدن را کاهش می دهد و فرد را بیمار می کند. خنده از استرس منفی جلوگیری می کند و در نتیجه بدن را سالم نگه می دارد یکی دیگر از پیوندهای خنده و سلامتی این است که خنده باعث افزایش تولید سلول های آنتی بادی می شود که مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد. 3. خنده و سلامت قلب:

خنده فشار خون را کاهش می دهد و بنابراین سلامت قلب را بهبود می بخشد. به همین دلیل خنده یک پادزهر بسیار موثر برای سکته مغزی است!

مرتبط  فشارخون و کلسترول را با یک سبزی کاهش دهید

4. خنده و پیشگیری از سرطان:

برخی از مطالعات نشان داده اند که خنده مکمل درمان سرطان است. در واقع یکی از مهم ترین پیوندهای خنده و سلامتی این است که خنده باعث افزایش فعالیت سلول های ایمنی بدن و کاهش آسیب های ناشی از سرطان می شود.

5. خنده و اکسیژن بهبود یافته

وقتی می خندیم، برای مدت زمان کوتاه تری از دستگاه تنفسی خود سریعتر و سخت تر استفاده می کنیم که نتیجه آن تأثیر بهتری بر ریه های ماست. همچنین گردش خون و ضربان قلب را افزایش می دهد که باعث افزایش میزان اکسیژن رسانی به مغز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا