پارچه و خیاطی

۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید

هر پدر و مادری دوست دارد بهترین و زیباترین لباس را برای فرزندان خود داشته باشد. این لباس ها باید از پارچه های مناسب برای لباس کودکان تهیه شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا از پارچه های مناسب لباس بچه گانه برای شما بگوییم. بچه های ناز قلب همه را به دست می آورند. اما سلامت و راحتی نوزادان و کودکان همیشه مهمتر از استایل و مد است. اگر فرزندان خود را دارید یا می خواهید برای خانواده و دوستان خود هدیه بخرید. ابتدا پارچه مناسب برای لباس نوزاد را بشناسید. پوست کودکان ظریف و حساس است. اگر لباس آنها خشن و ناراحت کننده باشد، پوست نوزاد قرمز و متورم می شود. قبل از خرید لباس بچه گانه باید لباس مناسب را بدون ریسک در نظر گرفت.

پارچه مناسب کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

نرمی احتمالاً اولین ویژگی است که به ذهن می رسد. هیچ لباسی به نرمی پوست گلبرگ های گل کودک وجود ندارد. اما باید شیک ترین و ظریف ترین لباس ها را برای آنها انتخاب کنیم.

شستشوی آسان و راحت یکی از ویژگی های لباس نوزاد است. بچه ها می خورند، بازی می کنند و نقاشی می کنند. همیشه این احتمال وجود دارد که لباس هایشان کثیف شود. داشتن لباس هایی که به راحتی شسته شوند بسیار خوب است.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه گاباردین؛ تاریخچه، کاربرد و نگهداری این پارچه زیبا

آیا شنیده اید که پوست نیاز به نفس کشیدن دارد؟ این موضوع برای کودکان اهمیت بیشتری دارد. لباس های پلاستیکی و الیاف مصنوعی با سلامت پوست سازگار نیست. پارچه در مراحل تولید و دوخت آلوده می شود و این آلودگی می تواند پوست نوزاد را حساس و قرمز کند.

پارچه‌های مناسب برای لباس کودک کدامند؟

۱- پارچه نخی یا پنبه‌ای

پارچه نخی بهترین پارچه برای پوست و محیط در نظر گرفته می شود. پارچه نخی یا نخی بهترین انتخاب برای پیراهن، پیراهن، شلوار جین و لباس زیر دکمه دار است. این پارچه ضد حساسیت، بادوام و دارای مقاومت شیمیایی عالی است. پارچه پنبه ای طبیعی اجازه می دهد هوا به راحتی جریان یابد و به پوست کودک اجازه تنفس می دهد. در عین حال رطوبت را نیز جذب می کند.

با وجود تمام این مزایا، اتو کردن لباس های نخی زمان بر است. علاوه بر این، می تواند پس از شستشو شکل خود را تغییر دهد و به اصطلاح از حالت خارج شود. به همین دلیل است که برخی از پارچه های نخی پلی استر کمتری دارند.

۲- پارچه لینن

کتانی یکی از پرطرفدارترین مواد با ظاهری طبیعی است. این پارچه در فصل تابستان از بین می رود. رطوبت را جذب می کند و اجازه می دهد هوا آزادانه جریان یابد. ملافه چین خورده و ما را مجبور به اتو کردن می کند. برخی افراد ملافه ضخیم نوزاد را دوست ندارند. چون خیلی نرم نیست اما کمی کتان و استایل می تواند برای لباس تابستانی کودک شما مفید باشد.

۳- پارچه باتیست

باتیستا از پنبه ساخته شده و پارچه ای بسیار نرم است. اگر پارچه های نخی را مقایسه کنید، کامبریک بسیار نرم است. خیلی نازک نیست و به دوخت لباس بچه گانه جان می دهد. این پارچه نرم، بادوام و سبک است. چه چیزی بهتر از این؟ برای خرید لباس خواب و راحتی نوزاد روی او حساب کنید.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه ابریشم، تاریخچه، انواع و نحوه مراقبت از این پارچه چشم‌نواز

۴- پارچه وال

این ماده بسیار نرم، نازک، نرم و صاف است. آنقدر نازک است که می توانی آن طرف را ببینی. پشم یا پشم سوئیسی برای لباس های ظریف نوزاد و کودکان مناسب است.

۵- پارچه ماهوت

ماهوت از پنبه یا مخلوط پنبه ساخته شده است. ماهوت نخی انتخاب خوبی برای لباس است. هنگام خرید لباس بچه گانه باید در ویترین مغازه ها به دنبال لباس هایی با گلدوزی باز باشید. این مدل لباس نخی است.

۶- پارچه ململ

موسلین انواع مختلفی دارد. از بافت ضخیم گرفته تا بافت صاف. لباس‌های دنج نوزاد از موسلین نرم ساخته شده‌اند، زیرا نخی وجود ندارد و سبک‌تر از آن است. پوست نوزاد نفس می کشد و لطافت پارچه را دوست دارد. اغلب به عنوان آستر نرم برای لباس، پیش بند و موارد مشابه استفاده می شود.

۷- پارچه پشمی گوشفندی

کودکان در فصل سرد به لباس های گرم و نرم نیاز دارند. یکی از لباس های مناسب برای پوشیدن، پارچه پشمی است که شبیه پشم است. این پارچه قابل شستشو در ماشین لباسشویی و بادوام است. نگران خشکی آن نباشید، مدت زیادی دوام نمی آورد. از این پارچه می توانید انواع پیراهن و کاپشن را انتخاب کنید.

۸- پارچه میکروفیبر

برخی از کودکان پوست حساس تری دارند و انتخاب لباس دشوارتر است. گاهی اوقات می توان میکروفایبر را از این طریق خریداری کرد. این نسل جدید آلرژن ها خوش آمدید.

۹- پارچه ساتن

وقتی بچه ها به مهمانی می روند به لباس هایی نرم و بادوام، زیبا و شیک نیاز دارند. چرم ساتن برای لباس مهمانی کودکان بسیار مناسب است. ساتن از بدن کودک محافظت می کند و کپک نمی زند.

مرتبط  خشکشویی چیست؟ مزایای شستن لباس با این روش را بدانید

۱۰-پارچه پشمی

اگرچه پشم برای کودکان چندان مناسب نیست، اما یکی از جذاب ترین الیاف طبیعی برای ساخت لباس است. اما این لباس های طبیعی کودک را گرم نگه می دارد. به سختی کثیف و بادوام. این ویژگی ها آن را به یکی از مناسب ترین پارچه ها برای لباس بچه گانه تبدیل کرده است. مهمتر از همه در هنگام خرید به نرمی آن توجه کنید.

همه پارچه ها برای کودکان مناسب نیستند. هنگام خرید لباس نوزاد و کودک باید به فکر استفاده از این لباس ها، فصل مورد نیاز و شخصیت فرزندان خود باشیم. پارچه های نرم و نازک برای لایه اول لباس و پارچه های گشاد و ضخیم برای لباس های بیرونی بهترین هستند. ما همیشه لباس هایی با الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان و پشم را دوست داریم. در هر صورت سلامت و آسایش بچه ها حرف اول را می زند. لباس کودک بخرید که مثل پرنده تمیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا